ایلیا اسدی

در حالی که همه از مخالفت وزارت ورزش با حضور زلاتکو کرانچار در تیم المپیک خبر می‌دهند به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال علاقه‌ای به حضور این مربی کروات در راس هدایت تیم المپیک ندارد. بعد از اینکه حبیب کاشانی و محمد خاکپور پس از بررسی‌های فراوان به این جمع‌بندی رسیدند که بهترین گزینه برای هدایت تیم المپیک، زلاتکو کرانچار است، از او دعوت کردند تا به قطر برود و بازی این تیم مقابل الاهلی را تماشا کند. کرانچار با حضور در قطر، علاقه‌مندی خود را برای مربیگری در تیم المپیک نشان داد. او از مجارستان راهی دوحه شد تا پای میز مذاکره با حبیب کاشانی و محمد خاکپور بنشیند. زلاتکو برنامه‌ها را از مسوولان تیم المپیک گرفت و بر سر مبلغی در حدود 420 هزار دلار برای یک سال به توافق رسید. یعنی حدود 35 هزار دلار برای هر ماه که به نظر مبلغ معقولی است.
کاشانی خبر توافق را به فدراسیون فوتبال برد. آن هم با کلی خوشحالی و سربلندی چون موفق شده بود سرمربی تیم ملی کرواسی در جام جهانی 2006، سرمربی تیم قهرمان سپاهان در لیگ ایران و البته سرمربی سابق تیم ملی مونته نگرو (تیمی که در لندن از انگلیس یک امتیاز گرفت) را به کار در تیم المپیک ایران راضی کند.
فدراسیون خیلی زود با تصمیم کاشانی موافقت کرد. اهالی سئول جلسه‌ای تشکیل دادند، جلسه‌ای به نام کمیته فنی و البته هیات رییسه و در آن به اجماع رسیدند که این انتخاب، شایسته ترین انتخاب برای تیم المپیک است. همه به صعود و شکستن طلسم 40 ساله امیدوار شدند اما به یکباره خبر رسید که وزارت ورزش با حضور کرانچار در تیم المپیک مخالفت کرده است! خیلی زود پای کمیسیون تایید مربیان خارجی به میان آمد و بحث مخالفت به زمین آنها افتاد. کمیته‌ای که متشکل از علی رغبتی، نصرا… سجادی، گواری و شاهرخ شهنازی است.
نکته جالب اما واکنشی بود که رسانه‌ها به این اخبار نشان دادند. همه از مخالفت وزارت با حضور کرانچار گفتند، فارغ از اینکه بدانند مشکل، انگار جای دیگری است. جایی حوالی خیابان سئول و ساختمانی که در آن همه این بار و برخلاف دوران انتخاب کروش، از حضور مربی ایرانی حمایت می‌کنند. این داستان ادامه داشت و همه از مخالفت وزارت ورزش با حضور کرانچار صحبت می‌کردند که نصرا… سجادی مصاحبه کرد. معاون وزیر ورزش و رییس کمیسیون تایید مربیان خارجی تاکید کرد که فدراسیون هنوز نامه‌ای برای معرفی کرانچار به وزارت ارسال نکرده و این یعنی کفاشیان و همکارانش به حضور کرانچار اعتقادی ندارند!
وقتی نامه‌ای ارسال نشده، چگونه کرانچار باید به تایید برسد. داستان مخالفت از کجا در آمده؟ داستان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و اخباری که شنیده می‌شود مثل داستان کسی است که نذر و نیاز می‌کند تا در قرعه کشی بانک برنده شود اما حسابی در بانک ندارد! فدراسیون فوتبال در حالی از مخالفت وزارت با حضور کرانچار صحبت می‌کند که هنوز هیچ نامه‌ای برای تایید او به وزارت ورزش ارسال نکرده است!
به نظر می‌رسد بحث تایید نشدن کرانچار از فدراسیون فوتبال نشات گرفته و افرادی در سئول هستند که علاقه‌ای به همکاری با مربی خارجی ندارند. آنها که در بحث تمدید قرارداد کروش، مشورت وزارت را نپذیرفته‌اند، این بار علاقه‌مندند تا با وزارت ورزش همکاری کنند اما هنوز اتفاقی نیفتاده توپ را به زمین وزارت انداخته‌اند تا در ظاهر، مخالفت با کرانچار را گردن کمیسیون تایید مربی خارجی بیندازند. جالب اینکه خودشان، یعنی فدراسیون فوتبال هم علاقه‌ای به امضای قرارداد با کرانچار ندارد.
در این بین وظیفه کمیسیون تایید مربیان خارجی، تایید فنی کرانچار نیست، بلکه تایید مبلغ قراردادی است که باید به او پرداخت شود. مبلغی که به صورت ارز باید از سوی وزارت در اختیار فدراسیون فوتبال قرار بگیرد. اینکه می‌گویند وزارت ورزش و کمیسیونش خلق‌الساعه تشکیل شده، صحبت‌هایی است که بیشتر به سود فدراسیون فوتبال است و در رسیدن اعضا به هدف نهایی کمک‌شان می‌کند. هدفی که به نظر می‌رسد نهایتش سرمربیگری یک ایرانی در تیم المپیک است!

ایران ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *