هراز نیوز :چند سالی است که کشورهای  توریستی  مقصد اصلی سفرهای تفریحی مسوولان در مازندران به بهانه سفر کاری و دستاورد تجربی  شده است.

ترکیه، مالزی، چین  و امارات کشورهایی هستند که چند سالی است مورد اقبال  برخی از مسوولان خصوصا شهرداران و اعضای شورای شهر  قرار گرفته اند.

 مهمترین مسئله‌ای که در این سفرها باید مدنظر قرار گیرد، دستاورد سفر است، به نظر می رسد دستگاه های نظارتی باید سفرهای خارجی مسئولان  را بررسی کنند  که چه دستاوردی برای مردم دارد.

متأسفانه بسیاری ازاین  سفرها تشریفاتی بوده و کاربردی نیست؛ خصوصا اینکه این سفر ها با هزینه بیت المال برگزار می شود و در واقع باید از جیب مردم پرداخت شود ؛انهم در این شرایط سخت اقتصادی که کشور در تحریم قرار دارد و صرفه جویی باید در اولویت کاری مسوولان قرار گیرد .

آخرین این سفر ها مربوط می شود به سفر احمد امیر سلیمانی شهردار آمل و سه نفر از اعضای شورای شهر این شهر ، فردوس قربانی ، اکبر یوسفی نژاد و روح الله آذرگشت که از هفته گذشته با هزینه شهرداری به کشور امارات و شهر دبی سفر کرده اند .

در همین رابطه خبرنگار هراز نیوز موضوع را از سخنگوی شورا اسلامی شهر آمل  جویا شد ،حاج علی قاسمی در این رابطه در گفتگو با هراز نیوز گفت : سفر اعضای شورا به دبی کاملا قانونی است .این موضوع در صحن علنی شورای شهر به رای گذاشته شد و البته آقای شهردار هم در این جلسه حضور داشتند و به تصویب اکثریت اعضا رسید ، ولی اینکه چه کسانی می بایست در این سفر ها شرکت کنند به این نتیجه رسیدیم که جمع کمتری در این بازدید ها شرکت کنند و کسی در مجموع نگاه مخالف نداشت .

قاسمی در پاسخ به این سوال که سفر های خارجی با پول بیت المال چه دستاوردی برای شهر دارد گفت : البته نظر برخی از دوستان این بود که سفر هایی بیشتر انجام شود که به اقلیم شهر آمل  همخوانی بیشتری داشته باشد ، البته سفرهایی که قبلا انجام شد تاثیر گذار بود و در این سفرهم قرار شد که دوستان تجربیات سفر را در اختیار شورا قرار دهند و در آینده نیز سفرهایی خواهیم داشت .

سخنگو شورای شهر در پاسخ به سوال هراز نیوز مبنی بر اینکه وقتی برخی از سازمانهای شهرداری حقوق کارکنانشان را پرداخت نکرده اند حضور شهردار و اعضای شورای شهر در دبی چه دستاوردی برای شهر می تواند داشته باشد ، گفت : من البته در این سفر نبودم ولی دوستان به نیت انتقال تجربه فضای سبز و شهر سازی تشریف بردند البته نه برج سازی ، اینکه ان کشور چه اقداماتی انجام داد که  توریست پذیر شد و به این مرحله رسید می تواند مهم باشد ، البته این سفر تفریحی نیست و این نیست که بروند در شهر دور بزنند همایشی برگزار می شود و عزیزان در ان شرکت می کنند .

قاسمی در پاسخ به سوال خبرنگار هراز نیوز که آیا در دوره های قبل نیز سفر خارجی در شورای شهر داشته ایم گفت : بله در همه ادوار این سفر ها بوده است و این اولین بار نیست ، سفر های دوردست با هزینه های بالاتری هم  داشته ایم در دوره های گذشته به مالزی و  چین هم سفر داشته ایم و البته از نظر قانونی تا بحال منعی نداشته است به نظر من دستاورد سفر برای شهر بسیار مناسب بوده است ، اما ما در شورا تصمیم گرفتیم که برای کاهش هزینه تعداد کمتری از افراد بروند .

یاد آور می شود شرکت کنندگان نمایشگاه  big 5 دبی 2014  ساختمان و ساخت و ساز، صنعت آب و محیط زیست، هوا و تهویه و تبرید، تمیز کردن و نگهداری،مواد و محصولات شیشه ای و فلزی، حمام و سرامیک، سنگ مرمر و ماشین آلات مربوطه را شامل می شود.

45 thoughts on “جزییات سفر شهردار و سه عضو شورای شهر آمل به دبی”
  1. يكي رو دونستين اينجور داد ميزنين اگه بقيه كاراشونو بدونيين دق مرگ ميشين خودتون كردين كه لعنت برخودتون باد

  2. بنام خدا .همه شماحقیقت راگفتید ولی سوال اینجاست اکبرآقایوسفی شماچرا؟؟آقای آذرپشت شماچرا؟؟!!!!!شماکه ادعای ایمان وخدمت به شهومردم درسرلوحه رای گیریتان بود.باکدام منبع درآمدی ؟؟؟؟!!!!نمیدانیم نماینده محترم شهرمان که پرده اززمین خواریهای دیگران برمیداردچرانسبت به بیت المال شهرخودبی تفاوت است .؟؟پس صدای حقیقت راصدای ولایت را صدای نظام اسلامی راکی میشودازشمانماینده محبوب شهرمان بشنویم ؟واقعااکبرآقا؟؟؟؟؟!!!!!!!…….

  3. این همه کامنت پاسخگو کیه؟آقایان به کارشان ادامه خواهند دادومی دهندو یک لایحه قانونی برایش درست می کنند!
    ناظربرشورای شهرکیست که واردعمل شودواگرتخلف است جلویش رابگیرد؟یاعلی مدد

  4. این همه ازین دست خبرا میزارید اما فایده ای هم داره؟ کسی پاسخگو هست؟

  5. خدا برکت بده به پولهای کلان ساختمان سازها،جرایم وعوارضهای نامتعارف وصدالبته عدم مدیریت وتخصص…

  6. من بانظرآقای خلیلی موافقم ضرورت حضورخانم ………….. چه بود؟

  7. رفته بودن دبی تا راه حلی برای معضل رود خانه خون (کشتارگاه چاکسر) و …………….. پیدا کنن.
    باور کنید!

  8. ای بابا . شما ها از اون دست آدما هستین که نان رو به نرخ روز میخورین چرا سر خودمون کلاه میزاریم ما آملی هستیم و …. . اگه راست میگین مرد باشین برید روز ملاقات با شهردار رو در رو به خودش بگین یا دراتاق رییس شورا همیشه بازه برید مستقیم به اون بگید .وجودش رو ندارید. بابا این اعضا رو ما انتخاب کردیم مثلا همین …عکس تبلیغاتیش … بود اما از نزدیک یاد شب اول قبر بود .خوب از این آدم که با …میخواد رای بیاره انتظار درستکاری دارین امکان نداره . مگه ماجرای 9 دستگاه پژو پارس یادتون رفته. یه نمونه دیگه . هیت امنای شهرک صنعتی اسم 13 نفر رو قبل از انتخابات شورای شهر دادند که …. هستند . حالا اعضای حاضر به پاس قدر دانی هزینه ی حمل زباله های شرک صنعتی رو … کاهش داد .همین آقای … ، سه نفر از اعضای خانوادش الان بدون ازمون استخدام تو شهرداری کار میکنند باور ندارین به آتش نشانی سر بزنین و نام خانوادگی بدین دوتاشون اونجان.یا همین رئیس …. که قبلا رئیس … شهرداری بود . یا همین… اصلا ….

  9. جناب اقای نصیری سلام

    این چند سوال را از اعضای شورای شهر امل دارم خواهشمند است منعکس نمایید
    اولا شورا چگونهموافق ادامه کار شهرداری است که خود از او به ستوه آمده اند شهرداری که کمتر از سه روز در محل کارش کار می کند ؟
    دوما نحوه انتخاب سرپرست سازمان فاوا جای سوال دارد چرا این ادم که هیچ سابقه کاری مرتبط در این حوزه ندارد انتخاب شده شورا چه کاره است ؟
    سوما مازومات فرسوده و نا کافی سازمان اتش نشانی چرا بروز نمی شود ایا عدم موفقیت اتش سوزی فلکه 17 شهریور در 3 هفته قبل ناشی از فرسوده بودن امکانات نیست ؟

    چهارمادر بحث سازمانها که هیچکدام درامد زایی مناسبی ندارند و فاقد مدیریت حداقل با مدرک لیسانس هستند چرا شورا به این ضعفها اگاه است اما اقدامی نمی کند ؟

  10. واقعا از این دوستان بعید بود چنین حرکتی بکنن . مگر رهبر معظم انقلاب نفرمو دند .که معماری شهرها باید به معماری اسلامی تغییر کند ؟ آیا معماری شهرهای دوبی اسلامی است . یا اینکه دوستان اینقدر سرشان سرگرم حل مشکلات مردم هست که پیام رهبر به گوششان نرسیده !،،،!،،،؟……؟؟؟؟

  11. نمیدانم چرا رفتن دوبی چهار نفر آدم که از نظر پولی عددی نمی شود و با یکمیلیون تومان یکهفته می توانید بروید دوبی وبرگردید اینقدر برای همه مهم شده ؟
    رفتن به مشهد با خانواده بیش از یک میلیون خرج بر می دارد.
    اگر این افراد با خانواده می رفتند شیراز برای استراحت و بیشتر هم خرج می شد کسی حساس نبود . حالا چرا اینقدر دوبی را بزرگ میکنند . و اقای و خانم و…. می شود ؟
    قطعا به مبلغو چرایی اینکار برنمی گردد.
    اصل قضیه را باید در جای دیگر و چیز دیگر جستجو کرد.
    هر اداره و واحدی قوانین و نظارت کننده هایی دارد.ظاهرا ما همه میخواهیم بگوییم همه دزدند و بی اعتنا به قوانین و فقط ما هستیم که حلال و حرام و مردم برای مان مهم است .؟؟؟؟
    برادران و خواهران و دوستان و دلسوزان :
    من هم یک نفرعادی مثل شما هستم و در هیچ جناح موافق و یا مخالف نیستم .ولی فکر میکنم باید به گذشته مان احترام بگذاریم.
    یاد مان نرود که این افراد منتخب اکثریت هتند و این شهردار (در کنار نواقصی که البته وجود دارد) بسیار زیاد زحمت کشیده اند و میکشند .
    نقد بر همگان وارد است بخصوص بر کسانی که در اجرا هستند .
    کسی که مشق نمی نویسد غلط ندارد.
    لذا ضمن تقدیر و سپاس از کلیه دوستانی که در این موضوع حاسیت به خرج داده اند . من هم ضمن تقدیر و سپاس از شهردار زحمتکش و شورای شهر عزیز . من نیز این نقد را بر این کار دارم و نیز انتظار ارئه یک پاسخ عملکردی از این بازدید. البته نه در جزییات بلکه در کلیات.
    ضمن اینکه من خودم بالشخصه با بازدید های درون کشوری و برون کشوری برای افزایش دید عملیاتی و اجرایی بیار موافقم و بر این باورم که هیچ سفری ولو تفریحی خالی از کسب تجربه کاری نخواهد بود .

    امیدوارم خوانندگان مرا محکوم و یا متهم به وصل بودن و یا نبودن نکنند که قسم می خورم مثل شما یک فرد عادی و بدون هرگونه وابتگی شخصی و یا گروهی به اعضای شورا و شهردار نیستم .و فقط یک شهروند علاقه مند به آمل هستم .
    ممنون از حوصله تان

  12. بجای اکثریت هستند کلمه هتند تایپ شده است. اصلاح می شود
    بجای بسیار موافقم بیار موافقم تایپ شده است . اصلاح می شود
    بجای وابستگی کلمه وابتگی تایپ شده است . اصلاح می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *