سرپرست جمعیت هلال‌احمر آمل از بهره‌مند شدن 96 هزار و 522 مسافر نوروزی از امدادونجات هلال احمر این شهرستان در نوروز 94 خبر داد.
جمشید نیکزاد امروز در گفت‌وگو با هرازنیوز آمل با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر آمل مسیرهای محور هراز تا مسیر ساحلی محمودآباد و سرخ‌رود را تحت پوشش خود قرار داده است، بیان کرد: این نهاد به رسالت و اهداف محوله‌اش بر دو محور امداد و نجات، ایمنی و سلامت به ارایه خدمات مسافران نوروزی پرداخت.
وی با تاکید براینکه پایگاه‌های امداد و نجات با اجرای طرح نوروزی در 25 اسفندماه سال 93 فعالیت خود آغاز کرد، اظهار داشت:  این طرح با 10 پرسنل و 39 نجاتگر تا پانزدهم فروردین ماه سال‌جاری ادامه داشت.
نیکزاد با اشاره به استقرار پایگاه‌ امدادونجات جاده‌ای در محورهای پلور کیلومتر 95 آمل، گزنک کیلومتر 80 آمل و کهرود کیلومتر 55 به این شهرستان بیان و عنوان کرد: در این پایگاه‌ها به طور روزانه 39 نفر پرسنل و نجاتگر، چهار دستگاه آمبولانس، دو دستگاه خودروی ست نجات، دو دستگاه موتور آمبولانس، یک دستگاه تویوتا هایلوکس و دو دستگاه خودروی سواری استقرار دارند.
این مسئول با اعلام اینکه با آغاز طرح نوروزی جمعیت هلال‌احمر آمل به 96 هزار و 522 مسافر نوروزی را زیرپوشش خود قرار داد، اذعان داشت: در نوروز سال 94 حدود 88 هزار و 901 بسته فرهنگی بین مسافران و گردشگران نوروزی توزیع شد.
وی با بیان اینکه در عملیات‌های امدادونجات حدود 980 نیرو براساس نفر روز بکار گرفته شد، افزود: در طرح مزبور با مشارکت نیروهای جوان و داوطلب در 4 پست ثابت و سیار 687 نفر مسافر نوروزی به خیمه نماز جمعیت هلال‌احمر مراجعه داشتند.
نکیزاد با اشاره به ایستگاه‌های سلامت یادآور شد: در این طرح با مراجعه 979 نفر از تست قند خون و فشار خون بهره‌مند شدند.
سرپرست جمعیت هلال‌احمر آمل خاطرنشان کرد: در اجرای طرح سحاب نیز 5 هزار و 208 نفر و طرح دوستدار کودک 684 کودک مراجعه داشتند.
 کبریا مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *