روزنامه حرف مازندران در شماره روز گذشته خود نوشت: هفته کتاب و کتابخوانی با توجه به اهمیت این مقوله در زمینه توسعه فرهنگی و سرانه پایین مطالعه در کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در هفته ای که گذشت اگرچه برنامه‌هایی درباره کتاب و کتابخوانی صورت گرفت اما هنوز نیازمند این امر هستیم که کتاب وارد سبد هزینه خانوارهای کشور شده و سرانه مطالعه افزایش یابد.

تجلیل از کسانی که در طول یک سال در راستای توسعه فضای فرهنگی و امر کتابخوانی و یا توسعه فضاهای کتابخانه‌ای گام برداشته‌اند اهمیت ویژه‌ای دارد.

زمانی که نام تجلیل به سخن می‌آید باید دقت شود که بخش‌های مختلف به درخور استعداد کاری و توان و ظرفیت موجود و نیز کارهای صورت گرفته تقدیر انجام شود.

تغییر صورت گرفته در حوزه رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان آمل در یک سال اخیر موجب شد تا در هفته گذشته و مراسم تجلیل از خادمان کتاب شهرستان نقش رسانه‌ها نادیده گرفته شود.

به نظر می‌رسد آقای رئیس که از بهمن ماه سال گذشته در این سمت مشغول به کار شده است در حوزه بررسی رسانه‌ها و نقش فرهنگی آنها در توسعه کتابخوانی دچار غفلت شده‌اند.

حضور رسانه‌های تاثیرگذار در جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان و نیز پوشش اخبار مبنی بر نیازهای فرهنگی در این بخش از وظایف رسانه‌ها در حوزه کتابخوانی است و به حق و به شایستگی نیز تقریبا تمام رسانه‌های فعال آمل در این زمینه گام‌های مهمی چه در دوره‌ ریاست امامزاده بر کتابخانه‌های عمومی مازندران و چه در دوره فعلی و ریاست باقری بر این نهاد برداشته‌اند.

شایسته بود مدیر محترم پیش از مراسم تجلیل و بدون عجله نسبت به مطالعه بخش‌ها و نهادهای تاثیرگذار در این حوزه فرهنگی اقدام به تجلیل می‌کرد و تنها یک رسانه محلی و شهرستانی را به عنوان برتر معرفی نمی‌کرد.

چاپ ویژه نامه یار مهربان ویژه نهاد کتابخانه‌های عمومی مازندران و نیز انعکاس تمامی فعالیت‌های این مجموعه‌ها حتی در سطح شهرستان‌ها بدون جا انداختن حتی یک خبر نیازمند این بود که مدیر شهرستانی نسبت به مطالعه آنچه خود برای آن تبلیغ می‌کند توجه داشته باشد.

در سطح شهرستان نیز آمارهای رسانه‌ها گویای این هست که فعالیت این بخش در خور توجه است که امیدواریم آگاهی و افزایش سرانه مطالعه به ویژه در حوزه رسانه‌ها در دستور کار همه مدیران قرار گیرد.

One thought on “مسوول کتابخانه آمل بخواند !”
  1. مدير محترم سايت هراز نيوز . باسلام ، مطلب شمارا خواندم بايد به اطلاع جنابعالي برسانم كه انتخاب رسانه هاي پر كار در عرصه كتاب و كتابخواني در سطح استان راسا” از سوي اداره كل محترم بوده و هيچ نظر خواهي از شهرستانها در اين مورد نشده است و انچه در مراسم تجليل شهرستان اتفاق افتاده با بررسي ونه از روي شتاب و عجله بوده ، وبنابه مرقومه حضرتعالي هر آنچه را كه در جلسات كتابخانه ها و مراسمات مربوطه از حضورخبرنگاران و اصحاب رسانه را شاهد بوديم رصد نموده وبر اساس دستور العمل ارسالي از سوي نهاد واداره كل محترم عمل نموديم نه اميال و سلايق شخصي . ارادتمند شما حسيني

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *