سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان آمل، با بیان آغاز هفته هلال احمر در 18 اردیبهشت اظهار داشت: شعار امسال هفته هلال احمر انسان مهربان؛ دنیای آرام است و در این راستا جمعیت هلال احمر به عنوان مردمی ترین نهاد پیام آور صلح و دوستی برای جهانیان است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان آمل جمشید نیک زاد صبح امروز در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امدادگر بیان داشت: این جمعیت در دوران انقلاب ودفاع مقدس 5 شهید تقدیم اسلام کرده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به رسالت و اهداف محوله بر جمعیت هلال احمر، حول محورهای امدادونجات و بشردوستانه و داوطلبانه، تصریح کرد: با توجه به حادثه خیز بودن محور هراز پایگاه های امداد ونجات جاده ای در سه منطقه ی پلور، گزنک و کهرود در طول سال آماده خدمت رسانی و ارائه کمک به افراد آسیب دبده می باشد.

نیک زاد با اشاره به پوشش امدادی 474 حادثه در طول سال 1393 افزود: ارائه خدمات امدادی لازم به 227 حادثه جاده و فوریت های امدادی، مراجعین به پایگاه های امدادی، از جمله خدمات ارائه شده امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان آمل بوده است.

وی افزود: ارائه خدمات امدادی و حمایتی لازم در حوادث کوهستان همچون رانش زمین و ریزش کوه، وقوع آتش سوزی، نجات افراد مفقود شده در کوه و جنگل از جمله سایر این خدمات است.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان آمل ضمن اشاره به اینکه مسیر هدف تشکیل نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در راستای تسکین آلام بشری و دستیابی به جهانی آکنده از صلح و یکپارچگی است؛ افزود: هفته هلال احمر فرصت مغتنمی برای خدمتگزاری به هموطنان عزیز و تجدید میثاقی دوباره با اصول و مفاهیم بلند و متعالی هلال احمر است.

نیک زاد پیرامون برنامه های حوزه داوطلبان در هفته هلال احمر تصریح کرد: ویزیت رایگان و اعزام کاروان سلامت با حضور پزشکان داوطلب و اعضای جوانان با برپایی ایستگاه های سلامت جهت غربالگری تست قندخون و فشار خون در روستاهای محروم دیدار با مددجویان، اجرای طرح حمایت ماندگار، اجرای برنامه جمعه، ایمان، ایمنی با برپایی چادرهای امدادی آموزشی و فراخوان عضویت در این حوزه از جمله برنامه های قابل اجرا در این هفته می باشد..

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان آمل پیرامون برنامه های حوزه جوانان در هفته هلال احمر خاطرنشان کرد: فراخوان عضویت و حضور در گلزار شهدا،  برپایی چادر سلامت در برنامه جمعه، ایمان، ایمنی، اجرای برنامه های آموزشی و بازدید از مدارس مجری طرح دادرس، تقدیر از اعضای فعال پست های ایمنی و سلامت و نشست صمیمی  دبیران و اعضای کانون های دانشجویی و آزاد از مهمترین برنامه های واحد جوانان در این هفته است.
نیک زاد با اشاره به برنامه های حوزه امداد و نجات در هفته هلال احمر افزود: برگزاری مانور امداد کوهستانی در محور هراز ، تقدیر از امدادگران و نجاتگران و بازدید از پایگاه های امداد جاده ای از جمله این برنامه ست.

وی افزود:  در راستای دست یابی به هدف والای تسکین آلام بشری، کلیه خدمات مرکز فیزیوتراپی این جمعیت در هفته هلال احمر با  20% تخفیف انجام میپذیرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به مقارن شدن هفته هلال احمر با ایام مبارک عظیم ترین ماه خدا، رجب و همچنین تبریک مبعث پیامبر خوبی ها، اذعان داشت: در مسیر ترویج هدف عالی برقراری صلح و دوستی، آقای رحمت الله آزاد داوطلب این شعبه به عنوان سفیر مهربانی مسیر مازندران به ده استان تهران، البرز، قزوین، مرکزی، همدان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی را رکاب خواهد زد. و پیام صلح و دوستی را به مسئولین، اعضا و داوطلبان این استان ها تقدیم خواهد نمود.

نیک زاد در پایان با اشاره به برنامه های  این جمعیت در هفته هلال احمر خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده های شهدای امدادگر و بازنشستگان جمعیت هلال احمر ، آیین تجلیل از شرکت کنندگان در طرح های نوروزی جمعیت ، و برگزاری دوره های آموزشی کمک های اولیه و اجرای مرحله شهرستانی المپیاد دادرس از دیگر برنامه های هلال احمر به مناسبت هفته هلال احمر می باشد.

One thought on “خدمت رسانی به مردم؛ اولویت کاری جمعیت هلال احمر شهرستان آمل”
  1. ازنوع نگرش اقای نیکزاد لذت بردم کاش درسال همدلی وهمزبانی مورد تاسی همه ادارات وسازمانهای دولتی قرار گیرد وهمه انها اولین هدف خود را مردم داری و کارگشایی عامه قرار بدهند شاید این نوع نگاه خود حرکتی باشد در مبارزه برعلیه مافیای زد وبند و لاوی بازان زیر میزی وخون اشامان باند باز باشد بیاید دست دردست هم خانه شهر را ازاین مفاسد اجتماعی پاک سازی نمایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *