بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .
در این ایام میمون و مبارک ، محضر شما سروران عزیز و ارزشمند ، نمازگزاران بزرگ و بزرگوار ، برادران مؤمن و خواهران ایمانی در ابتدا خودم و بعد همه ی شما عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم . بهترین لحظات لحظاتِ روز جمعه است . لحظاتی است که این عبد عبید با خدای خودش به خلوت می نشیند . مروری بر پرونده ی اعمالش می کند و نفسش را به تقوای الهی دعوت می کند . برکاتی که تقوای الهی در زندگی فردی و اجتماعی مان ایجاد می کند و آنچه را که در اجتماع دیده ایم ، آنچه را که از بزرگانمان شنیده ایم و آنچه را در زندگی بزرگانمان دیده ایم ، این که در مسیر خدا بوده اند هم موجب عزت خود شده اند و هم عزت خانه و خانواده ، محیط و اجتماع . پس ما هم خودمان را در این مکتب قرار دهیم و هم فرزندانمان را در مکتب تقوای الهی قرار دهیم . آثار دوری از گناه را بیاموزیم چون هم مکتب نبوی مراعات تقوای الهی است و هم مکتب علوی و هم فاطمی و اهل بیت (ع) . ما که سبک زندگی مان برگرفته از اسلام ، قرآن و احادیث است قطعاً تک تک روایات توصیه به مراعات تقوای الهی دارد و برکاتش را در زندگی ما نشان داده اند . خداوند متعال مسیر را به واسطه ی نورانیت قرآن و حضور اهل بیت (ع) به ما نشان داده . پس مؤمنین و مؤمنات بیاییم برکت حضور در تقوای الهی را در زندگی مان بیش تر کنیم که ان شاءالله هم موجب برکت و عزت جمهوری اسلامی و هم نظام اسلام مقدس شود . برکاتی که امروز این اسلام در جهان ایجاد نموده که به فضل خداوند متعال موجب بیداری اسلامی در سطح جهان خواهد شد و این عزت و سربلندی موجب می شود عده ای از طغیان گران و ستم گران بیایند در مقابل عزت و سربلندی اسلام قد علم کنند . پس ما می توانیم از این فیوضات الهی بهره مند شویم .
خوب موضوع بحث ما در خطبه ی اول همانند هفته های گذشته در محضر شما عاشقان اهل بیت (ع) ، ارادتمندان به نظام و رهبری در بیان سبک زندگی دینی بوده از منظر قرآن و احادیث . عرض نمودیم که آثاری برای هدایت گری ، روشن گری و برای آن که مسیر را به ما نشان دهند وجود دارد . مفاتیح الحیات معرف حضور شما در طی این سیزده ماه است و رساله ی حقوقی که در بین عرائضمان از آن استفاده می کنیم . رسیدیم به امر خانه و خانواده و مدیریت در خانواده . خوش به سعادت آن خانه و خانواده ای که پدر خانواده بتواند مدیریت کامل داشته باشد . اگر خدایی ناکرده عنان زندگی را از دست بدهد ، مدیریت کامل نداشته باشد هم به خود لطمه وارد می کند و هم خانه و خانواده ایجاد می شود و هم بر اجتماع . عرض کردیم یکی از مسائلی که مشکلات امروز در جامعه ی بشری است بحث خشونت است . چون پدر و مادر به عنوان اسوه ، الگو و آموزگار این  خانه که عرض کردیم کشور است . خانواده یک کشور کوچکی است که تشکیل دهنده ی کشور بزرگ است . هر آنچه خمیرمایه ی شخصیتی فرزندانمان را در این خانه و خانواده شکل دهیم بازخورد این رفتار و کردار به جامعه مان بر می گردد . خوب با عنایت به این که ماه های آخر سال 93 را طی می کنیم فرمایشاتی که ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای در امر جمعیت بیان نموده اند که باید در این باره قدم برداریم لذا ما هر باره صحبت هایمان در امر ازدواج نموده و به فضل خداوند متعال از این هفته به بعد روایت هایی را هم در خلال عرائضمان برای تشویق جوانان عزیزمان به ازدواج عرض خواهیم نمود . که متأسفانه سن ازدواج جوانان بالا رفته . از یک طرف دوستدار رسول مکرم اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت هستیم و از آن طرف آنها به امر ازدواج توصیه کردند . در این روایت شریف نبی مکرم اسلام (ص) می فرمایند : ما من شاب  « ما مِن شابٍ تَزَوَّجَ فى حَداثَةِ سِنِّهِ اِلاّ عَجَّ شَيطانُهُ : يا وَيلَهُ ، يا وَيلَهُ! عَصَمَ مِنّى ثُلُـثَى دينِهِ ، فَليَتَّقِ الله ‏َ العَبدُ فِى الثُّـلُثِ الباقى» ؛ هر عزیز جوانی که در سن کم ازدواج کند شیطان فریاد می زند وای بر من . وای بر من . دو سوم دینش توسط این ازدواج محقق شده . یک سوم باقی مانده را بر اساس مراعات تقوای الهی می تواند ایجاد کند . خداوند در قرآن می فرماید از فضل خودم شما را بی نیاز می کنم « وَ أَنْکِحُوا الْأَیامى‏ مِنْکُمْ وَ الصَّالِحینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ إِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ » .
بیاییم فرزندانمان را به امر ازدواج تشویق کنیم . در کنار این امر ازدواج بحث جمعیت است . بنابر آنچه را که آمار داده اند اگر به همین منوال برویم هم در امر تعلیم و تعلم و مدارسمان با توجه به تک فرزندی که هست دچار مشکل می شویم . و هم در مسائل دینی مان دچار مشکل می شویم چون جمعیت تشیع کم خواهد شد در ایام جنگ در صدد ازدیاد جمعیت بودیم تا سرباز امام زمان زیاد بشود الان نیز همین گونه باید بشود تا هم به امر ولی امر مسلمین اطاعت کرده باشیم و هم در برنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی دخیل باشیم .
 اما عرائضی داشتیم در بیان مدیریت خانه و خانواده که با مدیریت خوب برنامه ریزی دقیق تری خواهم داشت و با این برنامه ریزی موجب شکل دهی شخصیتی فرزندانمان خواهیم شد که پس از ازدواج انجام خواهد شد و تا اینکه به بحث عیب جویی رسیدیم که واقعاً هم در خانه و خانواده و هم در اجتماع یک معضل بزرگی است و یکی از مشکلات بزرگ خانواده تلقی می شود که باید در برطرف نمودن این معضل و مشکل سعی و تلاش بکنیم .
روایت زیبایی را وجود نازنین باب الحوائج حضرت موسی ابن جعفر (ع) بیان فرمودند که حقیقتاً در امر زندگی کارشناسی شده است را خدمت تان عرض می کنم . خواهش بنده این است که گوش کنیم و آنرا در زندگی مان پیاده کنیم . فرموده اند : « اجتهدوا فی ان یکون زمانکم اربع ساعات، ساعه لمناجاه الله، و ساعه لامرالمعاش، و ساعه لمعاشره الاخوان والثقاه الذین یعرفونکم عیوبکم و یخلصون لکم فی الباطن، و ساعه تخلون فیها للذاتکم فی غیر محرم»
حضرت موسی بن جعفر علیهم السلام فرمودند: سزاوار هست که ما دوستداران اهل بیت (ع) زندگی مان را به چهار بخش تقسیم کنیم . اولین بخش . « ساعة لمناجات الله» . ساعتی را برای مناجات با خدا در نظر بگیریم . چون حلاوت و شیرینی که در یا رب یارب گفتمان و در خدا خدا گفتمان و در محضر خدا بودن و عبودیت و بندگی ما است و ملموس است و نورانیتی که  این عبد عبید در نماز خودش ایجاد می کند لذا به معراج و رسیدن به اوج عبودیت و بندگی تعبیر شده است  .
« و ساعة لامر المعاش » . بخشی از زندگی مان را به کار و تلاش عنایت کنیم . بارها و بارها عرض کردیم در معیت مسئولین مکرم شهرستانی و بخش سرکشی ای که در روستاها داریم خصوصاً افرادی که کم درآمد هستند و فقر مالی دارند البته بعضی از عزیزان می بینیم فضا آماده است می توانند با کشت سبزیجات و مسائل دگر این کار را انجام دهند . یادش بخیر آن مرغ و اردک و غازی که در قدیم بود . حیوانات اهلی ای که داشتیم . دیگر مشکلاتی نبود . امروز خانه و خانواده حتی ابتدایی ترین مسائل زندگی شان که شیر و ماست و مسائل دیگر است را دارد خریداری می کند . این معضلی است در جامعه و حقیقتاً حلقه ی مفقوده در بعضی از خانه و خانواده معضل بیکاری  است . در بسیاری از خانه و خانواده مادران فرزندان را در سرِ زمین ها به دنیا آوردند . امروز نه کاری است و نه تلاشی . برای ما آقایان هم این چنین است . مدرن شد . تراکتور می آید زمین را شخم می زند . گاهی اوقات بعضی وسایل می آید زمین را نشا می کند . بعد خودشان تراش می کنند . پس کجا است آن کار و تلاش . اگر چه این ها هم باید باشد . این هم جزئی از کار و تلاش است ولی بیش تر توصیه این است که انسان بدن خودش را در کار و تلاش قرار دهد تا هم مسائل بهداشت و درمان فراهم شود و هم مسائل نفقه ای که بر عهده مان است . خیلی از مواقع هم بعضی از شوهران و هم بعضی از همسران می بینیم که تماس می گیرند می گویند خانم خانواده و یا شوهرخانواده فقط در حال تحجد و نماز است . دست از کار و زندگی کشیده و وضعیت مالی مان خراب است . عده ای از همسران صحابه ی پیغمبر (ص) نزد ایشان آمدند گفتند شوهرانمان دست از کار کشیده اند و در بیابان مشغول نماز هستند . پیغمبر (ص) دستور داد آنها را نزد ایشان بیاورند . به آنها فرمود چه کسی گفت که دست از زندگی مان و کار و معاشمان و نفقه ی خانواده تان بردارید . در کنار این عبادت کار و تلاش هم باید باشد . باید مراعات کنیم و دقت کنیم که حق و حقوقی به گردن ما است و سومین بخشی که وجود نازنین موسی ابن جعفر (ع) بیان نمودند: « ساعة للمعاشرة الاخوان و الثقات»  ساعتی را در نظر بگیریم که در کنار رفقای ثقه باشیم . عرض کردیم هفته ی گذشته رفیق مکار رفیقی است که زندگی مان را مورد بررسی قرار می دهد و عیب ما را نمی گوید و منجر به آبروریزی ما در اجتماع می شود . یا منجر به غیبت می شود و یا منجر به تهمت . ولی رفیقی که مورد وثوق هست این چنین نیست و حالا رفیقی که مورد وثوق است کدام اند ؟ فرموده : « الذین یعرفونکم عیوبکم و یخلصون لکم فی الباطن» رفیق مورد وثوق: آنهایی که عیوب انسان را به ما نشان بدهند نه اینکه دور هم بنشینند عیب جویی بکنند و یا دور هم بنشینند و غیبت بکنند و یا دور هم بنشینند و معصیت بکنند و یا تا پاسی از شب در بیرون از خانه و خانواده با رفقای خود دور هم بنشینند و بعد با اخلاقی تند و زشت و زننده به خانه بیایند است لذا می توانند بدون هیچ تعارفی به ما بگوید . به جای آن که به دیگران گفته شود به خودمان گفته شود . و بیاییم بگوییم این کاری که شما دارید می کنید عیب است و عزیزان بگویند این کاری که شما می کنید عیب است که قطعاً در صدد این می روند که جبران کنند .
اما چهارمین بخشی که در این مورد بیان شده . « و ساعة تخلون فیها تخلون للذاتکم فی غیر مُحرَّم»  و اینکه ساعاتی را برای تفریحات سالم و لذات غیر حرام داشته باشیم . متأسفانه بعضی از گزارشاتی که درمورد تفریحات ناسالم می دهند این  اجتماعاتی که در دین مان نه تنها سفارش نشده بلکه از این تداخل زن و مرد نامحرم نهی نموده اند . لذا توصیه ی بنده به همه ی پدران و مادران این هست متوجه فرزندانمان باشیم هم متوجه خودشان و هم متوجه رفقایی که با آنها معاشرت دارند چون الحمدلله همانگونه که می دانید خبرنگارن عزیز شهرستانمان که باید احسنت گفت به همه ی مدیران و همه ی مسئولین که به فضل خداوند متعال این وحدت و وفاق و هم دلی ای که در سطح شهرستان ایجاد کرده اند . در محضر تعدادی از مدیران شورای تأمین هم هستیم و انتظارم این است که بیش تر از این شود . خطبه های نماز جمعه در شهرستان  از طریق اینترنت پخش می شود و همه استفاده می کنند . بنده این عرائضی که دارم خدمت شما عرض می کنم در آن واحد از روزهای بعد در سطح کشور مورد مطالعه قرار می گیرد . لذا بنده مشکلات و معضلات جامعه را باید خدمت شما به صورت کارشناسی شده عرض نمایم  و معضلاتی که منجر به این می شود که آن اهداف بلند و  والای اسلام تحت خطر قرار بگیرد عرض نمایم. عزیزانم ، پدران و مادران متوجه رفقا و ارتباطات فرزندانمان باشیم . البته یکی از گرفتاری هایی ما در حال حاضر در بعضی از خانواده ها داریم درک نکردن روحیه جوان و نوجوان هاست گاهی با زدن ، تندی ، برخورد و یا با تحقیر پیش دوستان برخورد می شود خوب نشکلات عدیده ای است که پیش روی جوان هاست خصوصا اونهایی که در محیط دانشگاه هستند در این محیطی که در زمان فعلی ایجاد شده و تداخل پسر و دختر و آنها به سن شهوت و غرائض می رسند یک مرتبه در کلاس کنار هم می نشینند ساعت ها با هم در یک کلاس به سر می برند لذا این نوع نگاهها در این نوع برخوردها پیش می آید لذا یکی از مشکلات در جامعه مان است و به مسئولین رده ی بالای کشوری توصیه میکنم دانشجویان عزیز هر شهرستان در شهرستان خودشان مشغول به تحصیل شوند . این بستر را آماده کنید تا فرزندانمان در کلاس های مجزا مشغول به تحصیل بشوند تا بستر گناه را برای آنها محیا نکنیم . چون هر زمانی که این پسر و دختر نامحرم در کنار هم قرار گرفتند و شنیده ایم هر جایی دو نفر جای خلوت باشند سومین نفر شیطان است که حضور پیدا می کند . آنجا دیگر نه شخص می شناسد و نه شخصیت . لذا توصیه ی بنده به همه ی عزیزانمان این است که بتوانیم مدیریت داشته باشیم و این مدیریت سالم هم موجب عزت می شود و هم موجب برکت می شود . می توانیم مسیری را داشته باشیم که تحت عنایت اسلام است .
آخرین مطلبی را که خدمت شما در این خطبه دارم این است که ما جوانان ما را در آغوش خودمان بگیریم . بیاییم با فرزندان رفیق شویم . بیاییم توصیه های اسلام را از باب رفاقت با فرزندنمان رفتار کنیم . طوری نشود که خدایی ناکرده با حالت مشت و لگد به استقبال فرزندانمان برویم . عرض کردیم بنده خدایی گفت اصلاً نمازم قضا نشده . جای تحسین هست . گفت هر صبح که میشه بابا با مشت و لگد بیدارم می کند . متأسفانه نمی توانم قلبم تو دهنم می آید . این امر به معروف نیست . این راه مثبت نیست . شاید امروز یکی دو مرتبه حرف منِ پدر را گوش دهد ولی کم کم فاصله ایجاد می شود و این رفاقت خودش را در جامعه با افراد دیگر جامعه ایجاد می کند که ان شاءالله امیدواریم بتوانیم تمام معزلات و مشکلات خانواده را با مدیریت خوب مان از بین ببریم .
خطبه دوم :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .
در این خطبه نیز همانند خطبه ی اول در محضر شریف همه ی شما سروران عزیز و ارزشمند ، سلسله ی جلیله ی روحانیت ، برادران عزیز و ارزشمند و خواهران ایمانی در ابتدای امر خودم و همه ی شما برادران و خواهران را به تقوای الهی دعوت میکنم . مطابق هفته های گذشته در خطبه ی دوم در مورد تقوای  اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی مسائلی را خدمت شما سروران عزیز عرض کردیم که بتوانیم مراعات  کنیم چون تقوا در عرض همه ی امور زندگی مان است . اگر همه ی مشاغل ، همه ی مدیریت ها ، همه ی سازمان ها ، همه ی ادارات بتوانند فضای مدیریتی خودشان را بر اساس تقوای الهی برنامه ریزی کنند آنجا مدینه ی فاضله خواهد شد . عرض کردیم سیاست راه و روش و منش خودش را داشت . سیاستی بوده که نبی مکرم اسلام (ص) در دستور کار خودش قرار داده است . حضرت علی (ع) هم همین طور . بروید کتاب مقدس نهج البلاغه را مطالعه کنید . چه توصیه هایی را داشته و قطعاً مدیران باید دقت کنند . در ابتدا هم عرض کردیم خانه و خانواده هم در سطح مدیریتی است . امر سیاسی درامر خانه و خانواده ، در اجتماع و در کشور بر اساس دستورالعمل دینی باید باشد . بد اخلاقی و سیاست زدگی مسیر را عوض می کند . سیاست به این معنا است که بتوانیم آن مسائلی را که جهت پیش برد اهداف جامعه مان ایجاد شود آن را در سطح کلان داشته باشیم . نه با مسیر بد اخلاقی و نه با بی تقوایی . این که منجر به شکست عزیز و یا عزیزانی شویم و بنده موفق شوم این تقوا نیست . این تقوای در سیاست نیست . قطعاً بدانید روزی فرد و یا افرادی به سراغ من و شما خواهند آمد . اگر امروز منجر به کارشکنی شویم و نتوانیم در خدمت مردم باشیم ، نتوانیم مسائلی را که به عنوان شرح وظایف که هر کدام از ماها حقوقی به گردن همدیگر داریم انجام بدهیم . هم پدران و مادر نسبت به فرزندان و هم فرزندان نسبت به پدر و مادر . هم فرد نسبت به اجتماع و هم اجتماع نسبت به فرد . هم مدیر نسبت به زیردستان و هم زیردستان نسبت به مدیر . هر چند که الحمدلله تقوای الهی حاکم است چون حکومت ما حکومت اسلامی است . طلایه دار این حکومت ، این رهبر عظیم الشأنمان هست  که  زندگی ساده خودشان آموزگار ساده زیستی هستند بروید مطالعه کنید . بروید زندگی فرزندانشان را ببینید و نیایید از سایت ها و ماهواره ها گوش کنید . می توانیم خودمان فرداً برویم و ببینیم که چه زندگی ساده ای دارند . تقوای در سیاست بدان معنا است که از قرآن بیاموزیم که چگونه سیاست کنیم . کنترل مباحث سیاسی را داشته باشیم . تقوای در سیایت بدین معنا است که هم عزت جامعه ایران عزیزمان را در نظر بگیریم و هم عزت جامعه ی اسلامی را . لذا ان شاءالله با مراعات تقوای الهی هم موجب عزت خودمان و هم عزت ایران سربلندی که در قله ی افتخار است شویم .
خوب مسائل سیاسی ای که مد نظر هست . استفده کردیم از عرائض عزیز دلمان ، افتخار دابو دشت ، معاون محترم استاندار و فرماندار مکرم ویژه ی شهرستان آمل که خود هم در جبهه و جنگ بوده اند و از فرزندان ارزشی آمل عزیزمان هستند . وهم حماسه ای را که روایت کردند و مسائلی که بوده استفاده کردیم . تقدیر و تشکر عرض می کنم . امیدواریم  با مدیریت زیبای حضرت عالی و عزیزان مدیران محترم شورای تأمین آن اهداف بلند بالایی که شهدای عزیز ششم بهمن مان داشته اند ، مردم شریف و باکفایت ایران . عزیزانم قطعاً بدانید که خدا هدایت گری داشته این حماسه ی زیبا را . خدا در بین مان بوده چون ما با نام و یاد و خدا شروع کردیم . حماسه ی ششم مان تبلور عشق و ارادت در ابتدا به خداوند متعال بوده . بعد به ولایت و نبوت و رسالت و امامت بوده و به معمار کبیر انقلاب . و امروز هم طلایه دار عشق و مودت و محبت به ولی امر مسلمین هستیم .
اما مسائلی که امروز در منطقه حاکم است اولین خبر درگذشت ملک عبدالله پادشاه عربستان است که متأسفانه پرونده ی خوبی را نداشتند . برای خودشان باقیات الصالحات را نگذاشتند . متأسفانه ارتباطی را که با صهیونیست و استکبار جهانی داشته اند ، آن مجالسی که در اسلام مان نهی شده در آن مجالس حضور یافته تا آن نفس آخر متأسفانه داشتند حمایت می کردند . امیدواریم که با مدیریت پادشاه جدیدشان کمی به خودشان بیایند . آنها می گویند که ما در رأس امور هستیم که ظهور اسلام از بلاد ما است . فقط در حرف نباشد در عمل هم باید باشد . امروز قلب اسلام گرفته به خاطر این کاریکاتوری که کشیده شده . شما چه کردید ؟ این همه سیاستمداران از جمله پاپ و سیاست مداران دیگر در مقابل این عمل جبهه گرفتند شما چه کردید ؟ آیا صرف حضور عزیزان حجّاجمان که عزتی برای شما است بس است که البته این عزت را هم نمی خواهند . بارها و بارها اگر دست شان بود و اگر چه هم می خواستند گنبد و مرقدی از پیغمبر (ص) نباشد ولی این را می دانیم نوری است که خدا مستقر کرد . و عزتی که خدا می خواهد به سلامت برساند و به آن اهداف برساند هیچ کسی نمی تواند جلوی آن را بگیرد . مجدداً ما این عمل بسیار ناپسند نشریه ی فرانسوی شارلی ابدو را محکوم می کنیم البته هفته گذشته راهپیمایی کردیم و با توجه به سردی هوا از عزیزان می خواهم که بعد از اقامه ی نماز در همین جا برنامه هایی که دوستان دارند را اجرا کنیم . ما محبت اهل بیت (ع) در دل مان است . ما پیغمبر را قلباً دوست داریم . از این که مردم آمدند محضر پیغمبر (ص) عرضه داشتند که ما خدا را دوست داریم ولی رسالت شما را قبول نداریم . خدا فرمود : «قل ان کنتم تحبون الله یحببکم الله و یغفر لکم ذنوبکم» یا رسول الله این هایی که مدعی هستند ما خدا را دوست داریم ولی رسالت شما را قبول نداریم باید رسالت شما را قبول کنند . این ها را باید همه ی پادشاهان و ممالک اسلامی آویزه ی گوششان کنند . بیاند جبهه بگیرند .
خوب دو سه تا مسئله است که در این روزها در اخبار شنیدیم . در این ایامی که رئیس جمهور فرانسه ، رئیس جمهور آمریکا و معاونینشان ، انگلیس و معاونینشان آمدند حمایت کردند . آن را یکی از برنامه های سیاسی جامعه ی بین المللی دانسته اندو آنرا آزادی بیان عنوان نموده اند متأسفانه وزیر محترم امور خارجه مان برنامه ای را داشتند که توصیه می شود این عزیزان مقداری محتاطانه عمل شود . حضرت علامه جوادی آملی می فرمایند اگر شما با غرب دست دادید بعد از آن، انگشتتان را بشمارید . یعنی این قدر غرب بی اعتماد است . بدانید آنها به خاطر اهداف خودشان این کار را انجام دادند . الحمدلله شما با بصیرت هستید . شما عالم و آگاه هستید . آن مسیر پیاده روی ای که با جان کری داشتید مطابق با امیال و خواسته ی دل سوزان به نظام اسلامی نبوده که ان شاءالله مقداری بیش تر تأمل شود . و یا سفری که به فرانسه داشتند قطعاً نباید در این زمانی که قلب اسلام و مسلمین گرفته شده این کار نباید انجام می گرفت . توهین به قلب اسلام ، توهین به قلب مسلمین ، توهین به عزیزی که همه ی وجود هستی است ان شاءالله مورد عنایت عزیزان قرار بگیرد .
مسئله ی دیگر با توجه به مسئله ی اسلام هراسی که از اهداف بزرگ غربی ها در سال های اخیر بوده و برای این کارشان هر روزه دست به امور شیطنت آمیز می زنند تا حدی که حاضرند حیثیت ادیان را به خطر بیاندازند. خوب شنیده ایم در روزهای گذشته استاد دانشگاهی در فرانسه دیروز در مقابل حجاب یک دختر مسلمان لخت شد که در مقابل این حجاب که متانت دینی مان هست جبهه بگیرد . ما در مقابل این اهداف و سیاست ها قرار گرفتیم . سیاست مداران ما در مقابل این باورها و برنامه ها و دسیسه ها باید متوجه باشند . بلایی که بر سر اسلام آوردند . صحبتی که به مسلمانان چه در فرانسه و چه در کشورهای غربی ، مساجدی را که در طی ایام دارند می سوزانند . مسلمانانی که مورد تهمت خودشان قرار دادند . لذا مقام عظمای ولایت ، ولی امر مسلمین با این نامه ی خودشان ثابت کردند که ولی امرِ همه ی آزادی خواهان هستند نامه ای را دادند که از طریق شبکه های مجازی به دست جوانان غرب و آمریکای شمالی و اروپا در مورد حوادث اخیر فرانسه نوشته اند که دو تا عنوان داشت . یکی در مورد انگیزه ی سیاه نمایی گسترده علیه اسلام را خاموش کند . تحقیق کنند . آنها می خواهند اسلام را که نماد مهر و مودت و حسن خلق هست را یک دین خشن معرفی کنند . ولی نماد اسلام نماد زیبانگری ، مودت و محبت ، عزت و افتخار است . مردم مدینه خودشان را کشتند حتی در کوچک ترین مسئله سلام کردن نتوانستند از پیغمبر (ص) پیشی بگیرند . این شخصیت عظمایی که رحمة للعالمین است . یعنی هم رحمت برای این دنیا و هم رحمت آخرت است . فرمود دومین پیام لزوم شناخت مستقیم و بی واسطه از دین اسلام است که می توانند آنرا مورد تحقیق و پژوهش و مطالعه قرار بدهند و قطعا برکات این نامه را که به زبان انگلیسی از طریق ارتباطات مجازی انتشار گردید مشاهده خواهیم کرد و خواهیم دید با مطالعه از اسلام دین حق و حقیقت را انتخاب خواهند کرد و پی به بداخلاقی پدران و مسئولان خود خواهند بردو البته علت نگارش این نامه آینده ملت و سرزمنشان را متوجه و نیز حس حقیقت جوئی را در قلبهایشان روشن بنمایند و اینکه تصویری که از اسلام در سطح جهان به آنها ارائه نموده اند  .
 برنامه دیگری که به سمع شما می رسانم دیدار قهرمانان و ورزش کاران مسابقات آسیایی و پارآسیایی بوده که فرمودند روحیه ی افتخار ملی که ( این پیامی است به ما مدیران) این که افتخار ملت را ببینیم افتخار نظام را دیده ایم . زمینه ساز حرکت به سوی افتخارات بزرگ است . هر زمانی ما توانستیم مردم را ببینیم موجب عزت شده و نیت به خدمت به مردم و ملت را داشته باشیم هم در آن امر پیروز خواهیم شد و هم موجب عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهیم شد . بیان دیگر ولی امر مسلمین در این دیدار معظم نشان دادن معنویت در سکوهای قهرمانی در محضر قرآن و اعتقادات دینی بودن می باشد که معرف استقامت ملت ایران است . سومین عنوان فرمایشات حضرت امام خامنه ای لزوم پرهیز از تخلفات و برخورد قاطع با متخلفان است البته این هم در امر ورزش هست و هم در امور دیگر از جمله مسائل سیاسی ،  اجتماعی و اقتصادی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *