رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مازندارن، از شناسايي و دستگيري متهمان به کلاهبرداري ميلياردي از مشتريان اشياء عتيقه در شهرستان آمل خبر داد .
سرهنگ ” محمد عظيمي ”  با اعلام اين خبر، افزود : در پي کسب خبري مبني بر فعاليت فردي کلاهبردار به نام ” رحمت – گ ” 45 ساله در سطح شهرستان آمل، که به بهانه فروش اشياء عتيقه و قيمتي اقدام به کلاهبرداري ميلياردي از مشتريان اين اشياء که اغلب از افرادي پولدار و با تمکن مالي بالا هستند، موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي شهرستان آمل قرار گرفت .
رئيس پليس آگاهي مازندران ، افزود : ماموران با دريافت اين گزارش با انجام تحقيقات از مالباختگان دريافتند، متهم به کلاهبرداري پس از شناسايي طعمه هاي خود با ارائه چند سکه طلا به عنوان نمونه مدعي مي شود تعداد زيادي از اين سکه ها را در اختيار دارد ، با اين افراد وارد معامله هاي چند صد ميليوني و حتي ميلياردي شده و در يک فرصت مناسب با همدستي افراد ديگر ضمن سرکيسه کردن مشتريان، پولهاي نقد و سکه هاي طلا را به جيب زده و متواري مي شود.
سرهنگ عظيمي گفت : ماموران با انجام يک سري اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي محل اختفاي متهم را در منزل يکي از اقوامش شناسايي و پس از هماهنگي قضائي در يک عمليات غافلگيرانه متهم را دستگير کردند. وي افزود : متهم در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس ضمن اقرار به بزه انتسابي به دو فقره کلاهبرداري از مشتريان اشياء عتيقه به ارزش يک ميليارد و 100 ميليون تومان اعتراف کرد . عظيمي افزود : متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مازندران با اشاره به اينکه خريد و فروش و قاچاق اشياء عتيقه جرم محسوب مي شود، به شهروندان و افرادي که قصد خريد و فروش اشياء عتيقه را دارند، توصيه کرد : ضمن خودداري و عدم شرکت در اين معاملات که في نفسه جرم محسوب مي شود،مراقب افراد شيادي که به بهانه فروش اشياء عتيقه به اعمال مجرمانه اي چون کلاهبرداري، سرقت و قتل دست مي زنند، باشند.
هفته گذشته در چنين معامله اي در شهرستان بابل،که منجر به قتل دو شهروند شد، قاتل به بهانه فروش اشياء عتيقه، دو مشتري اشياء عتيقه را به منطقه اي جنگلي برده و پس از کشتن آنان به ضرب گلوله ، 150 ميليون ريال وجه نقد همراه مقتولان را سرقت کرد، که با تلاش ماموران پليس آگاهي شناسايي و دستگير شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *