هـراز نـیـوز: رئيس پليس آگاهي استان مازندران از توقيف يک محموله پوشاک خارجي قاچاق به ارزش 800 ميليون تومان در شهرستان «عباس آباد» خبر داد.

سرهنگ « عظيمي » در گفت و گوي با اشاره به اينکه کالاي قاچاق تهديدي براي صنايع و توليدات داخل است افزود: ضعف آگاهي برخي از اقشار مردم از آسيب ها و پيامدهاي اقتصادي ، فرهنگي و اجتماعي قاچاق کالا، عدم آگاهي از مضرات کالاي قاچاق و همچنين رواج فرهنگ مصرف گرايي بويژه در زمينه کالاهاي خارجي از ديگر علل گسترش پديده قاچاق کالاست.

رئيس پليس آگاهي استان مازندران ادامه داد: در اين راستا ، در پي کسب خبري مبني بر دپو يک محموله کالاي قاچاق در محدوده شهرستان عباس آباد، اکيپي از ماموران اداره مبارزه با کالاي قاچاق و ارز و پليس آگاهي شهرستان به محل اعزام شدند.

وي با اشاره به اينکه ماموران پس از پي بردن به صحت و سقم موضوع با مجوز قضائي محل مورد نظر را در کلارآباد – چالوس مورد بازرسي قرار دادند افزود: در بازرسي از محل، 12 تن انواع البسه و کفش خارجي قاچاق کشف شد.

به گفته رئيس پليس آگاهي استان مازندران، ارزش ريالي اين محموله حدود هشت ميليارد ريال برآورد شده است.

سرهنگ عظيمي تصريح کرد: با دستگيري يک متهم در اين زمينه پرونده اي تشکيل و در دست بررسي است.

وي ارتقاي فرهنگ و بينش مردم در خصوص عوارض سوء مصرف کالاي قاچاق، ايجاد انضباط مالي و شفاف سازي، ايجاد ثبات در رويه ها و رويکردهاي دولتي، اجراي کامل قوانين و مقررات مرتبط با پولشويي، تجهيز مبادي ورودي و خروجي به سخت افزار و نرم افزار نوين و به روز را مهم ترين راهکارهاي پيشگيري از قاچاق کالا و ارز به کشور را دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *