معاون استاندار در این دیدار به ظرفيت تبديل استان به قطب دوم انرژي كشور نيز اذعان كرد و گفت: در صدد هستيم تا جزييات اجراي اين پروژه را تا پيش از سفر رياست جمهوري به استان مهيا نموده و كليات آن را نيز در برنامه ششم توسعه به تصويب برسانيم

جلسه هماهنگي در راستاي امضاي تفاهم نامه سه جانبه پيشين ميان استانداري مازندران ، شركت پشتيباني ساخت و تهيه كالاي نفت تهران و شركت مهندسي تأمين آراد متان انجام شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري، علی احساني، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران در اين ديدار به اهداف اين تفاهم نامه كه در سالجاري منعقد گرديد اشاره كرد و گفت: در راستاي اهداف توسعه پايدار با محور ارتقاء فناوري و صادرات كالا و تجهيزات ساخت داخل، تهيه نقشه راه، استراتژي برنامه عملياتي در تأمين كالا و خدمات عرضه آن به بازارهاي خارجي و داخلي نسبت به انعقاد اين تفاهم نامه اقدام شده است.

وي افزود: مديريت برنامه ريزي و تسطيح منابع داخلي، مهندسي تأمين كالا و خدمات مهندسي نگهداري، تعميرات، بهينه سازي تأسيسات نفت و گاز و پتروشيمي، خدمات مديريت فناوري جهت بومي سازي و توسعه فناوري در صنايع داخلي از ديگر موضوعات اين تفاهم نامه بوده است.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري مازندران امضاي اين تفاهم نامه همكاري را گامي ارزنده درجهت توسعه صنعت استان ذكر و خاطر نشان كرد: به منظور بهره گيري از توان متخصصين، نخبگان و ظرفيت هاي داخلي در راستاي برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز 1404 كه در آن تأكيد بر افزايش نرخ بهره وري گرديده است اقدام به امضاي اين تفاهم نامه شده است.

احساني افزود: با توجه به زيرساخت ها و مزيت هاي شرق استان همچون درياي خزر، همسايگي با كشورهاي CIS، بندر اميرآباد، وجود راه آهن، نيروگاه برق نكا، شركت كشتي سازي صدرا، پايانه هاي نفتي و مزيت هاي نسبي ديگر، بهترين جايگاه پيشنهادي براي انجام اين پروژه مي باشد.

وي به ظرفيت تبديل استان به قطب دوم انرژي كشور نيز اذعان كرد و گفت: در صدد هستيم تا جزييات اجراي اين پروژه را تا پيش از سفر رياست جمهوري به استان مهيا نموده و كليات آن را نيز در برنامه ششم توسعه به تصويب برسانيم تا بدين ترتيب گامي در راستاي ايجاد هاب انرژي و هاب فناوري در استان برداريم.

معاون استاندار تصريح كرد: كليه همكاريهاي ميان سه قطب اين تفاهم نامه در خصوص موضوعات مورد توافق پس از اخذ مجوزهاي لازم در چارچوب قرارداد هاي جداگانه تنظيم و لازم الاجرا شده و طرفين متعهد شدند كه تمام توان و امكانات خود را براي پيشبرد اهداف مشاركت بسيج نمايند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *