هرازنیوز: وزير علوم گفت: موافقت اصولي تأسيس دانشگاه تربيت‌بدني و ارتقاي پژوهشكده تربيت‌بدني و علوم ورزشي به پژوهشگاه صادر شد.
به گزارش فارس، كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري در جمع دانشجويان اعزامي به مسابقات بيست و ششمين يونيورسياد دانشجويان جهان، ضمن اعلام تبريك و تسليت شهادت داريوش رضايي‌نژاد، دانشجوي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي گفت: اين اقدامات كوردلانه خللي در اراده دانشگاهيان ما ايجاد نخواهد كرد و جامعه دانشگاهي مصصم‌تر از گذشته در تمامي زمينه‌ها به فتح قله‌هاي افتخار ادامه خواهد داد.
وي با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه‌اي كه در گذشته مابين وزارت علوم و سازمان تربيت‌بدني منعقد شده بود، افزود: از مفاد مهم اين تفاهم‌نامه ايجاد دانشگاه تربيت‌بدني و همچنين ارتقاي پژوهشكده تربيت‌بدني و علوم ورزشي به پژوهشگاه بود كه موافقت اصولي هر 2 صادر شده است و با اجرايي شدن آنها ورزش كشور از پشتوانه علمي قوي‌تري برخوردار خواهد شد كه اين پشتوانه علمي موفقيت ورزش كشور را تقويت خواهد كرد.
وزير علوم خاطرنشان كرد: سرمايه‌گذاري در امر ورزش يك سرمايه‌گذاري چند بعدي است كه سلامت جسمي و روحي جامعه را تأمين كرده و از بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي جلوگيري مي‌كند.
دانشجو تأكيد كرد :سرمايه‌گذاري در ورزش به تربيت افراد سالم منتهي خواهد شد كه اين افراد سالم جامعه‌اي با نشاط و سالم را تشكيل مي دهند و ما با داشتن افرادي سالم و با شور نشاط مي‌توانيم در ساير عرصه‌ها به نحو بهتري براي رسيدن به اهداف تلاش كنيم.
وزير علوم ضمن اينكه ضرورت گسترش همگاني را لازم دانست گفت: بايد به ورزش قهرماني توجه ويژه شود زيرا اين ورزش باعث تقويت انگيزه كسب موفقيت در جوانان كشور مي‌شود و افرادي كه به صورت حرفه‌اي ورزش كرده و ضمن رعايت ارزش‌هاي اخلاقي مدال و عناوين قهرماني كسب مي‌كنند، مي‌توانند الگوهاي خوبي براي ساير افراد جامعه باشند.
وي در ادامه اظهار داشت: قهرماناني به عنوان الگو در تاريخ ماندگار مي‌شوند كه منش پهلواني داشته باشند و ارزش‌ها، شئونات و كرامات انساني را رعايت كنند و همواره فروتن و متواضع باشند بنابراين انتظار است دانشجوياني كه به مسابقات جهاني اعزام مي‌شوند در همين مسير گام بردارند.
دانشجو گفت: دانشجويان ورزش‌كار اعزامي به مسابقات يونيورسياد جهاني، سفيران و نمايندگان ملت غيور و سربلند ايران هستند لذا وظيفه دارند با رعايت منش پهلواني و اخلاق انساني عزت و سربلندي ملت ايران را به نمايش بگذارند و اين سربلندي را با هيچ چيز ديگر عوض نكنند.
وزير علوم با اشاره به اينكه كسب موفقيت‌هاي ورزشي در ميادين جهاني باعث افزايش و تقويت اقتدار ملي كشور مي‌شود براي دانشجويان اعزامي به بيست و ششمين مسابقات يونيورسياد جهاني كه در چين برگزار مي‌شود، آرزوي موفقيت كرد و اين مژده را به دانشجويان داد كه براي دانشجوياني كه در اين مسابقات عناوين برتر را كسب كنند امكان ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر فراهم مي‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *