هراز نیوز : سیف اله فرزانه فرماندار شهرستان محمودآباد در گفتگو با خبرنگاران، کشاورزی را هویت وفرهنگ بومی مازندران نامید و با اشاره تغییر کاربری زمینهای کشاورزی گفت: زمین کشاورزی بعنوان برند بین المللی مطرح است زیرا کشاورزی فرهنگ بومی ماست وباید حفظ شود.

وی اظهار داشت: از روزی که در این سمت منصوب شدم، با تغییر غیر مجاز کاربری برخورد قانونی کردم.

فرزانه با اشاره به اینکه دهیاران وشوراهای روستاها بشدت مورد خطاب وی هستند به نقش اثر گذار ادارات وشرکتها اشاره نمود و افزود: بنیاد مسکن بعنوان متولی طرح وسازمان همیاری شهرداریها، شرکتهای خدماتی مثل آب، برق و گاز وقتی براحتی خدمات می دهند، دهیاران نیز ترغیب شده و بسمت فروش می روند.

فرزانه در مورد اقدامات انجام شده گفت دو بخشدار را مامور تشکیل کمیته انضباطی کردیم وکارگروه اصلاح وبازنگری تشکیل دادیم.

وی اقدام پیشگیرانه را ضروری دانست و عنوان داشت :در محمودآباد ۱۲۰۰ پرونده تخلف در دادگستری داریم گفت: ما چقدر تخریب کنیم پس باید طرحها را اصلاح کنیم و ابتدا باید دستگاه قضایی را توجیه و اقدام پیشگیرانه انجام دهیم، درغیر اینصورت این اقدامات ادامه خواهد داشت.

فرماندار محمود آباد گفت: بنیادمسکن بعنوان متولی طرح باید عمل کند ولی برخی اوقات عکس آن عمل می کند.

وی راه چاره را در تشکیل کمیته نظارت دانست وافزود: برای اینکه دهیاران دچار اشتباه نشوند بایدبا  حضور مسئولین ذیربط کمیته نظارت تشکیل دهیم تا از اشتباهات آنها جلوگیری شود.

فرزانه  ناهنجاریهای اجتماعی را یکی از تبعات ساخت وساز غیر مجاز اعلام وافزود: ناهنجاریهای اجتماعی ما دراثر ساخت وساز غیر مجاز است جمعیتی که به شهر اضافه می شود قابل کنترل نیست.

فرماندار محمودآباد با اشاره به وجود هزار و ۲۰۰ بنگاه معاملات ملکی درشهرستان گفت: ۸۶۰ بنگاه مجاز وبقیه غیر مجاز هستند.

فرماندارمحمودآباد بیکاری را یکی دیگر از مشکلات این شهرستان نامید و تاکید کرد: شهرستانی که ۳۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد کشاورزی فعال، شهرک صنعتی شهرکهای گردشگری، کمپ نفت دارد، نباید بیکار داشته باشد ولی ما انسانهای برخورداراز مواهب خدادادی، محروم هستیم.

فرزانه گفت: از۱۷۰ واحد شهرک صنعتی ۴۷ واحد راه اندازی شده که آنهم کارگران بومی خیلی کمی دارد.

وی یادآور شد: درشهرستان به اندازه کافی اعتبار داریم. ظرفیت به اندازه کافی داریم ولی بخاطر حضور مدیران ناکارآمد قادر به استفاده نیستیم زیرا مدیری که اعتبارات دولتی راجذب نکند چطور می خواهد شغل ایجاد کند و اگر همه دست به دست هم دهیم من بعنوان فرماندار دغدغه شغل ندارم.

فرزانه نظارت و کنترل را در بهبود مبلمان شهری موثر دانست و گفت: در تشکیل کارگروه نگاه حرفه ای داریم ولی در اجرا حرفه ای عمل نمی کنیم، درکارگروه تمام موارد درنظر گرفته می شود اما در عمل سلیقه ای رفتار می کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد  به تعطیلی شرکت پوشینه اشاره کرد و افزود: این شرکت به دلیل مدیریت نامناسب و تحریم مواد اولیه در گذشته تعطیل و بیش از یک هزار کارگر و پرسنل از کار اخراج شدند اما با ورود جدی مدیران استان و شهرستان ظرف دو هفته آینده چرخه تولید و اشتغال این شرکت قدیمی و معتبر به حرکت در می‌آید.

همچنین فرماندار محمودآباد از تخریب غیرکارشناسی مسجد جامعه شهرستان انتقاد کرد و اظهار داشت: مسجد جامع محمودآباد با قدمت 100 ساله به عنوان شناسنامه فرهنگی و معنوی شهر به بهانه ساخت مصلی تخریب شد و امروز برای ساخت آن نیاز به اعتبار 100 میلیارد ریالی داریم.

وی در پایان از اصحاب رسانه به عنوان مشاوران امین مسئولان یاد کرد و یادآور شد: ادامه روند رو به رشد شهرستان و پیشرفت و تعالی محمودآباد نیاز به حضور شما خبرنگاران در کنار مسئولان است و از هرگونه انتقاد منصفانه و سازنده استقبال می‌کنیم.

4 thoughts on “سیف اله فرزانه:مشکل اصلی کشور مدیریت ناصحیح است”
  1. ای سیف الله جان! تازه اگه بیمه بویی ته حرف درست!! ولی تو که جهانگردی ره داشتی و همین مشاور املاکی ها ته پشتی شینه مجوز گیردنه!! اسا تو اعتراض کنی؟ امه سوال سر گسفن بنویشته!!؟

  2. شاید آقای فرماندار صحیح میگه , چون اگر مدیریت صحیح بود که این آقایون مدیر و فرماندار نمیشدند .
    البته در تکمیل صحبتهای جناب آقای فرماندار این حرف رو زدم
    و البته خودم این نوشته ها رو از ته قلبم قبول ندارم

  3. خودت محصول همين مديريت ناصحيح هستي

  4. سیف ا… جان شهردار را کردی … که معاون خودت در شهرداری بود حالا هم شهردار هستی وهم فرماندر کم هست دم از مدیریت ناصحیح می زنی دست راپیش میکیری پس نیافتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *