سردار حاج فریدون علیپور : من در طول هشت سال دفاع مقدس و ماموریتی که در تهران داشتم در اکثر استانهای کشور بودم اصفهان و شیراز ولی مازندران عزیز تو دوران دفاع مقدس نگینی بود .

در تهران با ان عظمت یعنی کل تهران یک لشگر 27 محمد رسول الله وجود داشت ولی مازندران ما در دفاع مقدس نیروی لشگر 25 کربلا را تامین می کردکه لشگر ی ویژه بود هرجا تو جبهه ها می رفت گارد ریاست جمهوری صدام و سپاه هفتم عراق که یکی از قویترین و مجهزترین بود در روبرویش قرار می گرفت نقل و انتقال در لشگر 25 کربلا یعنی عملیات شما نگاه کنید این لشگر 25 کربلا از مازندران نیروهایش از مازندران و خصوصا ازامل تامین می شد یا تیپ کماندویی مالک اشتر که اگر بخواهم از عملیات هایش صحبت کنم چندین کتاب می شود ببینید این تیپ مالک اشتر چگونه بر روی قاطر مینی کاتوشا را بار می زدند و 3 روز پیاده از ایران تا مرز بین عراق و ترکیه مستقر بشن وعملیاتی بکنن تا ارتباط بین ترکیه و عراق را این فرزندان شما  قطع کنند در حالی که از ایران سلاح ومهمات را با 300 راس قاطر این جوانان که اکثرا هم از آمل هستند حالا با چه سختی هایی تو زمستان طوفان وبرف این گردنه های توچال را رد کنند و بروند تو روستای یاسمر عراق عملیات کنند ما الان بعد از ان عملیات ها ان سلاح هایی را که دفن کرده ایم  می دانیم کجاست!

بعد از ان عملیات شهدا را با ریسمانی می بستند و تو برف ها کشیدن و بعد  بیاری عقب و مجروحین را تو کیسه خواب در حالی که چشمهاگلوله خورده ،  دست و پا ها قطع شده این ها را شما ها داشتید یعنی مازندران !! آمل

یا تیپ ظفر از همین آمل عزیز و از همین مازندران ما هست ،  گردان جند الله لشگر 30 گرگان عمده از همین مازندران بود این همه نیرو و این همه گردان و این همه دلیر مردان ما تو هشت سال دفاع مقدس داشتیم ایا شما اسمی از مازندران تو صدا و سیما میشنوید هرچی نشون می دهند از تهران و خوزستان است من نمی خواهم بگویم چرا.

 انجا تهران و خوزستان هم برای ماست استانی از کشور ماست پایتخت ماست و از ما جدا نیست من میخواهم مظلومیت استان مازندران و شهر آمل را بگویم الان هم همینطور است اینا همه از عدم اتحاد بین مسئولین استان و مردم می باشد .

تهران یک لشگر 27 داشت ما بعد از جنگ هم آمدیم تهران همیشه با این تهرانیها درگیر و در حال بحث بودیم و همیشه اونها ما را چه  می خواندند و ما در مقابل انها ایستادگی می کردیم هرگز کم نمی اوردیم .

بنده همیشه در مقابل تهرانیها یک تنه می ایستادم و می گفتم ما یک میرزا کوچک خان 90 سال پیش داشتیم که انگلستان و دنیا  با هواپیما آمدند آنجا را بمباران کردند و شما تهرانیها یک دونه مثل میرزا بیاورید  البته یک روحانی بود در تهران به اسم میرزا یونس که پایه گذار حکومت شیعه در تهران بود بعد اونها می موندن و جواب برای گفتن نداشتند و زمانیکه بحث بالا می گرفت می گفتند علی پور تو که آملی هستی چرا از رشت دفاع میکنی و در جوابشان می گفتم اگر ما یک قدم از رشت عقب نشینی کنیم شما تا گرگان پیشروی می کنید

دو تا علامه بزرگ تو آمل داریم اسم اونها را می اوردم اونها همه جا می زدند .

وقتی وارد این شهر شدم خوب بازنشسته شده بودم و باید به شهر و دیار خود باز می گشتم وآمدیم که خاک پای علما باشیم چند سالی نبودیم حدود سی و چهار سال و آمدیم که به شهر خود خدمت کنیم

وقتی وارد شهر شدم تا صحبت کردم گفتند علیپور طرفدار شهردار هست ؟ علیپور می خواهد نماینده بشود ؟ علیپور می خواهد فرماندار بشود و کارخانه بگیرد

نه به خدا دنبال شهردار ،فرماندار ، نماینده شدن و کارخانه گرفتن نیستم دنبال هییچکس نیستم به چه کسی بگوییم اینها را نوشته بدهم که دنبال جا و مقام ومنصب نیستم وفقط این را بگویم در هر جا که خطری برای کشور و انقلاب پیش بیاید با جان و دل هستیم و دفاع می کنیم همین الان یکی از فرزندانم  اقا هادی درگیر جنگ با داعش هست اگر بگویم ریا می شود مجبور هستم بگویم من هم می خواستم بروم که خانواده گفتند هشت سال دوری بس هست هادی هست به جای شما  این نیست که بنده علاقه ای داشته باشم تا به دنیا بچسبم از لحاظ مالی هم هیچ مشکلی نداریم از طرف پدری تو لیتکوه املاک کشاورزی زیاد داریم دایی بنده آمد و اصرار کرد که یکی از کارخانه ها را به ما بدهد ما قبول نکردیم در دفاع مقدس مثل شهید جان نثارها زیاد در کنار ما پرپر شدند خودمون گلوله خوردیم شیمیایی شدیم زخمی شدیم و این نیست که از میدان بدر رویم و انقلاب را تنها بگذاریم .

سری قبل در همین حسینیه لاله های زهرایی اومدیم صحبت کردیم و از شهردار و شورای شهر تشکر کردیم حضرت ایت الله جوادی هم از شهردار و اعضای شورای شهر تقدیر کردند و ما هم تشکر کردیم آمدند گفتند که علیپور گفته شهردار سردار جبهه ها ما کجا گفتیم سردار جبهه ها ما گفتیم اگر الان هم دفاع مقدس بشه و جنگ بشه شهردار و اعضای شورای شهر در جبهه ها حضور پیدا می کنند

دفاع مقدس مگر چیست همین یادواره شهدا دفاع مقدس است

چرا اینقدر دارید در شهر تفرقه ایجاد می کنید ؟ چرا ؟

  شما غریبه ها را در شهر نگاه کنید دارند جولان می دهند تمام فضای آموزشی شهر دست غریبه هاست می نمی توانم اسم ببرم هر کجا را نگاه کنید هستند و……

یک نفر از همین آمل اگر بخواهد پست بگیرد می روند نبش قبر می کنند میرن اجدادش رو در می اورند می گن ببین این اقا …..

اقا رها نمی کنند ما را هر روز می ایند پیش ما میگویند علیپور اقای فلانی گفته این فلانی گفت اون

گفتیم تو این شهر پس کی خوب هستند امام جمعه را که می گویند اینطوریه فرماندار را که اونجوری هست شهردار که این وری هست پس خوب تو این شهر کیه بگین ما هم بشناسیم

حضرت علامه جوادی آملی انقدر بر پیکرش تاختند اینقدر بر پیکرش زدند  اقا رفت دیگه از آمل.

 حالا هم هر چقدر خواهش می کنیم راهی نداره ..بس کنید این ناجوانمردیها را …

امسال رفتیم نزد حضرت اقا تو دماوند گفتیم حضرت اقا شما برای ما نیایید برای شهدا بیایید بغض ما را گرفت از کل دنیا می آیند خدمت اقا زانو می زنند.

این افتخار ما آملی هاست که علمای چون علامه حسن زاده و علامه جوادی را تو آمل داریم از علامه طباطبایی پرسیدند بعد از شما به چه کسی باید مراجعه کنیم گفتند به این دو تا اقا مراجعه کنید .

یکی از آملی ها رفت خدمت ایت الله سیستانی و گفت اقا برایم دعا کنید ایشان فرمودند من برای شمادعا کنم شما تو امل یک ماه و یک خورشید دارید .

چرا باید در شهر تفرقه باشد  چرا نباید وحدت داشته باشیم ما اگر وحدت داشته باشیم بهترین شهر تو ایران هستیم هر فردی از آمل پست بگیره می تونه بالاترین منصب دولتی و نظامی را بگردونه شهید منفرد نیاکی کی بود تو آن زمان فرماندهی لشگر را بر عهده داشت .

تا بخواهیم یک صحبتی بکنیم انگ این را به اون می چسبانند این برای چیه اقای شهردار دو روز شهردار هست  و داره خدمات میده بنده و شما باید از ایشان تشکر کنیم .

چرا باید حرمت امام جمعه تو این شهر شکسته بشه چرا نباید من و شما از امام جمعه پشتیبانی کنیم

بنده توهمه طایفه ها بودم تهرانیها ،اصفهانیها مثل کوه پشت همدیگه هستند محکم هوای همیدگر رادارند تنها چیزی که در مازندران نداریم اتحاد وباور کردن همدیگر را نداریم .

فرزندان شما دردفاع مقدس هزار نفر را فرماندهی میکردند در مقابل دشمن بنده این چیزها را میگویم دنبال چیزی نیستم بنده خودم تو تهران900نفر را فرماندهی می کردم .

آنهایی که فکر می کنند علیپور برای پست مقام آمده بدانند . زمانیکه در تهران در کنار رهبری عزیز بودم وزیر و نماینده رهبری و فرماندهان جنگ و افرادعالی رتبه مملکتی می امدن و 4 سال 4 سال می دیدم که حکم مسئولیت می گرفتند و بعضی ها حکم لغو مسئولیت با تمام اینها بودیم و دنبال پست ها و کارخانه و معادن و…. نرفتیم حالامی اییم آمل و دنبال فرماندار شدن و نماینده شدن هستیم.

اصلا دنبال این کارها نبودیم و نیستیم و نخواهیم بود ولی این کاری را که دنبال کردیم چه آمل و تهران و عراق باشد انجام میدهیم تو جده عربستان بلند گو دست گرفتم و اذان گفتم همه فرار کردند گفتم چرا فرار می کنید اگر بخواهند بگیرند من را میگرند ما هر کجا باشیم کار فرهنگی می کنیم و این راه را ادامه خواهیم داد و این نیست که این راه را رها کنیم .

بنده می خواهم بگویم که بایدبین مدیران ما برادری باشد تفاهم باشد ارتباط خوب باشد تا شهر را بسازند .

چرا باید یک شهری 55 میلیارد بودجه بگیرد و یک شهر یک میلیارد چرا ؟؟ برای اینکه برادری نیست اتحاد نیست

چرا باید اشغالهای شهر های دیگر در آمل دپو شود برای چی باید این کار انجام شود ؟؟؟

چرا جنگلهای آمل را دارند شبانه روزی می برند مگر این برای شهر ما نیست چرا یک صدایی بلند نمی شود چرا به خاطر اینکه وحدت در میان ما نیست ؟؟

چوب های جنگل کجا می رود مگر این سرمایه آمل نیست آیند ه سیل می اید و ما را می برد .

این رودخانه هراز مگر مال آمل نیست معدن ها و سنگ های ان طلاست دارند یک سری می برند خوب پولش کجا می رود این مگر نباید برای ضعفا و بیچاره ها و کارهای آموزشی هزینه شود

ما در خانه های خود چقدر بیکار داریم با مدارک فوق لیسانس و دکترا …

چرا باید از استانهای دیگر دکتر بیاید در شهر ما و دکترها ما بیکار باشند چقدر دکترهای این شهر پیش من آمدند وگفتند بیکار هستند.

پول و سرمایه و امکانات داریم ولی فقر مطلق درشهر ما حاکم است .

نمی دانم ولی فکر می کنم یک اکیپی که ساماندهی شده هستند دارند این و ان را به جان هم می اندازند این اکیپ کارشون این است فقط دارند تو شهر این را به جان آن می اندازند دنبال چه هستند را نمی دانیم .

تا این اقای میرشکار آمد کار فرهنگی کند آمدند و گفتند میرشکار دنبال ….

ببینید سرار میرشکار شهید زنده است در هر عملیاتی این بنده خدا گلوله و ترکش خورد و الان هم خون استفراغ می کند خوب این عزیز شهید بشه و ما زیر تابوتش را بگیریم و بگوییم لا الله ….

الان باید تا دیر نشده از وجود این عزیزان استفاده کنیم فردا خیلی دیر است .اومدن توهین کردن به خانوادش بی احترامی کردن این روزها یکسری قمه کش و چاقو کش جولان میدهند  الان تو شهر ما شدن والا و بالا   و بهترین های ماشدن خانه نشین و گوشه نشین ..

خدا را شاهد میگیرم به همین 5 شهید گمنام قسم دنبال هیچ چیزی نیستیم و به دنبال عظمت برادری و اتحاد در شهر هستیم .

من اعتقاد دارم مسئولین عزیز باید یکصدا و یکدست بشوند هر عزیزی  کاندیدا  شد و مردم به او رای میدهند و می شود نماینده  همه باید تمکین کنند و به او احترام بگذارند ..

و السلام

جواد حیدری هراز نیوز

SAM_4164

30 thoughts on “بهترین های ماخانه نشین و گوشه نشین شدن / یکسری قمه کش و چاقو کش جولان میدهند /بس کنید این ناجوانمردیها را”
  1. واقعا”سخنرانی تکان دهنده ای بود.خداحفظتون کنه ان شالله.

  2. جناب سردار.حرمت استانه رامتولی اش نگه میدارد.وقتی دردهه 60علامتین برادران لاریجانی رابرای نمایندگی شهرامل معرفی کردندمتاسفانه هملباسان وهمکاران شماباتبلیغات وسیع وتخریبی وعوام فریبانه ودخالت دران مانع شدن معلوم بودکه امروزشهربه چنین مصیبتی دچارمیشود.)

  3. مرسی سردار.من تو شهر خودم آمل فردی با انصاف و دلسوز و هزاران صفت خوب دیگه مثل شما ندیدم.به صراحت میشه گفت فرد اول شهر آمل شما هستید.خسته نباشی

  4. با سلام یا شما دوستان سردار را نمی شاسید یا اینکه دارید به یه نوعی اتقام می گیرید و کایه می زنید .
    سردار سردار خوبیها و مهربانیها ست هنوز هم که چند ماهی بازنشسته شده بچه های بین غمگین و ناراحت هستد .
    از ماشین سردار پرسیدید سردار ماشینش کاپرا وانت است خانه ای در یکی از محلات پایین شهر آمل دارد که حدود 80 متر در دو طبقه است .
    سردار وصل به ای دنیا نیست .
    سردار سردار بی ادعاست .
    جانبازی که رنج شیمیاییو درد عضله می کشد ولی خم به ابرو نمی اورد
    سردار مثل بقیه سردارها نیست تازه شروع کرده است
    سردار ربطی به وقایع گذشته نداریم و باید شهرمان را از نوع بسازیم …

  5. حیدری عزیز…
    کسی نخواست سردار رو زیره سوال بره…
    بخاطر اینکه ما سردار را محرم خود دانستیم با ایشان دردودلی جوانانه کردیم…
    از نوع همان جوانانی که انقلاب کردند….
    چند وقتی است که سردار در سخنرانی هایش از ستاره ای در این شهر یاد میکند که پسرش با بدان بنشست و …..د
    نمی دانم آیا میشود در مکانی خاص با سردار خوبیها خیلی خیلی خصوصی دردو دلی داشت؟
    آیا میشود در یک تریبون آزاد با ایشان بحث کرد؟
    درد و دل جوان این است که چرا با تمام وجودش نمی تواند یک پراید بخرد ولی فرزند و فرزند زادگانه یک ستاره یا ماه با …….
    درست است که پسر نوح با بدان بنشست……
    ولی خود نوح نیز اورا مرتد معرفی کرد از خود ندانست….
    ستاره و ماه به کسی گویند که از خود و تمام مادیات این دنیا به سادگی گذشت….
    مثل سردار میرشکار …..
    در لشکر 25 کربلا مازندران قربانی شد تا دشمن فریب بخورد ولی کی بورده دهره….
    کی بورده بهره….
    به خانواده های شهدا و جاتبازان چه رسیده ؟
    به غیر از سهمیه خرید یک پراید؟
    چگونه در یک شهر با این همه شهید و رزمنده عده ای وام های هزار میلیاردی میگیرند و پس نمی دهند؟
    سردار پس شما برای چه جنگیده اید؟
    مگر امام حسین به دنبال زنده کردن حق نبود؟
    پس چه شد؟
    سردار عزیز شما به خاطر همین لغب سرداری که عده ای به شما می دهند باید پاسخ گو باشید….
    اصلا باشه بیایید از نو بسازیم….
    چگونه؟
    سردار که خودش را کنار کشیده و بی طرف نشان داده است و نمی خواهد اتحاد و همدلی بهم بخورد؟
    مدیریت سایت اگه میبینی شر میشه نذارش بالا….
    هر چی شد پای خودته….

  6. سلام سردار .نکنه روزی برسه که همه بچه های بسیجی ازغافله عقب بمانند وساکت بشینند همانطور که دوران امیرالمومنین رخ داد ولی بعد ازبیست وپنج سال خونه نشینی رفتند خدمت آقا .گفتند آقا بیا آقا
    فرمودند دیر شد اگربیام خیلی خونها باید ریخته بشه جامعه دیگر آن ظرفیت رو نداره .مابچه های بسیجی هفتگی باید جلسه شورای همکاری بامسئولین داشته باشیم بلکه فرجی حاصل بشه.

  7. تو شهر ما مثل سردار زیادن ولی کسی ازشون نامی نمیبره . امثال حاج احمد دواتگر کجان ؟؟؟؟؟

  8. سلام چرا پیام ما را تائید نمیکنین مگر ناراخت شدین نترس تائید کنید لطفا

  9. البته ایشان سرهنگ هستن.
    اما حاج فریدون شما با شهردار نیستید؟
    چرا این رو میگید؟
    ایا فکر میکنید بی خبریم؟

  10. به فکر فقرا باشید کجا سیر میکنید گرونی بیداد میکنه……………………..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  11. اصلاحیه – جناب آقای مدیر مسئول محترم هراز نیوز آملی هاخیلی ها گمنامندمثل دکتر سیدرضافاطمی. آیا باایشان اصلاً مصاحبه ای انجام شد که چرا مدیریت فرهنگی واجتماعی امربه معروف ونهی از منکر استان را به این نخبه شهر مان سپرده اند.

  12. زندگی گرمی دلهای به هم پیوسته است

    تا در آن دوست نباشد همه درها بسته است…

  13. با سلام خدمت مرد خدا انشا الله خدا کمک کند تا با یاری و رهبری و راهنمایی شما دلسوزان شهر خوبی به وجود بیاوریم ای کاش قدر بزرگان امل را میدانستند سردار میرشکار گل سرسبد و سردار علی بور هم همینطور …. خدا شما رو حفظ کند دشمنان شما را از وسط نصف کند.

  14. سلام هنوز یک هفته از سخنرانی سردار نگذشت که دانشگاه پیام نور آمل بابت شانزده آذر از نماینده مردم بابل خواست که بیاد سخنرانی کنه یعنی آمل عزیز کسی نبود که بیاد سخنرانی کنه .چون که ریاست پیام نور امل را بابلی عهده دار است .متاسفم برای کارکنان ودانشجویان پیام نور امل

  15. سلام
    جناب حاجی الف.د هیچگاه نخواهیدهمیشه یک نفرسخنرانی کند نماینده آمل یابابل هردوعزیزند رئیس دانشگاه برای گرفتن امتیازخاصی ایشان رادعوت کردکه اگرصلاح بداندخودش جواب دهدکه خواسته اش چه بود؟
    من ازدوستان سردارهستم لطفا کمی مراعات حال ایشان راهم بکنیدازیک شهیدزنده زیادانتظارنداشته باشیدواذیتش نکنید!
    درشهرستان آمل امثال سرداربسیارندکه می توانندبسیارکار و سخنرانی کنند اماحیف که پست ومقام نمی پذیرند!!!خدایارت باد

    باشعارهیچ چیز تغییرنخواهدکردهمه یک پارچه بایدواردعمل شوند تا آمل آبادگردد!یاعلی مددبایدگفت و واردگودشدالبته اگربرهم نپریم وبرسرهم نزنیم تا ازشهرستان های دیگربرایمان رئیس تعیین نکنند!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *