حجت السلام و المسلمین مهدی تقی زاده امام جمعه محترم دابودشت و دشت سر در نماز جمعه این هفته که با حضور خیل کثیر مردمی در شهر دابودشت برگزار گردیده ضمن دعوت نمازگزاران محترم به تقوای الهی و آثار و  برکات  آن به مضوع سلسله ای خود تحت عنوان سبک زندگی دینی پرداخته و در این باره فرمودند:

به بسم الله الرحمن الرحیم

خطبه اول :

اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .

دراین روز پرمیمون و مبارک ، روز عظیم و عزیز ، روز جمعه روز آدینه ، روزی که با مناسبت های بسیار عزیز همراه است عید میلاد فرخنده نبی مکرم اسلام و صادق آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم در ابتدا خودم و بعد همه ی شما نمازگزاران عزیز و بزرگوار ، مردمان شریف ، کریم ، بابصیرت و مؤمن ، برادران عزیز و بزرگوار و خواهران ایمانی را به تقوای الهی دعوت می کنم . عرض کردیم روی عنایت خاص خداوند متعال بر بندگان مؤمنش دعوت نامه ای از سوی خداوند متعال ایجاد می شود دعوت کننده خود خدا است« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿٩﴾ که در این روز جمعه برای برگزاری این اجتماع عظیم و عزیز فرصت مناسبی است که چند دقیقه ای با خودمان خلوتی داشته باشیم . نفس خود را به تقوای الهی دعوت کنیم . گفتنی ها گفته شود . خلوتی با نفس خودمان داشته باشیم . اتمام حجت کنیم . عنان زندگی مان را به دست نفس سرکش خودمان ندهیم . با دعوت نفس به تقوای الهی ، با بیان آثار وضعی ای که تقوا در زندگی مان خواهد داشت ، با مرور و مطالعه به زندگی بزرگان دینی مان . ما وقتی که به زندگی انسان هایی با شخصیت فرهیخته می رسیم . یادم می آید با پدر عزیز و بزرگوارمان به محضر شریف علامه جلیل القدر حسن زاده آملی در ابتدای طلبیگی مان رسیدیم سخنی گفت که هنوز در وجودم شعله می کشد . بیانی کرد که مصداق این بیان زیبا که « رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند» یا این حدیث قدسی « عبدی اطعنی اجعل مثلی» . اطاعتم کن تا تو را مثل خودم قرار دهم . فرموده بود خلوتی با دو تا ملکی که خداوند روی شانه هایمان قرار داده داشتم . با آنها صحبت می کردم . خیلی زیبا است . درس بزرگی است که فرمود صدای نوشتن قلم شان را می شنیدم . چه شده است به این جا رسیدند . آیا جز با مراعات تقوای الهی . آیا جز دور شدن از این ابتلاها و آزمایش هایی که خداوند متعال در مقابل ما قرار داده . این همه طنازی اموال دنیوی مان و دنیا با همه ی این زیبایی هایش اگر توانستیم فریب دنیا را نخوریم ، اگرتوانستیم خودمان را حفظ کنیم ، اگر توانستسم مراعات تقوای الهی کنیم قطعاً این چنین است چون وعده ی حق است . لذا فرصت جمعه بسیار فرصت بزرگی است . در کنار این میعادگاه عظیم یک فضای خلوتی بین عبد و خدای خودش . چقدر زیبا امیرالمؤمنین (ع) در مناجات مسجد کوفه بیان کرد . چقدر ما ارتباطمان با این مناجات نامه ها نزدیک هست . چقدر زیبا همین علامه ی جلیل القدر در الهی نامه ی خودش با لسان زیبایش که هر کدام از این ها یک نوع سبک زندگی است توانستیم ارتباط برقرار کنیم . پس بهترین فرصت است . هر عزت و سربلندی ای است ، هر پست و مقامی که در آن تقوای الهی باشد آن عاقبت به خیری است . شما تاریخ را مطالعه کنید در هر زندگی ای که در آن مراعات تقوای الهی شود آن خانه و آن زندگی نورانی است .

خداوند متعال در این آیه ی نورانی می فرماید : « یا ایها الذین آمنوا اتقوالله و کونوا مع الصادقین » مسیر را برای ما روشن کرده . عرض کردیم با تمام عناوین خاص خودش و شأنیت و شخصیتی که خداوند متعال برای بشر قائل شده آمده مسیر را برای ما روشن کرده . هادیان را فرستاد ، رهبران را فرستاد ، انبیا را فرستاد و ائمه ی معصومین را فرستاد . خوش به سعادت آن شخصی که از این مسیر زیبا استفاده کند و بیاید خود را در محضر قرآن قرار دهد چه لحظات زیبایی است آن لحظه ای که عبد قرآن را باز می کند و خداوند متعال به او خطاب می کند « یا ایها الذین آمنوا »  باید بگوییم جان . خدای من چه می فرمایید . اهل ایمانم دستور زندگی را به من بده . راه را نشانم داد . اگر کج راهه ای و بیراهه ای است و اگر بداخلاقی که یکی از بزرگترین معضلات جامعه است وجود دارد باید مروری به زندگی خودمان و تقوای خودمان داشته باشیم .

چند جلسه ای در محضر شریف شما در بیان خانه و خانواده صحبت کردیم حق و حقوقی که خداوند متعال به ما عنایت کرده . در رساله ی حقوق مطالبی گفته شده که در خلال صحبت ها عرض خواهیم کرد . حق و حقوقی که هم به مرد خانه و هم همسر خانه و هم فرزندان خانه و خانواده داده شده . یکی از نیاز جامعه کنونی مان طرح مباحث اخلاق در خانواده است . و این یکی از حلقه های مفقوده ای است که منجر به مراجعه به مراجع قانونی می شود این است که با اخلاق الهی فاصله گرفتیم و از سبک زندگی دینی و اسلامی فاصله گرفتیم . اگر مرد خانه بیاید ازاین آیات نورانی و کلام خداوند متعال و احادیث درس بگیرد قطعاً مسیر برایش مشخص است .

خوب تفسیری که امروز برای خانه و خانواده دارم این است که خانواده یک کشور کوچکی است که اعضای وزرا ، مسئولین و رؤسای آن کشور هستند . چون در ابتدا قبل از این که کشوری محقق شود این کشور با وجود خانه و خانواده محقق می شود . اگر جمعی نباشد بخشی نیست ، شهری نیست ، شهرستانی نیست ، استانی نیست و کشوری نیست . پس چنین می توانیم تفسیر کنیم که هر یک از اعضای این خانه و خانواده نقش خودشان را دارند که بحث مدیریت پیش می آید . اگر مرد خانواده که عرض کردیم سلطان خانه است توانست مدیریت کند آن وقت است که تعداد افراد خانواده مدیریت می شود و با مدیریت این افراد جامعه مدیریت می شود . خانواده پیکر واحدی است که افراد آن اعضای این پیکر محسوب می شوند اگر در پیکر انسان یک عضو ناسالم باشد و این عضو دچار خدشه باشد طبعا سایر اعضاء هم دچار آسیب می شوند شما کالبد شخصیتی و جسم خودتان را در نظر بگیرید . اگر یکی از اعضای بدنمان دچار مشکل شود در مدیریت جسمی ما خلل ایجاد می شود . اگر دندان انسان درد بیاد چشم هم بخواب نمی رود . به درد چشم دچار می شوی سلب آسایش می شود . هر یک از اعضای خانواده به همین حالت هستند و اگر یکی از این اعضای بدن ناسالم یا فاسد شود روی سایر اعضای پیکر انسان تاثیر می گذارد .

خانواده این گونه است پیکری است که افرادش پدر، مادر، خواهر ، برادر و دیگر اعضای این پیکرند اگر یک جوان معتاد در خانه باشد در مقام مقایسه همانند عضو ناسالم بدن است و ازدواج دختر آن خانواده نیز دچار آسیب می شوند می گویند خواهر فلانی که معتاد است و یا دختر فلان کس که اعتیاد دارد و پدر نمی تواند بگوید که من معتادم چه ربطی به دخترم دارد ؟ همانگونه که شما نمی توانید به چشم بگوئید دندان درد می کند چه ربطی به تو دارد بخواب پس اگر یک فرد معتاد در خانواده باشد چقدر برای این خانه ها و خانواده سخت می شود .

اگر خدای ناکرده دختر خانواده ای فاسد باشد یا یک پسری لات و لاابالی بار بیاید طبیعتا آن خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد پدر و مادر خانه و خانواده هر چه قدر هم متدین باشد خود به خود بروز در جامعه پیدا می کند نمی توان آن را تفکیک کرد پس اگر در این کشور کوچک که خانه و خانواده است کوچک ترین خلل باعث مشکل می شود و نمی توان این را مدیریت کرد و اگر خدایی ناکرده پسر یا دختری فاسد در خانه باشد و ارتباطات نامشروع داشته باشد چه مشکلی را برای پدر و مادر خود ایجاد می کند . که اگر ما این بایدها و نبایدها را ندانیم و مدیریت نداشته باشیم و اگر آن شخص مریض نداند که دردش چیست نمی تواند درمان کند لذا می بینیم به خاطر یک درد کوچک به هر دری می زند می خواهد درمان کند نمی تواند چون نتوانست منشأ آن درد خود را پیدا کند . و خیلی از مواقع پرونده هایی که مراجعه می شود کوچک ترین و بی موردترین مسئله منجر به طلاق و سلب آسایش می شود و در مورد آثار تخریبی ماهواره مکرر عرض کردیم اینکه پدران بزرگوار خواسته و ناخواسته آن را در دامن فرزندان قرار دادند ببینید چه بلاهایی را در این کشور کوچک ایجاد می کند . چقدر بین زن و شوهر اختلاف ایجاد شد و چقدر در مورد عدم ولایت پذیری فرزندان بر پدر و مادر خلل ایجاد شد . لذا این خانواده همانند کشتی است که در حال گذر هستیم . اگر شخصی بگوید که من در آن جایی که نشسته ام را می خواهم سوراخ کنم و به کسی چه ربطی دارد لذا نمی توان اینچنی فرض کرد و بگوید فرزند من است می خواهم معتاد باشد به کسی چه ربطی دارد . نه این فرزند موجب آلودگی جامعه می شود . موجب اخلالات اخلاقی و معنوی جامعه می شود . لذا مدیریت نیاز است . لذا نیاز جامعه مان در این است بیاییم که از این سبک زندگی و آن برکاتی در محضر خداوند متعال بودن ایجاد می شود امروز طلاق ها بر اساس اعتیاد دارد انجام می شود .

یک مرد نمی تواند بگوید همسر خودم هست و من اختیار همسر خودم را دارم به بچه هایم چه ربطی دارد نه بچه محصول طلاق از هم می پاشد طلاق روی روان زندگی بشریت تاثیر گذار خواهد بود و یا نمی تواند بگوید من با زن و بچه ام دعوا دارم به کسی مربوط نیست نه اینچنین نیست این دعواها روی فرزندانمان تاثیر گذار هست و بچه ها آیینه انعکاس رفتار پدر و مادر هستند . طلاق باعث می شود عواطف از بین برود احساسات نابود شود

پس باید پدر و مادر نسبت به فرزند خودشان برنامه ریزی و مدیریت داشته باشند چون این پدر دختر خود را با زحمت های زیاد تربیت کرد و بزرگ کرد و می آید در خانه ی شوهری که پدر ایشان می گفت فرزند من است و به کسی ربطی ندارد آن وقت صاحب خانه شد . این خانواده نمی دانند ایشان به مواد مخدر آلوده است و بعداً دچار مشکل می شوند . پس عزیزان من چه خوب است که انسان قبل از تشکیل این خانه و خانواده بیاید عنان زندگی اش را در دست بگیرد . عرض کردم آن نویسنده غربی که شوهر خانواده را به عنوان سلطان معرفی کرد یک سلطان و حاکم البته حاکم جور نه بلکه حاکم تقوا ، حاکم متقی ، مؤمن ، پرهیزگار وقتی که می خواهد حکومت کند ابتدا باید مدیریت داشته باشد که اگر این مدیریت باشد موفق است . منجر می شود که بتواند زیبا مدیریت کند. خیلی از مراجعاتی که امروز فراوان شنیدید این است که کوچک ترین مباحث اولیه ازدواج موجب اختلاف گردیده . عرض کردم مهریه ی سنگین به هیچ عنوان جهت استحکام خانواده گزینه ی مناسبی نیست . درابتدا اخلاق مداری ، راست بودن اعضای خانواده فردا این عروس و داماد را منجر به اختلاف می کند . هر آنچه که در ابتدا گفته می شود بیان شود به صورت یک سند در بیاید . کالاهایی که خریداری می شود و مباحثی که هست . چه کسی گفت که تعداد مهریه ی سنگین موجب عاقبت به خیری است . اول زندگی است چون این شخص داماد می خواهد به عروس برسد و عروس خانم هم می خواهد به حجله ی عروسی برسد درابتدا هر کدام می گویند مانعی وجود ندارد . مهریه را کی داده و کی گرفته که بعدها می بینیم متأسفانه باعث بروز مشکلات در زندگی می شود . و اصلاً در روحیه و روان زندگی شان اختلال وارد می شود . اگر منجر به جدایی نشود موجب کسر شأن خانواده می شود اگر به حرفش باشد . لذا با مطالعه ی در قرآن و آیات نورانی و مطالعه ی سبک زندگی علما و عرفای مان قطعاً این مشکلات را در زندگی نخواهیم داشت. متأسفانه شاید این مباحث را شما شنیدید . یکی از مباحثی که نیاز جامعه مان هست و بارها و بارها در رسانه ها شنیده شده . پدر خانواده ای به اعتیاد دچار می شود زندگی اش پاشیده می شود منجر می شود فرزند خودش را در جامعه خدایی ناکرده به حراج بگذارد و در ازای چند صد هزار تومان به یک فرد غیر ایرانی فروخته است. پس اصلاً این مدینه ی جامعه ی اسلامی مسیرش عوض می شود . اگر بتوانیم مدیریت کنیم این چنین نخواهد شد . درد جامعه امروز بسیار بیان شده باید درمان آن را هم بگوییم که درمان آن چیست . درمان آن قرآن ، احادیث و همان بیان آن چهار سبک زندگی است که در سیزده ماه خدمت تان عرض کردیم . درمان آن مراجعه به قرآن و شناخت و ازدواج هایی همانند حضرت موسی و دختران شعیب و جریاناتی است که همانند حضرت یوسف و دوری از گناه . همه ی این تماثیلی است که قرآن بیان کرده . لذا بنده توصیه ای را به عزیزان صداوسیما کرده بودم زمانی که خدمت شان در ساری بودیم عرض کردیم همانند رسانه های کشوری جلسه های پرسش و پاسخ قرار هیم . بیاییم درس اخلاق در خانواده هر روز داشته باشیم و هر روز سفره ی اخلاق در خانواده دربین خانواده ها بیان شود . بزرگان مان ، نخبگان مان و علمای دینی مان بیایند نظر بدهند . مشکلات جامعه بیان شود . مشاوره شود . عنوان شود که نیاز امروز جامعه مان چیست . هم درد و هم درمان جامعه را بیان کنند . که اگر درابتدا پیشگیری باشد و مدیریت باشد هیچ کدام از این مشکات پیش نمی آید . که اگر در خانه و خانواده مدیریت نباشد و اگر که پدر خانه و خانواده نتواند عنان زندگی را بگیرد . دور از این جمع و جمعیت چند تا خانواده هست که فرزندان از پدر و مادر اطاعت پذیری ندارند . چه ارتباطات نامشروعی در جامعه در حال شکل گیری است . این عدم مدیریت پدر خانواده است که به عنوان سلطان است و این عدم مدیریت ملکه ی خانواده همان مادر است . که اگراین دو در کنار تقوای الهی باشند ان شاءالله زندگی زیبا خواهد شد . بنده خدمت عزیزان صداوسیما عنوان کردیم که جلسات پرسش و پاسخ باشد . مشاوره باشد . نمی دانم ولی قطعاً در دادگاه دابودشت مان مشاوره است و بهره گیری از این مشاوره ها برکات زیادی را به همراه خواهد داشت و یا پدر و مادر بروند سراغ مشاوره که چگونه فرزند را تربیت کنند . که امروز یک پدری که وضعیت مالی اش خراب است نمی تواند جهزیه را تهیه کند چون مدیریت نکرده این فرزند چنان بر پدر سخت می گیرد که عنان زندگی اش از دستش در می رود . می گوید دختر رو حرف و نظر من حرافی می کند و داماد در مقابل پدر خانم ایستادگی می کند پس اگر این درد جامعه و درمان آن گفته شود و اگر ما مدیریت ها را در سر جای آن بدانیم و بخوانیم که جناب آقای قرائتی فرمود که بعدها نامه های زیادی آمد و ما توانستیم جواب بدهیم . و مشکلات را عنوان کردند و توانستیم در جامعه را خدمت عزیزان عرض کنیم .

خطبه دوم :

اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .

دراین خطبه نیز در محضر این اجتماع بزرگ محضر شریف شما نمازگزاران بابصیرت ، مؤمن و با کرامت ، برادران مؤمن و خواهران ایمانی ابتدا خودم و بعد همه ی شما سروران را به تقوای الهی دعوت می کنم . همانگونه عرض شد تقئا در عرض امور هست و یکی از تقواها تقوای سیاسی است . در مدیریت کشور کوچک خانه و خانواده به عنوان یک وزیر و مسئول این که شخصی سیاست مدار و سیاست دان شود و نه سیاست زده . سیاست زدگی منجر به هلاکت می شود . همه ی سیاست مداران باید تقوای الهی را رعایت کنند . اگر میدیریتی در آن خدا نباشد زمان بسیار کمی را دربر خواهد داشت . اگر مدیری متقی نباشد قطعاً بدانید در مدیریت آن خللی ایجاد می شود . ضعف است . چون اگر خدا نباشد کار مدیریت نمی شود . شما ببینید این همه پول و سرمایه در اختیار دولت مردان جهانی است چه کردند . حلقه ی مفقوده ی بشر در جهان خود خدا است . چون خدا را ندارند . چون زندگی شان را به خدا عرضه نمی کنند . چون ایمان ندارند . چون تقوا ندارند لذا می بینیم متأسفانه چکمه ی ظلم را در پا می پوشند و شروع می کنند به طغیان گری .

عزیزانم هر حکمی که زده می شود این یک ابتلا و آزمایش است از سوی خداوند متعال ببیند این شخص در چه مرحله ای است و چقدر می تواند تحمل کند و مراعات کند . چقدر می تواند در محضر خدا باشد . چگونه می تواند مراعاتی را داشته باشد . پس خوش به سعادت آن سیاست مداری که تقوای الهی را مراعات کند . و ما در طی این چند سال پس از نگاه زیبای خداوند متعال که همه ی اعصار به بندگانش بوده یکی از برکات الهی در ایران عزیزمان انقلاب و معمار کبیر انقلاب و شهدای عزیزمان بوده همیشه ی تاریخ ایران دیدیم هر زمانی سیاست مداری چه با سلسله ی جلیله ی روحانیت ، چه با ولایت و مرجعیت و رهبریت ارتباط داشته عزت پیدا کرده و هر زمانی ارتباطش تنگ شده و یا خدایی ناکرده به کج روی کشیده شده دیدیم که خدایی ناکرده به هلاکت رسیده . سروران عزیزم بنده دیشب در محضر بعضی از عزیزان در چند تا از روستاها عرض کردم تاریخ خلقت بشریت با حضور این مردمان شریف است . اگر این مردم نبودند هیچ رسالتی نبود . هر رسول نیاز به مردمی دارد که بتواند رسالت خود را انجام دهد . آن مردم نتوانستند در زمان حضرت آدم ، حضرت نوح ، حضرت ابراهیم ، حضرت عیسی ، حضرت موسی و نبی مکرم اسلام حضرت محمدابن عبدالله . چرا امام راحل که فرمود مردم عصر ما از مردم عصر پیغمبر (ص) بالاتر هستند چون این مردم خودشان را ثابت کردند . اگر این مدال خدمت و نوکری را هر مدیری را داشته باید نیت خدمت گذاری به این مردمان شریف و باکرامت را داشته باشد . ما ثابت کردیم چه در قبل از انقلاب و چه ایام انقلاب . چه در جنگ ، چه در تحریم و چه امروز . امروز ما چندین سر و گردن از دشمن بالاتر هستیم . امروز هیچ دولتی در جهان بدون مشورت و بدون بهره گیری از مغز ایران نمی تواند کاری را انجام دهد . البته آنها چون فاصله گرفتند شدند مستکبر . اگر چه چشم دیدنمان را ندارند ولی می دانند در آنچه که در منطقه است باید ایران باشد . لذا تقوای در سیاست یعنی عرضه کردن خدمت به مردم . بودن دربین مردم ، افتخار خدمت گزاری برای این مردم با در نظر گرفتن رضایت خداوند متعال.

خوب روز عید و جشن و سرور است . تبریک عرض میکنم هم میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام را و هم میلاد سراسر نور صادق آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم و مقارنت سه حادثه ی مهم در امروز است . اولی میلاد با سعادت پیامبر (ص) . دومی میلاد امام جعفر صادق (ع) و سومی حماسه ی زیبای قیام مردم قم . مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در دیدار اخیر برادران و خواهران قم و مسئولان کشوری و لشکری سخنان بسیار زیبایی را بیان فرمودند که به سمع شما خواهم رساند

بنده قبل از رسیدن به این موضوع ضمن تبریک این موالید میمون و مبارک در ابتدا در محضر شریف امام زمان (ع) و نائب برحقش ولی امر مسلمین و محضر شریف شما . پیام بزرگی که هم تولد پیامبر (ص) در بردارد و هم تولد این امام همام امام جعفر صادق (ع) که همان وحدت است . لذا هفته را هفته ی وحدت نامیدند لذا در قرآن فرموده است «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» . هفته ی قبل عرض کردیم امروزه حلقه ی گم شده ی جهان اسلام نداشتن وحدت اسلامی است . امروز بعضی از دولت مردان اسلامی که باید مروری بر این افکار خودشان داشته باشند حمایت صهیونیست و استکبار را . چکمه ی ظلم پوشیدند و دارند خون برادران مسلمان خود را می ریزند . ما با مراجعه به زندگی نبی مکرم اسلام با کمال تأسف و تأثر به لحاظ جمعیتی ما دومین جمعیتی را داریم که پس از مسیحی ها مسلمانان پر جمعیت ترین هستند . ولی چه کردیم . چه وحدت و وفاقی است . اگر این چنین باشد نباید مشکلی در جامعه اسلام بوجود بیاید . مردم مدینه و مردم عرب کشتند خودشان را در هر زمینه ای از اخلاق حسنه ی پیغمبر پیشی بگیرند حتی در سلام دادن که نتوانستند . چون تکبری نبود که خداوند متعال به پیامبر (ص) می فرماید اگر تو نبودی هیچ چیز نبود .« یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک» او که پیغمبر (ص) بوده . انک لعلی خلق عظیم و یا در جای دیگر فرموده است « ما ینطق عن الهوی إن هو الا وحی یوحی» هیچ کلامی را نگفت جز این که از محضر خداوند متعال باشد . و یا طبق صریح کلام وحی « لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنه » و ما دیدیم که در طی امسال بزرگ پرچم دار وحدت امت اسلامی رهبرعظیم الشأنمان در پیام کنگره ی عظیم حج و هم بارها و بارها حفظ وحدت را بیان فرمودند و باید مراعات شود .

و اما ما بیش تر از این می توانیم در مسیر عملی زندگی نبی مکرم اسلام و صادق آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم، بهره گیری از سبک زندگی پیغمبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) برویم ببینیم که این نخبگان خدا چه کردند و ما داریم چه می کنیم . مسئولین محترم دابودشت و دشت سر این مردم هستند . این اجتماع و حضورشان هست . و ما باید چه کنیم . هر جایی که خواستیم هستند . گر چند که درد دل هایشان را ابراز می کنند و ما هم خدمت شما مطرح می کنیم و شما محبت می کنید . ولی بیش تر از این ها باید باشد چون حق مردم بیش تر از این ها است . عنایت شان در این هوای سرد .

یکی از مباحثی که رهبر عظیم الشأنمان عنوان کرد که به مردم آمل هم مربوط می شود این بود که فرمود انگیزه هایی وجود دارد برای فراموشی انقلاب و دفاع مقدس و 19 دی ماه قیام مردم شریف قم و البته این از دسیسه های دشمن در همیشه زمان بوده است خصوصا در حرکت سیر اسلام ، هم در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تمام سعی و تلاش خودش را کردند که البته دیدیم موفق شده اند و موجب فراموشی غدیر گردیده اند تا رسالت پیامبر (ص) فراموش شود و هم شهادت اهل بیت (ع) فراموش شود و هم انقلاب و جنگ و قیام های که در جای جای ایران انجام پذیرفت. ولی نتوانستند . در واقعه عاشورا حضرت زینب (س) در این اسارت توأم با عزت دو حرکت زیبا داشت که یکی حرکت اسارت بود و دیگری حرکت بازگشت به کربلا بود که بحث ولایت پذیری بوده و ما با تأسی گرفتن از این حادثه جهانی اهداف بلندمان نباید فراموش شود . جریانات انقلابی مان و ششم بهمن که عرض کردم نباید فراموش شود . که ما کم کار کردیم .

و البته ولی امر مسلمین زنده نگه داشتن ایام را یک حرکت مجاهدت آمیز دانسته اند و می دانیم دشمنان مان پول خرج می کنند هزینه می کنند چقدر در جریان ایام فتنه هزینه کردند ولی موفق نشده اند 9 دی را نسل سوم انقلاب که جوان های عزیزمان می باشند مشت محکمی بر دهان و سیلی محکمی بر روی آنها زده اند و ما باید در مقابل این عزت وظایف مان را در برابر جوان هایمان و مشکلاتشان انجام بدهیم.

توصیه هایی را به مردم کشور و به دولت مردان داشت که به بیگانه نباید چشم بدوزیم که آنها در کشورهای همسایه ثابت کردند که هیچ رحم و مروتی نداشته و فقط به فکر چپاولگری خودشان هستند.

این که بعضی مواقع ایجاد دو دستگی در بین مردم توسط برخی مدیران جزئی از درخواست های این عزیز بوده که فرموده اند این ضد منافع ملی و ضد آرمان هاست و غیرت هیچ مسئولی دست برداشتن از مسائل اساسی و آرمانی را قبول نمی کند

و دیگر از فرمایشاتشان عنایت داشتند که یک قدم عقب نشینی در مذاکرات هسته ای پیش روی دشمن را به دنبال خواهد داشت و موجب گستاخی آنها خواهد شد و ما برای این عزت ها خون ها داده ایم که این ایام هم سالروز شهادت یکی از فرزندان انقلاب و دانشمندان هسته ای می باشد که همه مان هم با نام ایشان آشنا هستیم و هم با هدف والایشان شهید مصطفی احمدی روشن این شهید عزیز معتقد به مبانی دینی و اسلامی و چنان زندگی خود را مدیریت کرد که همه اعضای خانواده سال خمسی داشته تا بتوانند در مسیر سالم قدم بردارند و این اعتقاد و باور موجب عزت و سربلندی ایشان و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گردیده است و موجب سرافکنی تروریسم جهانی که مقدمات ایت ترور را ایجاد کرده اند که ضمن تبریک و تسلیت شهادت این مرد بزرگ و دانشمند ایران عزیز اهداف شوم و پلید شدمنان قسم خورده و تروریسم جهانی را محکوم می نماییم.

یکی از موضوعات بحث عربستان است که جریان پایین آمدن نفت است . در ادامه ی سخنان و عرائضم در حفظ وحدت عربستان حاضر است 150 هزار میلیارد دلار ضرر ببیند تا قیمت نفت متزلزل شود . اما چندین سال است که مقام معظم رهبری بیان کرده که چشم ما نباید به نفت و منابع نفتی باشد . چندین بار است که اعلام کرده . و امسال هم اقتصاد مقاومتی را عنوان فرموده اند ما چه کارهایی تا بحال انجام داده ایم مگر اینکه چند تا همایش و جلسه تشکیل داده ایم باید وارد عمل شد و مدیریت جهادی کرد

مسئله ی دیگری که به سمع شما می رسانم دستگیری رهبر حزب وفاق بحرین شیخ علی سلمان و متأسفانه حمایت آل صعود از آل خلیفه است که ما محکوم می کنیم . همه ی سردمداران اسلام بروید مطالعه کنید هر حکومتی از مرجعیت و روحانیت برایشان فاصله ایجاد شد منجر به شکست شد لذا به مسئولان بحرین توصیه می کنم دست از کشتن زن و مرد مسلمان و ازار و اذیت عالمان دینی بر دارید که به فضل خدا وعده حق نزدیک بوده و موجب سرنگونی حکومتشان خواهد شد.

2 thoughts on “تقوای در سیاست یعنی عرضه کردن خدمت به مردم /هر روز سفره ی اخلاق در خانواده در سیمای مازندران پهن شود”
  1. با عرض پوزش از اشتباه در نام خبرگزاری وتشکر ویزه از هراز نیوز …………….برار شمه نیوز اما ره بکوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *