به گزارش خبرنگار هرازنو در روز چهارشنبه مورخ 3/4/94 در فرمانداری آمل جلسه شورای آموزش و پرورش تشکیل شد. محور این جلسه سرویس های مدارس، استفاده از یونیفرم و بهره گیری از طرح هجرت بود که در ابتدا حمید محمدنسب بعد از توضیح مختصر درباره موضوعات این جلسه گفت: جلسه ای که در سپاه داشتیم قرار شد قرارگاه فضای مجازی دانش آموزان را افتتاح کنیم تا بشود دانش آموزان را هم رصد و هم هدایت کرد. زیرا با توجه به اعتقاد کارشناسان پژوهشی بیش از 60 الی 70 درصد از وقت دانش آموزان در خانه صرف فضای مجازی می شود.

رئیس آموزش و پرورش در صحبت های خود در خصوص پروژه مهر گفت: تمامی مدیران، معاونان و معلمان که در مهر باید حقوق بگیرند و بازنشست نمی شوند باید در کلاس های ضمن خدمت شرکت کنند که تعداد آن ها 4400 نفر می باشد، ما برای همه آن ها برنامه ریزی کرده ایم. حمید محمد نسب ادامه داد: در تابستان کلاس های اوقات فراغت را در مدارس، سالن های ورزشی، مراکز فرهنگی و هنری برای دانش آموزان برگزار کرده ایم. محمد نسب در صحبت های خود گرفتن هر وجه نقدی در زمان ارائه از سوی مدارس را ممنوع اعلام کرد و گفت: ما به شدت این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا این عمل انجام نگیرد.
اما پس از پایان صحبت های رئیس آموزش و پرورش اعضای شورا نظرات خود را گفتند که محور اصلی اعضا سرویس های مدارس بوده بیشتر اعضا موافق به واگزار کردن سرویس ها به سازمان تاکسیرانی بودند که این بخش نیز مصوب شد اما گله های دیگر اعضا از رعایت نکردن سرویس های مدارس از اصول انتقال دانش آموزان بود. اعضا از سوار کردن تعداد زیاد دانش آموزان در یک ماشین، استفاده برخی از مدارس از ماشین های شخصی و رعایت کردن جنسیت راننده با دانش آموزان بود که قرار شد تا این مشکلات در سال تحصیلی جدید برطرف گردد. در سال تحصیلی جاری نیز جلوی تمامی خودرو های شخصی که دانش آموزان را حمل و نقل می کنند ولی دارای برحسب و مجوز نمی باشند توسط نیروی انتظامی با آن ها برخورد خواهد شد و ماشین آن ها به پارکینگ منتقل می گردد. اعضا از پوشش یکدست دانش آموزان نیز استقبال کردند اما برخی از گرانتر بودن یونیفرم مدرسه از لباس معمولی گله مند بودند. حسین احسانی معاون فرماندار در خصوص این موضوعات گفت: طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش مدارس هیئت امنائی بحث مالی مدرسه باید با کمک والدین شکل بگیرد که ما با این مصوبه مشکلی نداریم اما نکته مهم نظارت بر این مراکز می باشد که امیدوارم تیم ناظر از سوی آموزش و پرورش شکل بگیرد.

حسین احسانی ادامه داد: در خصوص سرویس نیز سازمان تاکسیرانی و آموزش و پرورش باید نظارتی بر روی نرخ و کیفیت داشته باشند و از افرادی که خارج از چارچوب قرار دارند دوری کنند تا مشکلی برای دانش آموزان پیش نیاید. وی افزود: پوشش دانش آموزان با لباس فرم کار خوبیست و این یک موضوعی است که جهان آن را قبول کرده در زمان های قدیم این بحث بوده اما در اواخر مقداری کم رنگ شده. معاون فرماندار پایان صحبت های خود در خصوص پروژه مهر از مسئولین خواسته اند تا همکاری لازم را کنند و هم چنین از خیرین نیز کمک گرفته شود.
حمید محمد نسب در پایان جلسه از پیشنهاد افزایش 20 درصدی شهریه مدارس خبر داد که این مقدار مصوب نشده و امکان دارد تغییر کند. شهریه مصوب سال تحصیلی قبل برای ابتدایی 180 هزار تومان ، برای راهنمایی 200 هزار تومان  و برای دبیرستان و هنرستان 250 هزار تومان بوده که در صورت تایید افزایش شهریه به مقدار 20 درصد افزایش پیدا می کند.

این د رحالی است که پیگیری های خبرنگار هزار نو نسان می دهد در برخی از مدارس آمل که به صورت هیات امنایی اداره می شود مبلغ 350 هزار تومان بابت شهریه  از دانش اموزان اخذ می شود .

خبرنگار: امیررضا باقری خبرنگار هرازنو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *