مدیرکل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور:

افضل فضایل انسانی و اسلامی در کربلا به نمایش درآمد

مدیرکل امور دانشجویان و تولیدات دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور گفت: افضل فضایل انسانی و اسلامی در کربلا و واقعه بزرگ عاشورا به نمایش درآمد.

 

به گزارش خبرنگار ما در المپیاد رباتیک دانشجویان کشور، حسین متفکر در آئین افتتاحیه دومین المپیاد رباتیک دانشجویان کشور که در مجتمع نفت محمودآباد برگزاری شد، گفت: مازندران از دیروز به مدت سه روز میزبان یکی از بزرگترین المپیادهای علمی دانشجویی کشور است.

وی با اشاره به ایام محرم افزود: شهید مطهری در این مورد می گوید که ” عاشورا تجسم عینی اسلام است” پس توحید ذاتی، ذاتی، صفاتی، افعالی و عبادی در عاشورا به روشنی یافت می شود.

متفکر که دبیر ستاد سیاست گذاری المپیادهای رباتیک دانشگاه پیام نور کشور است، با اعلام اینکه معادشناسی اسلامی در عاشورا مشاهده می شود، گفت: عاشورا مسیری که اسلام تعیین کرده را بیان می کند و ادامه حرکت انبیا و اولیای الهی است.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) به همراه بهترین یارانش برای اقامه نماز، احیای امر به معروف و نهی از منکر و دین جد بزرگوارش راهی نبرد با لشکر شیطان شده بود و صحنه روی آوری به دوستان خدا و دوری از دشمنان خدا، دشمن شناسی و بصیرت مجسم شده بود.

مدیرکل امور دانشجویان و تولیدات دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور  ظهار داشت: در کربلا افضل فضایل انسانی و اسلامی به همراه بدترین رزایل و پست ترین اخلاق مجسم شده است.

متفکر با اشاره به بیانات آیت الله طباطبائی در مورد معارف اسلامی یادآور شد: این عالم وارسته اصول، فروع و اخلاقیات را از احکام اسلامی می دانند.

وی در بیان ویژگی تبلیغی عظیم حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) گفت: آنها با نقش تبلیغی خود برای هزاران سال اسلام را ماندگار کردند تا هم اکنون وظیفه ما است تا برای تبلیغ اسلام بکوشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان در راه علم اندوزی باید پیشگام دیگر اقشار باشند و این المپیاد نوعی نمایش قدرت علمی دانشجویان دانشگاه بزرگ پیام نور کشور است.

خبرنگار مازندران؛ قربانعلی مسافر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *