پسری نوجوان که با انگیزه باج‌گیری سه میلیارد تومانی ربوده شده بود، پس از سه روز با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی آزاد شد.

به گزارش شرق، فردی ساعت هشت روز شنبه با مراجعه به کلانتری ابوسعید به مأموران اعلام کرد پسر ١٤ ساله‌اش به نام امیرحسین در زمان مراجعه به مدرسه، توسط فرد یا افرادی ناشناس ربوده شده است. مأموران به محض شنیدن این اظهارات پرونده‌ای تشکیل دادند و کارآگاهان ویژه مبارزه با آدم‌ربایی پلیس آگاهی تهران به دستور سرپرست دادسرای ناحیه ٢٧، تحقیقاتی ویژه را در این خصوص آغاز کردند.

پدر امیرحسین پس از حضور در پلیس آگاهی تهران درحالی‌که بسیار نگران بود به کارآگاهان گفت: «پسرم ساعت ٦ و ٣٠ دقیقه از منزل خارج شد تا با سرویس به مدرسه برود. حدود یک‌ربع بعد زنگ منزل به صدا درآمد و راننده سرویس مدرسه پرسید چرا امیرحسین پایین نیامده است؟ از شنیدن این حرف شوکه شدیم. بلافاصله به در منزل مراجعه کردیم و داخل کوچه را برای پیداکردن امیرحسین گشتیم اما از او اثری نبود.»

پدر امیرحسین درباره نحوه اطلاع از ربوده‌شدن پسرش نیز به کارآگاهان گفت: «حدود ساعت هفت صبح بود که فردی ناشناس با تلفن همراهم تماس گرفت و گفت پسرم در اختیار آنها است. آن شخص در ازای آزادی امیرحسین مبلغ سه میلیارد تومان درخواست کرد».

کارآگاهان در اولین مرحله از تحقیقات خود به مدرسه محل تحصیل امیرحسین رفتند و با پرس‌وجوهایی که انجام دادند اطلاع پیدا کردند در چند روز گذشته افرادی ناشناس با خودروهای مختلف سیتروئن و پژو ٤٠٥ نقره‌ای‌رنگ به مدرسه محل تحصیل امیرحسین مراجعه کرده و سؤالاتی را درخصوص زمان حضور دانش‌آموزان در مدرسه، تعطیلی آنها و… پرسیده‌اند.

افراد ناشناس در حالی این اطلاعات را کسب کردند که فرزندان آنها در این مدرسه مشغول به تحصیل نبودند. در ادامه بنا بر تحقیقات به‌عمل‌آمده از خانواده نوجوان ربوده‌شده، مشخص شد ربایندگان اطلاعات کاملی درخصوص فعالیت اقتصادی پدر و همچنین پدربزرگ امیرحسین در زمینه خریدوفروش آهن‌آلات دارند.

به همین‌دلیل تحقیقات به‌منظور شناسایی متهمان پرونده به سمت محل کار پدر و پدربزرگ امیرحسین در بازار آهن کشیده شد. سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: سرانجام با انجام تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت ربایندگان شدند و در یک عملیات غافلگیرانه، در ساعت ١١ دیروز موفق به دستگیری سه رباینده و همچنین آزادی امیرحسین در منطقه دهکده المپیک شدند».

بنابر این گزارش متهمان در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند و گفتند بعد از شناسایی پسر نوجوان برای باج‌گیری از خانواده‌اش این نقشه را طراحی کردند اما خیلی زود به دام افتادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *