هـراز نـو: حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری ها  با اعلام خبر برگزاری کنگره بین المللی دو خورشید حکمت و عرفان، گفت: کنگره بین المللی شخصیت‌شناسی فقیهان معاصر جهان اسلام، آیت الله العظمی جوادی آملی و علامه حسن‌زاده آملی با محوریت بررسی شخصیت علمی، اخلاقی، اجتماعی  و سیاسی این دو عالم برجسته در بابل برگزار می شود.

حجت الاسلام ابراهیمیان به حامیان این کنگره نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این کنگره بین المللی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم، شورای سیاست گزاری ائمه جمعه کشور، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، استانداری مازندران، دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، برگزار می‌ شود.
وی ادامه داد: علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانند در ساعات اداری با شماره های 01132415155 و 01132415151 تماس حاصل کنند.
آنچه که در حال حاضر در بین فعالان فرهنگی و سیاسی و اجتماعی شهرستان آمل مطرح شده چرایی و چگونگی این نکته است که چرا این کنگره در زادگاه این دو خورشید حکمت و عرفان برگزار نمی شود . و اینکه چقدر مسوولان آملی اقدام عملی برای اجرایی منویات این دو گوهر گرانقدر دارند.
به همین خاطر در سلسله گزارش هایی به گفتگو با مسوولان آملی در چند سال اخیر  نشستیم ، در ادامه گفتگو با یدالله اکبرزاده فرماندار آمل را در این زمینه می خوانیم .

یدا… اکبرزاده فرماندار سابق آمل در خصوص چرایی برگزاری همایش سراسری علامتین جوادی آملی و حسن زاده آملی با نام همایش دو خورشید حکمت و عرفان در شهرستان بابل گفت: این دو علامه متعلق به کل جهان اسلام هستند و در سطح ملی و فرا ملی می بایست برای آنها همایش برگزار شود.

وی ادامه داد این کمترین کاری است که می توان برای آنها انجام داد ولی اینکه می فرمایید چرا در آمل برگزار نمی شود بر می گردد به مسوولان ، اما این کار بزرگی است نیازمند یک نگاه جهانی است ، به نظرم همه ما باید دست به دست هم بدهیم تا ابعاد شخصیتی ، اخلاقی و معنوی آنها را برای جامعه ؛ خصوصا نسل جوان معرفی نماییم.

وی افزود: من زمانی که در محمودآباد فرمانده سپاه بودم همایش میرحیدر آملی برگزار شده بود که علامه حسن زاده در سالن مجتمع نفت محمودآباد سخنرانی  فرمودند من همان روز پیشنهاد دادم که ما باید در آمل برای این عزیزان برنامه ای بگیریم و چرا نباید چنین مراسماتی در آمل برگزار نشود.

اکبرزاده با تأکید بر اینکه در حال حاضر باید همه در سراسر استان مازندران بسیج شوند تا این مراسم به خوبی انجام شود تصریح کرد: باید از این عزیزان برگزارکننده این مراسم تشکر کرد.

اکبرزاده در پاسخ به سوال خبرنگار هـراز نـو که شما چقدر در امورات مدیریتی از نظر علامتین تبعیت می کردید و چند بار به دیدار با علامتین مشرف شدید ، تأکید کرد: بنده علاقه قلبی به این دو گوهر گرانقدر داشتم و همیشه سعی کردم اوامر ایشان را سرلوحه کارم قرار دهم حداقل سالی یکبار قم و بعضاً دماوند به اتفاق جمعی از مسوولان خدمت علامه جوادی آملی می رسیدیم.

وی ادامه داد: اتفاقاً هر باری که خدمت ایشان می رسیدم علامه می فرمودند من نگران سد هراز هستم که یکبار هماهنگ کردم با آقای دکتر طهماسبی و مدیران فنی سدهراز خدمت علامه جوادی آملی رسیدیم که دکتر طهماسبی هم در این خصوص با سایت شما گفتگو کرد.

اکبرزاده در پاسخ به سؤال خبرنگار هـراز نـو که آیا امکان داشت مسوولی برای حضور در جلسات با علامتین خود داری کرده و توجه نکند تصریح کرد: معمولاً همه از صمیم قلب علاقمند بودند که حضور پیدا کنند بنده معمولاً به اعضای شورای تأمین و برخی از  مسؤلان فرهنگی مثل سازمان تبلیغات و اوقاف و یکبار سردار میرشکار و نماینده شهر تماس می گرفتم که تشریف بیاورند ولی به غیر از آقای یوسفیان همه مسؤلان می آمدند.

وی با با بیان اینکه نماینده مردم آمل در طول چهار سال فرمانداری اکبرزاده در جلسات دیدار با علامتین حضور نیافت ادامه داد: البته می گفتند من جلسه مجلس دارم و بعدا خدمتشان خواهم رسید. اینکه بعدا تشریف می بردند را خبر ندارم.

اکبرزاده در مورد دیدار مسؤلان در زمان فرمانداری خودش با علامه حسن زاده آملی ابراز داشت: در زمان فرمانداری با علامه حسن زاده آملی هم دوبار دیدار داشتیم ، یکبار با آقای طاهایی در آمل خدمت علامه رسیدیم ، یکبار علامه حسن زاده به خاطر کسالت جسمی به همراه علی آقا فرزند علامه در خودرو گزارشی خدمت ایشان دادیم و ایشان در همان خودرو در جمع مسوؤلان که برای مراسم افتتاح آمده بودند دعا کردند .

یدا… اکبرزاده تصریح کرد: البته صرف دیدار با  این دو بزرگوار مطمئناً کافی نیست و اجرای منویات و نظرات این بزرگواران لازمه و سرلوحه هر مسئولی خصوصاً مسوولان استان و آمل می باشد.

پیگیری خبرنگار هـراز نـو برای چرایی عدم حضور نماینده محترم مردم آمل در دیدار با علامتین متاسفانه علی رغم تماس های مکرر و ارسال پیامک تاکنون از سوی ایشان بی پاسخ مانده است، در صورتیکه آقای یوسفیان پاسخی در این خصوص داشته باشند هـراز نـو آمادگی برای انتشار آن را دارد .

6 thoughts on “یدالله اکبرزاده: همه مسوولان عاشق این دو گوهر بودند/ تنها آقای یوسفیان در دیدار ها با علامتین شرکت نداشت !”
  1. واقعا به عنوان یک آملی متاسفم که این همایش در شهر عزیزمان برگزار نمی گردد.مسولین پاسخ بدهند:آیا اجازه می دادند همایش بزرگان شهر همجوار در آمل برگزار شود.
    واقعا چرا چرا؟؟؟؟؟!!!!

  2. درود بر دو خورشید فروزان جهان اسلام.
    دعایشان برای تعالی زادگاهشان آمل ، کشور عزیزمان ایران ونجات مردم مظلوم جهان مستدام باد…

  3. با سلام ودرود بر شما فعالان سایت وزیزین هراز نیوز
    ضمن تشکر از برگذار کننده گان مراسم برای علامتین
    دوحالت دارد دیدار با علما ومراجع وبخصوص علامه حسن زاده آملی اینکه بعنوان مسئول یا فردی شرف حضور پیدا شود اگر بعنوان مسئول توفیق حاصل شود حتما باید یک مسئول خداترس مردمدار و ارزشی باشید
    واگر فردی هم چنین توفیقی نصیب هر کس شود باید فرد مراقبت های دینی و اخلاقی را خیلی رعایت کند بقول عوام شیشه خرده نداشته باشد
    احتمالا فردی که توفیق حضور خدمت علامه نداشت یا شانش را اجل از دیدار با علامه می دانست یا …خلاصه باید دعا کنیم پاک باشیم تا پاکان مارا بطلبند

  4. بنده با آقای ترابی کاملا موافقم.

  5. باسمه تعالی
    باسلام واردت خدمت همگان ،
    درهرنقطه ازجهان می توان برای بزرگان علم وادب همایش برگزارکرد
    ازمسئولین شهربابل به جهت شناخت ازبزرگان دین سپاسگزارم!
    مسئولین بزرگوارآمل یابه شناخت ازحضرات نرسیده اندیااینکه مشکلاتی وجودداردکه مابی خبریم کاملا حق بادوستان است!
    خداوندسایه بزرگان وحضرات راازسرمان کوتاه نکندانشاءالله تعالی
    ازسایت هرازنوبابت اطلاع رسانی کمال سپاس را دارم موفق باشید!!

  6. هرچند این دو بزگوار متعلق به جهان اسلام می باشند ولی این سهل انگاری مسئولین شهر را می رساند که این گنگره درشهر دیگری غیر از آمل برگزار شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *