خطبه اول :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله
در این لحظات عرفانی و ملکوتی روز پر شور و شعور عید اضحی عید سعید قربان در این خطبه هم خودم و همه شما را به تقوای الهی دعوت می کنم
سعادت بشریت در گرو مراعات تقوای الهی است و نردبان سعادت و کمال در مخضر ذات ربوبیت بودن و مراعات نمودن تقوای الهی است .
وقتی به آثار شوم گناه نگاه می کنیم و به تنزل شخصیتی بشریت قطعا انسان مومن از این موضع و نگاه برای ارتقاء شخصیتی خودش سعی و تلاش خواهد نمود لذا می بینیم در اکثر آیات یا به صورت مستقیم و یا به صورت اشاره توصیه به توقای الهی شده است .
سروروان عزیز مستحضر هستید حضور در ساحت تقوای الهی مسیر نورانیت موجب بهره گیری درست از دین و مبانی و دستورات دینی و الهی می شود که متاسفانه یکی از مشکلات جامعه کنونی نداشتن علم کافی و تفسیر درست از دین و تقواست.
گوشه گیری و عدم قبول مسئولیت های اجتماعی را نه تنها نمی توان از علائم تقوا شمرد بلکه در بعضی موارد بر خلاف تقواست.
در اسلام رُهبانیت و گوشه گیری مورد قبول نیست و اسلام، انسان را برای فرار از گناه و ترک مشاغل دنیوی سفارش نمی کند بلکه از او می خواهد که مسئولیت ها را بپذیرد و در امور اجتماعی شرکت کند و در عین به وسیله تقوا نفس خویش را مهار و کنترل کند و از انحراف و گناه باز دارد.
سروران عزیز اسلام نمی گوید ریاست و مقام مشروع را نپذیر بلکه می گوید بپذیر ولی برای رضای خدا به بندگان خدمت کن و بنده و جاه و مقام را وسیله نیل به شهوتها و هوسهای نفسانی قرار ندهیم و از جاده حق منحرف نشویم .
جوانان عزیز و بزرگوار اسلام نمی گوید برای نیل به تقوا دست از کار و کسب برداریم بلکه توصیه دین مبین تلاش برای طلب روزی حلال می باشد و اسیر نشدن و بردگی دنیا نکردن و عبد عبید دنیا نشدن از دستورات ایت دین مبین بوده که همه اینها در گرو مرعات تقوای الهی است.
اسلام نمی گوید دینا را ترک کن و برای عبادت و برای عبادت در گوشه ای بنشین بلکه می گوید در دنیا زندگی بکنیم و در آبادانی آن کوشا باشیم و نیز اهل دنیا نشدن و فریفته و دلباخته دنیا نشدن دستور موکد اسلام وشارع مقدس می باشد و در مقابل دنیا را طریق سیر و صعود الی الله قرار دادن جزئی از سبک زندگی دینی است و مسیری نورانی است برای رسیدن به مقام منیع انسانیت و بشریت می باشد. این است مقصود تقوا که در اسلام به عنوان بهترین ارزشها و خصلتها معرفی شده است که هر عبد مومن و مومنه ای با بهره گیری از آن مدینه فاضله را برای خود می تواند رقم بزند و جامعه ایده آل با مِتُدِ آیه ها و نشانه های الهی تشکیل گردد.
در دین مقدس اسلام آئین های متعددی وجود دارد که می تواند برای انسان سعادت بخش باشد که یکی از این آئین عید سعید قربان عید اضحی می باشد که بنده ضمن تبریک این روز بزرگ به همه مسلمانان جهان از لسان روایت در این باره عرائضی را به سمع شما می رسانم.
وجود نازنین مولی الموحدین آقا امیر المومنین علی علیه السلام در این باره روایت بسیار زیبائی را عنوان فرمودند که این حدیث شریف در کتاب «حج و عمره در قرآن و حدیث» ، صفحه 361 می باشد.
و قال علیّ علیه السلام : سَمِعتُ رَسولَ اللّه ِ صلى الله علیه و آله یَخطُبُ یَومَ النَّحرِ ، وهُوَ یَقولُ : هذا یَومُ الثَّجِّ والعَجِّ ، والثَجُّ : ما تُهریقونَ فیهِ مِنَ الدِّماءِ ، فَمَن صَدَقَت نِیَّتُهُ كانَت أوَّلُ قَطرَةٍ لَهُ كَفّارَةً لِكُلِّ ذَنبٍ ، والعَجُّ : الدُّعاءُ ، فَعِجّوا إلَى اللّه ِ ، فَوَالَّذی نَفسُ مُحَمَّدٍ بِیَدِهِ لا یَنصَرِفُ مِن هذَا المَوضِعِ أحَدٌ إلاّ مَغفورًا لَهُ ، إلاّ صاحِبَ كَبیرَةٍ مُصِرًّا عَلَیها لا یُحَدِّثُ نَفسَهُ بِالإِقلاعِ عَنها .
امام علی علیه السلام : شنیدم رسول خدا صلی الله علیه وآله روز عید قربان ، خطبه می خواند ومی فرمود : امروز ، روز «ثجّ» و«عجّ» است . ثجّ ، خون قربانی هاست كه می ریزید . پس نیّت هركس صادق باشد ، اولین قطره خونِ قربانی او كفّاره همه گناهان اوست ، و«عجّ» ، دعاست . پس به درگاه خداوند دعا كنید ، قسم به آن كه جان محمّد صلی الله علیه وآله در دست اوست ، از اینجا هیچ كس بر نمی گردد ، مگر آمرزیده شود ، جز كسی كه گناه كبیره انجام داده وبر آن اصرار ورزد ودر دل خود ، تصمیم بر ترك آن ندارد .
و در روایت دیگر آمده از وجود نازنین سید الساجدین امام زین العابدین آمده است که این امام همام در این روز بزرگ دعایی را عنوان فرمودند که باید در ترویج این دعا فرهنگ گسترده ایی ایجاد گردد. که این روایت شریف در کتاب «خیر و برکت از نگاه قرآن و حدیث» ، صفحه 519 عنوان شده است
الإمام زین العابدین علیه السلام ـ مِن دُعائِهِ یَومَ الأَضحى ویَومَ الجُمُعَةِ ـ : اللّهُمَّ هذا یَومٌ مُبارَكٌ مَیمونٌ ، وَالمُسلِمونَ فیهِ مُجتَمِعونَ فی أقطارِ أرضِكَ ، یَشهَدُ السّائِلُ مِنهُم وَالطّالِبُ وَالرّاغِبُ وَالرّاهِبُ ، وأنتَ النّاظِرُ فی حَوائِجِهِم .
امام زین العابدین علیه السلام ـ در ضمن دعایش در روز عید قربان و روز جمعه ـ :پروردگارا! این روز، روزى بابركت و خجسته است و مسلمانان در این روز، از اطراف زمین تو گرد آمده اند. خواهنده ، جوینده ، امیدوار و بیمناك، همه حاضرند و تو، به نیازهایشان مى نگرى.
اگر بخواهیم تفسیر کنیم عید قربان را باید عرض کرد عید قربان ، تجدید خاطره عشق و ایثار است و عید قربان، روز ثبوت و اثبات عشق و تسلیم است. روزی است که انسان در برابر معشوق، هیچ بودن همه چیز را می پذیرد، خود و همه چیز را فدای او می کند و «تعبّد» را که نتیجه عرفان، شهود و دیدن یار است، به معرض دید می گذارد. امروز باید به گونه ای عمل کنیم و به نوعی از آزمایش و امتحان به درآییم که ابراهیم علیه السلام وار و اسماعیل علیه السلام وار عشق و تسلیم را به نمایش بگذاریم. امروز باید خاطره عشق و ایثار حضرت ابراهیم علیه السلام و حضرت اسماعیل علیه السلام و حضرت هاجر علیهاالسلام را تجدید کنیم. امروز باید معلوم شود که عشق و ایمان ما، در چه مرتبه ای و آروزی وصل در چه حدی است و تا چه اندازه ای به تعبد و تسلیم دست یافته ایم.
ابراهیم علیه السلام هنگامی که از آزمایش های پی درپی کامیاب درآمد و به خوبی آنها را به پایان رساند، به مقام «امامت» نایل شد. هنگامی که در «منا»، در قربانگه یار، قربانی خویش را حاضر کرد و سراپا تسلیم محض و سرشار از عشق و تعبد شد، دل از غیر دوست برداشت و محو جمال و دیدار یار شد:
که در این باره شاعر فرمودند:
چنان پر شد فضای سینه از دوست
که فکر خویش گم شد از ضمیرم
خوب ثمره و نتیجه این سربلندی درس بزرگی برای بشریت می باشد که در اینجا که با عشق، ایثار و تسلیم ذبیح خود، اسماعیل را فدا می کرد، از جانب معبود، ندا آمد که: هان ای ابراهیم، به خوبی امتحان دادی و اکنون «فدیه»ای که برایت فرستاده ایم قربانی کن که بیش از این از تو نمی خواستیم و امروز ما مسلمانان با رفتن به قربانگاه و قربانی کردن، این سنت خلیل علیه السلام را تجدید می کنیم و نیز عشق، تسلیم و تعبّد را به مرحله عمل و آزمون می گذاریم و هنگام قربانی کلماتی را که ابراهیم خلیل علیه السلام در حال قربانی زمزمه می کرد، ما نیز خلیل آسا بر زبان می رانیم و عاشقانه می گوییم: بار خدایا، همچنان که از ابراهیم، خلیلت، و موسی کلیمت و محمد حبیبت، قبول کردی، این قربانی را از ما بپذیر.
امروز، با سربریدن قربانی، تمام «انانیّت»ها و هواها را سر می بریم و از هر آنچه غیر خداست می بریم و چشم امید و طمع، از غیر او می بندیم. امام معصوم علیه السلام به «شِبلی» فرمود:… هنگامی که قربانی خویش را ذبح می کردی، آیا بدین نکته آگاه بودی که گلوی طمع را می بری؟ و آیا به این حقیقت توجه داشتی که به ابراهیم خلیل علیه السلام اقتدا کرده و فرزند عزیزت را به قربانگاه دوست آورده ای تا فدای معشوق کنی؟ شبلی گفت: نه توجه نداشتم…. فرمود: پس قربانی نکردی!
و اما حکمت انجام دادن قربانی تقرب قربانی کننده به سوی خدای باری تعالی و تقوای اوست بنابراین قربانی آنگاه پذیرفته است که با تقوا انجام گیرد و روح این عمل تقوا باشد و سر قربانی طبق بیان نورانی امام سجاد علیه السلام این است که حج گذار و قربانی کننده با تمسک به حقیقت پرهیزگاری گلوی دیو طمع را بریده و او را بکشد اگر نگاه ما به امروز اینچنین باشد که در مسیر آئین ابراهیمی قرار گرفته ایم و مسیر مسیر سعادت و خوشبختی است والا اگر خدای ناکرده ریا و مسائل اینچنین باشد تفسیر درستی را برای خود ایجاد نکرده ایم و این مسیر ظلالت و گمراهی است.
و اما آخرین عرضم در این روز بزرگ و عید اضحی چه آنهایی که توانسته اند به این سنت حسنه الهی دست پیدا کنند و چه آنهایی که در نیت خود داشته اند تا به این فیض عظیم الهی برسند و قطعا انما الاعمال بالنیات به ثواب این عمل خواهند رسید ولی چیزی که باید مورد توجه همگان قرار بگیرد این هست که با چه هدف و نیتی هست..
خطبه دوم
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله
در این خطبه نیز همانند خطبه اول با بهره گیری از آیات قرآن و توصیه های اهل بیت عصمت و طهارت ابتدا خودم و بعد همه شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.
تقوا این نردبان سعادت و فلاح و رستگاری بهترین سیره عملی و علمی نبی مکرم اسلام حضرت محمد بن عبدالله (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می باشد که باید این مکتب بعنوان یک فرهنگ در دانشگاه خانه و خانواده ترویج گردد و پدر و مادر هم خود با مراعات تقوای الهی و هم با ترویج آن جهت تربیت فرزندان خود قدم بردارند.
اخلاق در خانواده و متخلق بودن به دستورات اصیل دین مبین اسلام از ثمرات ارزشمند تقوای الهی است .
برکات بی بدیل تقوا در چگونگی شکل گیری ابعاد شخصیتی انسانها تاثیر بسزائی دارد که همانگونه در خطبه اول اشاره داشتیم زمان و مکان می تواند جهت ارتقاء آن کمک شایانی را بنماید و عرفه ها و قربان ها و غدیرها بهترین فرصت انسان سازی است و با بهره وری کامل و اتم از این ایام می توانیم با قلبی سلیم و زندگی ایی عاری از شبهه و گناه داشته باشیم.
و اما در مورد مسائل سیاسی ضمن نگاه سیاسی از این روز بزرگ و برداشت صحیح از آن داشته باشیم چون عید قربان جشن رهایی از اسارت نفس و شکوفائی ایمان و یقین می باشد و شکل گیری شخصیت سیاسی اصیل اسلامی نیز در سایه ایمان و اعتقاد انجام خواهد پذیرفت. و اما مسائل دیگری که در ایران و منطقه در حال انجام هست اشاراتی داشته باشیم.
حضرت آیت الله العظمی امام خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به که به مناسبت کنگره عظیم حج عنوان فرموده اند که حقیقتا یک منشور اسلامی است و باید همه مسلمانان جهان از آن بهره مند گردند و تنها را نجات از دسیسه های دشمنان قسم خورده اسلام اصیل و ناب محمدی (ص) بهره گیری از بیانات نورانی ولی امر مسلمین هست و در مقابل جبهه گیری های مسئولان بی خرد بعضی از کشورهای اسلامی مشکلات عدیده ای را در مقابل اسلام و مسلمین قرار داده است که توصیه بنده به علماء و رهبران و مسئولان دول اسلامی این هست که با عمل به این بیانات مسیر نجات بخشی مسلمانان جهان را ایجاد نمایند و اتحاد و همدلی جامع و کامل بستر سرنگونی دشمنان را رقم بزنند نه مثل امروز هاونگ در آسیاب دشمن بکوبند و آتش بیار معرکه باشند و دست دوستی با صهیونیسم بین المللی و استکبار جهانی دراز کنند و در مجالس متعدد همپیاله آنها باشند که قطعا خون به ناحق ریخته برادران دینی گریانگیرشان خواهد شد و البته امروز در عربستان صعودی ساهد آن هستیم و تنها عامل رسوائی سعودی های ملعون در جریانات اخیر خون بهای مظلومان جهان هست که باید این عوامل درس بزرگی برای آنها باشد که اگر به خودشان نیایند و سر سفره دشمنان ارتزاق بکنند همین رسوائی ها تکرار خواهد شد و بستر هلاکت شان محقق خواهد شد
ولی امر مسلمین در مورد دسیسه های شیطانی استکبار جهانی در این پیام معظم و الهی فرمودند: سیاستهای شرارتآمیز استکبار در ایجاد گرفتاریهای بزرگ برای امت اسلامی در منطقه مشهود و ملموس هست و اگر مردم مسلمان جهان در گرو اتحاد و انسجام و وحدت و همدلی و همزبانی بر سر یک سفره قرار نگیرند در این ابتلائات قرار خواهند گرفت که امروز در جای جای اسلام امت اسلامی درگیر این معضل خطرناک هستند که البته سیاستهای شرارتآمیز آمریکا در این منطقه که مایهی جنگ و خونریزی و ویرانی و آوارگی و نیز فقر و عقبماندگی و اختلافات قومی و مذهبی است و رویکرد دیگر استکبار جهانی در منطقه خصوصا در ایران در حال نفوذ در کشورهاست و اگر متوجه این عملکرد این دشمن بزرگ و شیطان بزرگ نباشیم همچنان موجب هجمه دسیسه هایشان قرار خواهیم گرفت و البته به عون الهی به زودی زود شاهد سرنگونی سردمداران شرارت استکبار جهانی باشیم.
در این باره باید عرض کنم اعتقاد و باورمان با آمریکا این هست که همچنان بر اساس اصول و مبانی امام راحل آمریکا شیطان بزرگ بوده و می باشد و ما فریب لبخندهای مذبوحانه آنها را نخواهیم خورد و متوجه نقشه های شوم غیر انسانی شان هستیم و خواهیم بود و با حضور رهبر فرزانه مان متوجه افکارشان خواهیم بود و تن به ذلت دوستی با آمریکا را نخواهیم داد.
حوادث گریهآور در منطقه در عراق و شام و یمن و بحرین و در کرانهی غربی و غزّه و در برخی دیگر از کشورهای آسیا و آفریقا، گرفتاریهای بزرگ امّت اسلامی است که سَرانگشت توطئهی استکبار جهانی را در آن باید دید و به علاج آن اندیشید؛ ملّتها باید آن را از دولتهای خود بخواهند و دولتها باید به مسئولیّت سنگین خود وفادار باشند.
دومین رویکرد پیام امام و مقتدای مان در مورد اسرائیل غاصب بوده و در این باره فرمودند: جنایتهای رژیم صهیونیستی که این رژیم جعلی رفتار غاصبانه در کشور فلسطین را به نهایتِ درجهی شقاوت و خباثت رسانیده و اهانت مکرّر به حریم مقدّس مسجدالاقصی و لگدکوب کردن جان و مال فلسطینیان مظلوم پرداخته اند و امروز رسالت هر آزادمردی بصیرت و آگاهی در این مقوله است نه هم پیمانی با آنها و علماء اسلام باید متوجه دسیسه این رژیم در سرنگونی قبله اول مسلمین باشند که علمای دینی و نخبگان سیاسی و فرهنگی وظیفهای بس سنگینتر دارند که متأسّفانه غالباً مورد غفلت آنان است. علما به جای برافروختن آتش اختلافات مذهبی، و سیاسیّون به جای انفعال در برابر دشمن، و نخبگان فرهنگی به جای سرگرمی به حاشیهها، درد بزرگ دنیای اسلام را بشناسند و رسالت خود را که در پیشگاه عدل الهی، مسئول ادای آنند پذیرا گردند و از عهدهی آن برآیند.
اجتماع پر شکوه حج بهترین فرصت بهره وری از این تفکر سیاسی است که این اجتماع برترین جایگاه ظهور و تبادل این تکلیف تاریخی است و «فرصت برائت» یکی از گویاترین مناسک سیاسی است که باید مغتنم شمرده شود.
رویکرد سوم متن پر مغز و محتوای معنوی طلایه دار مهر و مودت و همدلی مسلمانان جهان با اشاره حادثه تلخ درگذشت تعدادی از حاجیان در مسجد الحرام و مسئولیت سنگین تأمین امنیت ضیوف الرحمان تأکید کردند و در این باره فرمودند: عمل به این تعهد و ادای این مسئولیت، خواستهی قطعی ماست و باید خائنان به حرمین شریفین جوابگوی این گونه حوادث دلخراش باشند.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه هفته دفاع مقدس، به مدت دو ساعت و نیم، با جمعی از جانبازان قطع نخاع و جانبازان بالای هفتاد درصد که همزمان چشمان و یک یا دو عضو بدن خود را از دست داده اند و همچنین خانواده های آنان، از نزدیک دیدار و در فضایی صمیمی آنان را مورد تفقد قرار دادند. این دیدار مملو از عشق و ارادت قلبی دو سویه بوده است و به نظر بنده چنین دیداری در چنین سطحی در ایران بی بدیل بوده و چنین حضور پرشور سراسر رأفت و رحمت را در دل خود ندیده است
امام و مقتدای مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای بعد از این دیدار وزین و سنگین با جانبازان و خانواده های آنان در سخنان کوتاهی با اشاره به رنج ها و مشکلات جسمی جانبازان، اجر آنان را به دلیل این امتحان سخت، مضاعف و رو به افزایش دانستند و در این باره فرمودند: جانبازان تابلو و تصویری از دوران ابتلاء بزرگ ملت ایران در دوران دفاع مقدس هستند و حضور آنان در جامعه، در واقع بیان حقایقی تاریخی، معرفتی، سیاسی و بین المللی است.
فرمایشات رهبر معظم در مورد جانبازان رسالت همه را زیاد نموده و باید متوجه وظائف خودمان باشیم خوب در این باره در ادامه این دیدار فرمودند: جانبازان، از یک طرف گویای جنایات قدرتهایی هستند که از صدام حمایت کردند و از طرف دیگر نشان دهنده عظمت و بزرگواری امام راحل (ره) و انقلابی هستند که توانست چنین انسانهای والامقامی را تربیت کند و به جبهه ها بفرستد.
رهبر انقلاب اسلامی صبر همسران جانبازان و تحمل آنها بر رنج و سختی خدمت به جانبازان را ایثارگری واقعی و یک جهاد و حماسه خواندند و همسران جانبازان و فرزندان و بستگان آنان را به حفظ این ثروت عظیم معنوی و مراقبت از آن توصیه کردند.
و اما مسئله ای که به نظم رسیده به آن بپردازم در مورد اثر فراهنری و ارزشمند فیلم محمد رسول الله است که به حمد الله پس از چند سال زحمت بی دریغ دوست عزیز و بزرگوار بنده جناب آقای مجید مجیدی و همکاران محترم به تصویر کشانده شده و به لطف ایزد منان آثار و برکاتش را در حال مشاهده هستیم و بزرگترین اثر آن اقبال آن در جامعه جهانی اسلامی است و مسلمان شدن چهره هایی که پس از دیدن این فیلم به اسلام گرویده اند و یا جوانان عزیزمان پس از دیدن این فیلم به مسلمان بودنشان افتخار می کنند.
در این روزگار که داعش و القاعده و غیره تصویر ظالمانه خشن و غیرواقعی را از اسلام به تصویر گذاشتند، مجیدی در فیلمش تکیه خاصی مبتنی بر وقایع مسلم تاریخی بر وجه اینکه وجود پیامبر، رحمتی برای عالم و انسان و برای همه زمین و زمان بود، دارد و کارگردان به خوبی از عهده ترسیم و تصویر این پیام برآمده است.
منهای بحثهای هنری که باید در جای خودش و توسط کارشناسان خودش مطرح شود، اما معتقدم این فیلم فصل نویی را در هنر سینما آغاز کرد که قطعا فصل بعد از این فیلم، متفاوتتر از قبل خواهد بود.
نگاه کارشناسانه به این فیلم از جنبه ایدئولوژیک نیز مورد بحث و گفتگوست که البته باید عرض کرد: ما در یک روزگار خندق فرهنگی به سر میبریم. اگر در سال پنجم هجرت جنگی بنام “خندق” درگرفت که از یک سو پیامبر و مسلمانان و از سوی دیگر همه آنان که عَلم مبارزه و دشمنی با اسلام را برافراشته بودند، دست به دست داده بودند تا این دین نوپا را ریشهکن کنند. این جنگ خندق یا احزاب در روزگار ما بیشتر در چالشهای فرهنگی باید مورد توجه و تأمل قرار گیرد و همه دنیای کفر به مبارزه با موجودیت اسلام و به طور خاص وجه ناب و خالص اسلام یعنی تشییع برخاستهاند و کاری که مجید مجیدی کرد به تمام معنا یک جهاد فرهنگی و یک جهاد هنری بود.
درست در روزگاری که متأسفانه جماعتی متدین به اسلام نمای کاذب دروغین، فجیعترین و زشتترین تصویر را از اسلام در دنیا به نمایش گذاشتند و متأسفانه رسانههای غربی اصرار دارند همین قرائت را به عنوان قرائت تعریف اسلام در سطح دنیای غرب به نمایش بگذارند تا از آنچه که امروز به عنوان اسلام هراسی و اسلام گریزی شناخته میشود به عنوان یک عامل باز دارنده از روی آوردن گسترده دنیای غرب به دین مبین اسلام سوءاستفاده کنند.
چهره خبیث داعش در منطقه که موجب رعب و وحشت مسلمانان قرار گرفته که می توان به مسائلی از جمله همین فضایی که داعش اسلام را با آتش زدن آن خلبان اردنی و سربریدنها و شکم دریدنها و آدم کشتنهای بیحساب و کتاب به نمایش گذاشته این فیلم، «محمد رسولالله (ص)» مجید مجیدی که ان شاالله روایت اصیل رحمت و مهر و هم زیستی سایر ادیان را در همه جهان بر پرده سینما به تصویر خواهد گذاشت به نظرم در نقش برآب کردن آنان که اصرار دارند از اسلام این چهره خشن و کاملا نامتناسب با روح و حقیقت اسلام را نشان دهند، نقش اساسی خواهد داشت.
عرصه ورود به زندگی همراه با قداست و اعجاز پیامبران و بویژه پیامبر عظیمالشأن اسلام، اصولا کاری سهل و ممتنع است. از یک طرف چون تاریخ، نظرهای باز و مبسوط فراوانی دارد و منابع فراوان است اما تبدیل اینها به شاخصهای هنری به فیلم و تئاتر و برداشت کار بسیار سختی است ولی بحمدلله ایشان در این مورد بسیار موفق بوده و این عوامل موجب استقبال مسلمان جهان گردیده است.
عوامل متعدد دیگری وجود دارد که موجب موفقیت این کارگردان عزیز شده هم از یک جهت استفاده از فناوری های روز جهان و جهره های بین المللی و نیز بزرگترین عامل حضور ایشان در محضر مراجع عظام از جمله حضرات آیات علامه جوادی آملی و مکارم شیرازی و سیستانی بوده که بنده در ایام خدمت در بنیاد بین المللی اسراء توفیق اشنائی و همکاری ایشان در ایام نمایشگاه قرآنی را داشته ام که شاهد خلاقیت ایشان و گروه محترم شان بوده ام و برایشان آرزوی موفقیت می کنم.
آخرین مسئله ای که عرض می کنم پیرو مسافرت استانی ریاست محترم جمهور و هیأت محترم دولت می باشد که البته هفته های گذشته مباحثی را عنوان نموده ام ولی از آنجائی که در ایام برداشت محصول کشت دوم بعضی از کشاورزان می باشیم و هنوز کشت اول بعضی از عزیزان در کارخانه ها می باشد و نیاز به رأفت و الطاف مسئولین با کرامت می باشد بنده ضمن ارائه گزارشی از جشنواره برنج شهرستان آمل انتظارم از مسئولین محترم کشوری و استانی به استقبال گرم و حمایت صمیمانه عزیزان در نیمه ماه مهر در محل مرکز بین المللی تجاری صادرات برنج شهرستان با رویکرد اینکه آمل پایتخت برنج متبوع و خوش طعم و عطر و مرغوب می باشد برای به ثبت رسیدن نام این شهرستان به پایتخت برنج کشور و برند سازی محصول توام با رنج و معتقد به فرهنگ اصیل اسلامی این مردان مومن و مقتدر می باشد .
عزیزان می دانید که دومین محصول استراتژیک در دنیا برنج هست و خودکفائی در امر برنج از جمله رسالت مسئولین محترم جهاد کشاورزی می باشد و قطعا حمایت از این کشاورزان جلوی دلنگرانی هایی از جمله تبدیل اراضی و ساخت و سازهای غیر مجاز را خواهد گرفت و با حمایت بی دریغ فرهنگ کاشت و داشت و برداشت مقرون با نیت پاک الهی و ایمان و اقتدار و امید بیشتر رقم خواهد خورد لذا بنده توصیه می کنم در کنار حمایت از صنعت کاران که امروز نیاز مبرم دارند در امر کشاورزی از سد هراز گرفته که آرزوی مردم در بهره وری از این سد می باشد تا حمایت در امر خرید با قیمت تضمینی مناسب و بسته حمایتی سوبسیتی اعم از کود و سم و نیز در اختیار قرار گرفتن تجهیزات مدرن کشاورزی و همچنین کارخانجات شالیکوبی مدرن با سیستم پیشرفته روز از جمله خواسته مردم می باشد که پیام حضور این مسافرت برای مردم این شهرستان ولایتمدار می باشد و البته برطرف نمودن بیکاری ها که جوانان عزیزمان از آن رنج می برند می باشد.