سویتلانا آللیلویوا دختر دیکتاتور دوران شوران ژوزف استالین با نام مستعار لانا پیترس در سن 85 سالگی در امریکا درگذشت. به گفته منابع خبری روسیه، مرگ وی به دلیل بیماری سرطان روده بوده است. سویتلانا آللیلویوا روز 28 فوریه 1926 چشم به جهان گشود. پس از تولد، نام فامیل پدر را بر وی گذاشتند، با این حال، پس از مرگ ژوزف استالین در سال 1953، سویتلانا نام فامیل مادر را برای خود برگزید.

در سال 1970 میلادی، پس از مهاجرت به ایالات متحده و ازدواج در این کشور، با نام مستعار لانا پیترس به زندگی خود ادامه داد. سویتلانا یکی از چهره های معروف دوران رویایی غرب و اتحاد جماهیر شوری در زمان جنگ سرد بود. پس از فرار و مهاجرت به امریکا، وی در مقابل چشم همگان پاسپورت متعلق به اتحاد جماهیر شوروی را آتش زد.

سال 1984، سویتلانا به اتحاد جماهیر شوروی بازگشت و با فرزند پسرش دیدار کرد. وی در کنفرانس مطبوعاتی مسکو اظهار داشت که طی سال های زندگی در غرب، هیچ روزی آزاد نبوده است. یک سال قبل از مرگ، سویتلانا آللیلویوا (لانا پیترس) طی مصاحبه ای در مجله «ویسکونسین استیت ژورنال» گفت: «من همیشه زندان سیاسی نام خانوادگی پدرم بوده ام».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *