هـراز نـیـوز: حضرت حجت الاسلام و المسلمین تقی زاده امام جمعه دابودشت و دشت سر در نماز جمعه دهم بهمن ماه در ادامه مباحث سلسله ای خود در بیان سبک زندگی دینی سخنان مبسوطی ارائه نموه اند او در این باره گفت :

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .
دراین لحظات نورانی ، در این سید الایام ، روز جمعه ، روزی که قلب ها در تپش انتظار امام زمان (عج) و عزادار عمه امام زمان کریمه اهل بیت فاطمه معصومه سلام الله علیها دست ها به سوی خالق هستی است و دعای فرج را می خوانیم . در این اجتماع عظیم و عزیز ، در جمع شما مردمان بابصیرت ، مؤمن و متدین ، برادران مؤمن و خواهران ایمانی درابتدای امر خودم و همه ی شما سروران عزیز و بزرگوار را به تقوای الهی دعوت می کنم . عرض کردیم عزت و سربلندی ای که به واسطه ی دعوت نفس به مراعات تقوای الهی هم برای فرد ایجاد می شود و هم برای خانه و خانواده و هم برای اجتماع . و قطعاً از برکات عظیم این نماز جمعه فرصتی است که در اختیارمان قرار گرفته تا بتوانیم خلوتی با خود داشته باشیم . تأمل بر کردار و اعمال و رفتارمان داشته باشیم و خود را به تقوای الهی دعوت کنیم . ورق بزنیم که در طی هفته ی گذشته چه کرده ایم . چند تا دل بدست آورده ایم و خدایی ناکرده چند تا دل رنجانده ایم . مسئول و غیر مسئول ندارد . مدیر و غیر مدیر ندارد . عرض کردیم در هر جایی مدیر است . چون وقتی قرار است در جامعه ریاست جمهور داشته باشیم این شاکله ی شخصیتی ایشان از خانه شکل می گیرد . رهبر جامعه از خانه شکل می گیرد و روحانی و غیر روحانی از خانه شکل می گیرد . پس اگر دولتی می خواهد باشد ، وزیر و وکیلی می خواهد باشد و حکومتی می خواهد باشد باید از خانه شکل بگیرد . حاکم اسلامی خانه پدر هستند . پس قطعاً باید مدیریت داشته باشیم . قطعاً باید تقوای الهی را رعایت کنیم . اگر این مدیر خانه که پادشاه خانه و حاکم خانه است مراعات تقوای الهی را نکند سربازانش که فرزندانش هستند و سرمایه ی آینده ی درخشان ایرانمان هستند خدایی ناکرده مراعات تقوای الهی را نمی کنند . پس چه خوب است که این مکتب را زنده کنیم . بیاییم هر شبانه روز اعضای خانه و خانواده را به تقوای الهی دعوت کنیم . آن حلاوت و شیرینی ای که در یا رب یا رب گفتن است در جای دیگر پیدا نمی شود . آن عزت و سربلندی ای که در این یارب یارب است درهیچ جای دیگر نمی توانیم پیدا کنیم . چون کسی را که خدا را ندارد هیچ ندارد . اگر چه تمام دنیا را به او بدهند . دیشب در هیئتی در جمع عظیمی از جوانان عزیز عرض کردم کسی که خدا را دارد فقیر نیست . در جامعه الهی کسی فقیر نیست . چون خانه و خانواده ای که در آن خدا است غنی است . نبی مکرم اسلام (ص) فرموده اند : در جایی که آب و خاک مناسب باشد کسی نمی تواند که بگوید من فقیر هستم . باید بیاییم به دنبال کشت و زرع باشیم . دگرگونی زمین درسی است برای ما که ان شاءالله بتوانیم امرار معاش کنیم .
خوب نمازگزاران عزیز در ادامه مباحث سلسله ای مان رسیدیم به بحث سبک زندگی دینی و در مقوله سنت حسنه ازدواج و عرض کردیم امروز نیاز جامعه به جمعیت است . واین الگوپذیری از اهل بیت (ع) است . بهره گیری از سبک زندگی دینی مان که برگرفته از قرآن و عترت است بیان شده . دستورالعملی را درباره ی خانواده امام صادق (ع) بیان فرمودند که برگرفته از آیه ی نورانی «قو انفسکم و اهلیکم نارا و قودها الناس و الحجارة» خود و اهلتان را نگه دارید از آتشی که هیزمش انسانها و سنگ است . وقتی آیه نازل شد به این که سنگ و انسان آتش افزای جهنم هستند فرموده اند  که سنگی شروع کرده اند به گریه کردن . بعد سؤال شد از ایشان چرا داری گریه می کنی ؟ گفت : آیه نازل شده است که سنگ موجب آتش افزایی می شود . من نمی خواهم جزء آن سنگ ها باشم و  دعا فرموده اند و خدا به برکت این عبد صالح الهی این سنگ را مستثنی قرار داده اند . سنگ برای آن که دراین مسیر قرار نگیرد دارد گریه می کند . خیلی باید متوجه باشیم و هم خود و هم خانواده مان را متوجه کنیم . متوجه باشیم که هم خود اهل آتش نباشیم و هم خانواده  مان . در این صورت جامعه اهل آتش نخواهد شد . عرض کردیم شاکله ی جامعه برگرفته از خانه و خانواده است .
شخصی از امام صادق (علیه السلام) پرسید یابن رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) خانواده ای دارم که حرف و سخن مرا قبول می کند ایا دستوری است که به آنها بیاموزم؟ وجود مقدس امام صادق (ع) آیه فوق را تلاوت کردند و فرمودند:
1 – و نهیهم عن القبائح: خانواده هایتان را از زشتی بازدارید یعنی فعل قبیح و زشت در زندگی تان نیاید حتی فکر افعال قیبح موجب بی برکت شدن زندگی بشریت می شود و انسان متقی و پرهیزگار از ارتکاب چنین افعال زشتی دوری می کند لذا فرمودند یکی از دستورالعمل هایش این است که خانواده خود را ، فرزندان خود را ، همسر خود را ، بستگان خود را از زشتی ها نهی کنیم . بیاییم مکتب خوب زندگی کردن را داشته بشیم . عقوبت گناه را ، نهایت گناه ، ثمره ی ارتکاب در گناه را نشان دهیم . خداوند متعال آمده است در همه ی محیط ها عده ای را به عنوان درس قرار داده است . البته خدا قرار نداد . انسان به دلیل ارتکاب گناه موجب درس می شود . چه آن کسی که مؤمن هست و اهل بصیرت برای مؤمنین درس است و چه آن کسی که ظالم هست و چکمه ی ظلم بر تن دارد چه در خانه و خانواده و چه در اجتماع .
2 – بدعائهم إلی طاعة الله : آنها را به اطاعت از خداوند متعال دعوت بکنید اگر خانواده مان متوجه بشوند چه حلاوت و شیرینی در طاعت و بندگی وجود دارد قطعا در این مسیر قرار خواهد گرفت. بگوییم فرزندم این حلاوت و شیرینی ای که در یارب یارب گفتن است در هیچ یعنی هیچ جای دیگر نیست. شیخ جعفر کاشف القطاع به فرزندش دستور داد که قبل اذان تقریباً پاسی از نصفه شب باید برویم حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع) . اصرار کرد شما برو من میام . گفت نه همین الآن باید برویم . رسیدند به مرقد علی (ع) دیدند گدایی در حال گدایی کردن است . گفت فرزندم آوردم این جا تا این را به تو یاد بدهم . گدا ، گدا است و شب و روز نمی شناسد . کسی که فقیر است برای حفظ آبرویش همه ی ساعات شبانه روز تلاش می کند . لذا ما برای عزت خود و خانواده مان آنها را به ساحت خداوند متعال دعوت کنیم .
 3 –  و حثهم علی افعال الخیر: آنها را به کارهای خیر عادت دهید (مثلا بچه ات را به در خانه بفرست تا او به فقیر پول بدهد کادوئی به دست فرزندت بده تا او در روز جشن عاطفه ها آن را هدیه دهد . بگذار دستش باز باشد بگذار در روضه کار کند در خانه ات مجلس بگیر بچه هات هم در جلوی در بایستد و به مردم خوش آمد بگوید حضور خیرین همیشه در جامعه موجب عزت است . امروزه به لطف خداوند متعال آثار حضورشان را فراوان داریم می بینیم . چه در مدرسه سازی و خانه هایی که برای ایتام است و مسائل دیگر که به فضل خداوند متعال در دو بخش دابودشت و دشت سر هم حضور این عزیزان ملموس است که موجب عزت است . اما وقتی که انسان فرزندش را در آن مسیری که باید قرار دهد نمی هد ولی چقدر زیبا است . شمایی که می خواهید به فقیر کمک کنید این پول را به دست بچه بدهید تا این کار را انجام دهد . لذا نماز گزاران عزیز و بزرگوار عرض شد شما می خواهید به مدرسه کمک کنید بدهید به این فرزند تا این کار را انجام دهد . به این فرزند درس بدهید . به همسر و خانواده مان درس دهیم . درس آثار و برکاتی که به واسطه ی این قدم خیرخواهانه انجام می گیرد .
4 – و تعلیمهم الفرائض : فرائض دینی را به خانواده خود یاد بده . اهمیت دادن به فرائض موجب این می وشد فرزندانتان نیز درایت در انجام آن داشته باشد اگر پدری چندین سال سنش باشد ولی نیاد نماز بخوانددچونه می توان امر به معروف بکند و یا اهل غیبت یا تهمت و یا دروغ باشد چونه می تواند نهی از منکر بکند . عذر خواهی می کنم پدری که شصت سال رو به قبله نایستد نمی تواند فرزندش را دعوت کند . کسی که اهل دروغ ، غیبت و تهمت باشد و در خانه و خانواده ای که گناه باشد نمی توانند دعوت کنند . چون از ما یاد می گیرند . تمام لحظات زندگی شان بهره گیری از تمام این مطالب است . در حالات شیخ شهید استاد برجسته حوزه و دانشگاه استاد مطهری رضوان الله تعالی آمده است که قبل از اذان صبح بر می خاست و آهسته نماز شب می خواند حتی نوشته اند شیر را به گونه ای باز می کرد که صدای آب بچه هایش را بیدار نکند نمار و تهجد و قرآنش که تمام می شد موقع اذان با صدای بلند در حیاط اذان می گفت دیگر با این اذان بچه ها بیدار می شدند و بعد هم پشت سرش می ایستادند نماز جماعت می خواندند این یعنی «قو انفسکم و اهلیکم» پدری که هنوز خودش وقتی دارد آفتاب می زند باید به زور از رختخواب بیدار جدا شود چگونه می خواهد بچه اش را نماز خوان بار بیاورد پدری که هنوز خودش مشکل گناه دارد و یا مشکل نگاه به نامحرم دارد خودش در خانه سی دی و و ماهواره دارد چگونه بچه اش را از آن منع کند . پس ما می توانیم با این سبک زندگی ای که برای خودمان ایجاد کنیم موجب عزت و سربلندی شویم در جلسات گذشته عرض کردیم که در زندگی نیاز هست که نقد سازنده داشته باشیم تا موجب پیشرفت در زندگی مان گردد داستانی است بسیار زیبا گرچند که این داستان نشان از همه ی واقعیت های زندگی شان نیست . متأسفانه چه بنی امیه و چه بنی عباس ظلم زیادی را در حق اسلام کردند . و امروز هم داعش و همه ی افکار غرب برگرفته از این افکار پلید است . همه ی آنهایی که عنایت می کنند در هر حکومتی باشد . اگر این چنین نباشد شما امروز شنیدید تجدید چاپ نشریه ی شارلی ابدو دسیسه ی بزرگ غرب است . هنوز این جریان ادامه دارد . چون نمی توانند عزت اسلام را ببینند عمر بن عبدالعزیز : داستان عمر بن عبدالعزیز را همه شنیدید عمر بن عبدالعزیز سال 99 هجری به قدرت رسید و دو سال هم بیشتر حکومت نکرد او با چند معضل مواجه شد : یکی از آنها منع نگارش حدیث بود تقریبا یک قرن از رحلت پیامبر می گذشت و هنوز نوشتن احادیث ممنوع بود طبق بخشنامه رسمی ای که خلف صادر کردند گفتند : نوشتن حدیث پیامبر ممنوع است اما در میان مسلمانان رسمی نبود سال 99 هجری عمر بن عبدالعزیز اعلام کردند نگارش حدیث را شروع کنید .
یکی دیگر از مسائلی که با آن مواجه شد سب امیر المومنین علی علیه السلام بود در خطبه ها در نماز جمعه ها در دعاها در مراسم ها سبّ امیرالمومنین می شد حال چگونه باید این سنت را بر انداخت جای بحث و گفتگوست که به سمع شما می رسانم : روزی عمربن عبدالعزیز یک جوان کلیمی را دید به او گفت به قصد من بیا جلسه ای ترتیب بدهیم و همه وزراء و علماء و شخصیت ها را دعوت می کنم سپس تو وارد بشو و از دختر من خواستگاری کن من به تو می گویم نمی شود تو کلیمی هستی و مسلمان نیستی و ما دختر به مسلمان می دهیم آن وقت تو با فاصله بگو پس چرا رسول خدا به علی بن ابی طالب دختر داد ؟ این را بگو بقیه اش با من جوان کلیمی وارد شد و در حضور علماء و وزراء از او پرسیدند جوان چیکار داری گفت جناب خلیفه به خواستگاری دختر شما آمده ام خلیفه چرسید دینت چیست؟ گفت کلیمی یهودی گفت ما دختر به مسلمان می دهیم به غیر مسلمان نمی دهیم جوان بلافاصله حرفی را که خلیفه یادش داد و با همان تبانی ای که نموده اند گفت . فریاد خلیفه بلند شد که ساکت باش : علیٌّ اوّل من اسلم؛ امیر المومنین کسی است که به پیامبر ایمان آورد و حضرت علی فرمود: «أین کانوا اولئک و انا أُصلّی مع رسول الله (ص) صغیرا ألم یکتب علیّ صلاة و هم عبدة الاوثان» کسانی که امروز جای مرا گرفته اند در سقیفه بت می پرستیدند آن روزی که من خدا را می پرستیدم آن روزی که من پشت سر پیغمبر اقتدا کردم و نماز خواندم اینها هنوز بت پرست بودند جوان گفت اگر مسلمان هست پس چرا او را سبّ می کنید چرا به وی ناسزا می کنید چرا به وی فحش می دهید ؟ گفت نمی دانم رو به علماء کرد گفت یا جوابش بدهید یا سبّ از فردا ممنوع است کسی جوابی نداشت لذا آن را ممنوع کرد و گفت به جای سبّ این آیه قرآن را بخوانید:« ربنا اغفرلنا و لاخواننا الذین سبقونا بالایمان و لا تجعل فی قلوبنا غلا للذین امنوا ربنا انک رئوف الرحیم » . خیلی زحمت کشید این مسأله را جا انداخت با یک نقد صحیح و منطقی این آیه را جایگزین این مساله کرد لذا برای تشکیل یک خانه و خانواده موفق باید با مراجعه به این آیات و احادیث و روایات موجب عزت و سربلندی خود و جامعه بشویم و اگر قرار هست نقدی نسبت به هم داشته باشیم محترمانه و با تدبر باشد و الا منجر به شکست خواهد شد.
خطبه دوم :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .
در این خطبه نیز همانند خطبه اول در ابتدا خودم و همه ی شما سروران عزیز و ارزشمند را به تقوای الهی دعوت می کنم . عرض کردیم که تقوا در رأس همه ی امور است . رسدیم به تقوای سیاست . عرض کردیم که همه ی سیاست مداران باید خود را در مسیر تقوای الهی قرار دهند . و اول تقوای سیاسی را بدانیم و بعد عمل کنیم . بعضی مواقع بد عمل می کنیم . گاهی مواقع سیاست زده می شویم . سیاست زده موجب بداخلاقی و از دست دادن اقبال مردمی می شود . ما هر چه داریم از این مردم داریم . این مردم ولی نعمت ما هستند . بنده ی خادم و شمای مسئول باید بدانید که مسئول هستید که خدمت کنید . فردای قیامت را که معتقد هستیم . فردا یوم تبلی السرائر است . فردا همه ی ساعت ها و لحظات را می آورند و در مقابلمان مجسم می کنند . دقت کنیم .
اما یکی از مناسبت هایی که موجب افتخار جهان اسلام شده انقلاب اسلامی ایران هست . انقلاب اسلامي قبل از آن كه يك تغيير و تحول سياسي در عرصه نظامات حكومتي براي جابجايي قدرت باشد، يك جريان فكري مبتني بر مباني و ايدئولوژي اسلامي و برخوردار از سيستم رهبري الهي و معنوي و به پشتوانه مردمي داراي ويژگيهاي منحصربه فرد از جمله ايمان، روحيه انقلابي و جهادي، ولايتمداري، بصيرت و هوشمندي، روحيه اجتماعي و فرهنگي با تمدني پرافتخار و عظيم، عاشق و طالب علم و فن آوري و روحيه حمايت از مستضعفين و مبارزه با مستكبرين و… مي باشد و لذا به دليل همين ويژگيها و جوهره و ماهيت بي بديل است كه از ناحيه مستكبران و ظالمان و صاحبان قدرت شيطاني در دنيا همواره مورد تهاجم قرار داشته و دارد ولي به فضل الهي به رغم محاصره ها و تحريمها، تهاجمات و توطئه ها، ترورها و تخريبها، كودتاها و فتنه ها، دشمنان مردم ايران تاكنون نتوانسته اند كمترين خدشه و يا مانعي بر سر راه انقلاب اسلامي كه مي رود افكار عمومي دنيا را تسخير منطق انساني و اسلامي خود نمايد، به وجود آورند و اين توفيق و عزت و سربلندي نبوده است مگر به خاطر ايمان و اتحاد و بصيرت و حضور آگاهانه و انقلابي در عرصه ها و صحنه هاي مختلف انقلاب اسلامي كه البته براي جاودانگي آن نيز بايد از آن ها مجدانه پاسداري كرد.
مردم شريف ايران اسلامي و عموم دوستداران انقلاب در اقصي نقاط عالم، در حالي به استقبال دهه فجر 93 و مراسمات جشن سي وششمين سال انقلاب اسلامي مي روند كه شرايط ويژه اي در محيط بين الملل و عالم اسلام وجود دارد و البته بي ربط با مسائل داخلي كشورمان نيز نمي باشد، از طرفي موج ظالمانه اسلام هراسي و شكستن قبح اهانت به مقدسات اديان آن هم از طرف كشورهايي كه دم از احترام به حقوق ملتها مي زنند و ماهيت و ارزش آزادي را با اهانت به مسلمانان به مسلخ مي برند و يا اين كه شعار دمكراسي و مردم سالاري سر مي دهند و در مقابل خواستگاه ملتها تمام قد مي ايستند و صداي ملتهاي مظلوم را در حلقومشان خفه مي كنند و يا از امنيت بين الملل سخن مي رانند و بي شرمانه جريانهاي تكفيري و داعشي را براي نهادينه سازي تروريسم در دنيا راه انداخته و حمايت مي كنند و يا نسبت به ملت شريف ايران كاسه داغ تر از آش شده و با تدارك جبهه و جنگ نرم در انديشه براندازي تنها كشور و نظام مردمي به معناي واقع آن، از هرگونه فتنه و توطئه و تحريمي دريغ نمي نمايند تا جايي كه در صدد تطهير رژيم طاغوت برآمده و با تحريف تاريخ ايران و انقلاب اسلامي، پلشتي ها و فسادها و ظلمهاي آن روز را ناديده گرفته و به ويژه براي نسل جواني كه دوران ستم شاهي را از نزديك نديده و لمس ننموده است، چهره اي بزك كرده و اتوكشيده خيالي و دروغين، ساخته و ترسيم مي نمايند.
لذا در دهه فجر سال جاري با توجه به شرايط زمان، بر دلسوزان و دوستداران انقلاب اسلامي به ويژه انديشمندان و تريبون داران جمعه و جماعات است كه نكاتي را در صدر توجهات خود قرار بدهند:
1.  تبيين واقعيتهايي از دوران طاغوت و اوضاع ايران قبل از پيروزي انقلاب.
2.  باز تعريفي از فرايند شكل گيري و پيروزي انقلاب اسلامي
3.  تبيين عوامل پيروزي انقلاب اسلامي
4.  تبيين دستاوردهاي انقلاب اسلامي در ابعاد مختلف
5.  افزايش اميد در جامعه
6.  تجليل از مقام شهدا و معرفي چهره هاي شاخص شهداي قبل و حين و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي
7.  تبيين مباني و پشتوانه هاي فكري انقلاب اسلامي
8.  انقلاب اسلامي و جريان عظيم و رو به رشد بيداري و مقاومت اسلامي در منطقه و جهان
9.  انقلاب اسلامي و برداشتن توطئه ها و فتنه ها از سر راه
10.  جايگاه و نقش رهبري ديني در پيشبرد انقلاب اسلامي
 مسئولین محترم دو بخش عنایت کردند جلساتی را داشتند و جلسات را می گذارند و ما برای شکرگذاری از این نعمت انقلاب امسال راهپیمایی این دو بخش را در دابودشت قرار می دهیم و نیاز به یک بسیج عمومی است . بسیج عمومی یعنی این که همه ی مرد و زن در این روز حضور پیدا کنیم یعنی هم مشت محکمی به دشمن بزنیم و هم عزت و افتخاری که خداوند متعال به ما داده را شاکر خداوند متعال باشیم و هم موجب عزت منطقه و بخش بشویم قطعا بدانیم راهپیمائی امسال که سال اول هست موجب رونق این دو بخش و شهرستان خواهد شد و هر چه جمعیت بیشتر باشد مسئولین اظهار سربلندی خواهند نمود.
اما دومین عرض همان گونه که عرض شد هفته ی گذشته یکی از خادمین دابودشت به لطف خداوند متعال ارتقاء یافتند . شهردار ایزد شهر شدند و عزیز امروز در کسوه ی شهرداری دابودشت با عنایت ویژه ی اعضا و رئیس محترم شورای شهر اگر چه درایت شان بسیار قوی بود . همه ی آنهایی که کاندیدا شده بودند آمدند بررسی کردند نتیجتاً این عزیز فرهیخته ی ارزشمندی که سابقه ی دلسوزی به مردم و نظام را همانند دیگر عزیزان داشته را انتخاب کردند .
 خوب می دانید شهر ها و نظام حاکم بر آنها بر غالب علم شهرسازی نمود بارزترین و ملموس­ترین جلوه­ی فرهنگ و تمدن بشریست. نقش طرح­ریزی آگاهانه و برنامه­ریزی در شکل­گیری شهرها – در قالب هنر شهرسازی – غیر قابل انکار می­باشد. از آن جایی که انفکاک هنر، از بستر تفکر و تمدنی که در آن نمود یافته­، امکان ناپذیر است، بنابراین جهت­گیری­های هنری که در هر تمدنی به وجود آمده و رواج می­یابند، با جهان بینی و رویکرد آن تمدن نسبت به عالم، ربطی تام و تمام و انفصال ناپذیر دارد. شهر و اصول مرتبط با آن نیز از این قاعده مستثنی نیستند و شهر اسلامی به منزله­ی انعکاس ارزش­های اسلامی است که گذشته از تمام گوناگونی­های متاثر از عوامل طبیعی، اقتصادی، تاریخی و فرهنگی، غرق در احساسی واحد است. ظرفی برای زندگی اجتماعی اسلامیست، در راستای تجلی تظاهرات اسلامی و تسهیل برقراری قوانین اسلامی.
 از این رو در راستای احیای فرهنگ معماری و شهرسازی اصیل ایرانی-اسلامی که امروزه به عنوان حلقه­ی مفقوده در نظام شهرسازی کشور جایگاه ویژه آن محسوس بوده و عواقب عدم توجه به آن، پیامدهای ناگواری از جمله مصرف بیش از حد انرژی، آلودگی­های زیست محیطی، از بین­ رفتن حریم خصوصی، ترافیک، کمترشدن فضاهای سبز به دلیل رشد بی­رویه­ی آپارتمان نشینی و … را دارد، معماری شهرسازی اسلامی نماد عزت ، ایمان و اقتدار شهروندان عزیز و بزرگوار هست که اگر چه حائز اهمیت است . بسیاری از پتانسیل ها را به همراه خواهد داشت . انرژی ها را در نظر خودش می گیرد . آلودگی های که امروز در جای جای از ایران سخن از آن هست و محسوس است می توانند با مهندسی ای که انجام می گیرد جلوی آن را بگیرند . لذا به فضل خداوند متعال با توجه به ارتباطی که هم شهردار سابق مان جناب مهندس یحیی پور با اعضای محترم شورا و شهردار فعلی که ضمن تبریک هم از ناحیه ی شما و هم از ناحیه ی خودم به این عزیز ارزشی جناب مهندس قاسمی داریم . با هم اندیشی و در کنار هم بودن بتوانیم وظایف خود را هم از جهت زیبا سازی و معماری اسلامی شهر دابودشت داشته باشیم .
One thought on “حلقه­ ی مفقوده در نظام شهرسازی کشور معماری و شهرسازی اصیل ایرانی-اسلامی”
  1. خدمت سردبير هراز نيوز آيا درخصوص پوشش خطبه هاي نماز جمعه هم سياسي كاري ميكنيد
    چه اهدافي را پي گيري ميكنيد
    در صورتي كه در آمل سه امام جمعه حضور دارند كه دوتاي ديگر در سايت شما مطرح نيستند
    آنچه كه رسالت خبري ايجاب ميكند بدور از هرگونه موقعيتهاي سياسي و…… خدواند ناظر است؟
    ———————-
    پاسخ هراز
    سلام
    تصور شما در این مورد صحیح نمی باشد، همه ائمه جمعه در تمام شهر ها برای ما عزیز و ارزشمند هستند در آمل نیز استاد فاضل جناب آقای رحمانی و حاج آقای غفاری مورد احترام تحریریه هراز نیوز هستند که هر هفته خبر ایشان در هراز نیوز کار می شود .
    ستاد برگزاری نماز جمعه دابودشت هر هفته متن کامل خطبه های نماز جمعه را برای هراز نیوز ارسال می نماید وبه همین خاطر توفیق داریم تا به صورت مناسب کار نماییم اگر این کار توسط ستاد های دیگر هم انجام شود با افتخار اخبار ائمه جمعه سراسر استان کار خواهد شد .
    ضمنا حجت الاسلام تقی زاده هر هفته بحث های متفاوتی در خصوص مسایل روز دارند که مورد توجه شورای سیاستگذاری این پایگاه خبری ومورد نیاز جامعه می باشد بازدید بالای خطبه های ایشان در این پایگاه خبری نیز موید این موضوع می باشد .
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *