نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاكنون هیچ بودجه در قالب ماده 180 در اختیار نمایندگان قرار نگرفت، گفت: نمایندگان در قانون بودجه سال 93 ظرفیتی را برای مناطق کمتر توسعه یافته در سطح کشور و به ویژه روستاها و شهرهای کوچک ایجاد کردند.

حسین نیازآذری در گفت و گو با (ایسنا)منطقه مازندران، با اشاره به اينكه تاكنون هیچ بودجه در قالب ماده 180 در اختیار نمایندگان قرار نگرفت، گفت: نمایندگان در قانون بودجه سال 93 ظرفیتی را برای مناطق کمتر توسعه یافته در سطح کشور و به ویژه روستاها و شهرهای کوچک ایجاد کردند.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه دولت موظف است 2 درصد از درآمد نفت را به مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص دهد، افزود: در سالجاری مجلس این بودجه را مدیریت کرده و هماهنگی لازم را ایجاد کرد که این بودجه در مسیر خود به کار گرفته شود؛ بنابراین پول در اختیار دولت و دستگاه های اجرایی است.

 

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان به عنوان خدمتگزار و رابط مردم در عرصه کار و خدمت هستند، اظهارکرد: در همین راستا نمایندگان پیشنهادات خود را به دستگاه های اجرایی مختلف می دهند؛ لذا بودجه در نظر گرفته شده در قالب این ماده را کمیته برنامه ریزی شهرستان و استان بین پروژه های مختلف تقسیم می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس تصمیمات گرفته شده در کمیته های برنامه ریزی مقرر شد، اگر درخواستی مبنی بر انجام پروژه جدید صورت گرفت، به پروژه هایی که ظرف 2 سال انجام می شود حداکثر به میزان یک میلیارد تومان بودجه تخصیص یابد.

 

نیازآذری تصریح کرد: پروژه های مد نظر در شهرستان ها از طریق فرمانداری به استانداری پیشنهاد شده و در حال حاضر مبادله موافقت نامه بین دستگاه های اجرایی در حال انجام بوده و تخصیص اولیه بودجه نیز انجام شده است.

 

وی با اشاره به وضعیت بهره مندی شهرستان بابل از این بودجه، افزود: در 6 بخش شهرستان که پروژه خاصی را داشتند، بودجه مورد نیاز در نظر گرفته شده و در 7 شهر شهرستان نیز با توجه به پیشنهاد شهرداران تخصیص بودجه ماده 180 صورت گرفته و در مرحله مبادله موافقتنامه هستند.

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرصت جدیدی برای اعلام و معرفی پروژه های جدید ذیل این ماده اعلام نشده است، اذعان کرد: در حال حاضر مراحل مختلف اجرایی شدن طرح های تصویب شده در قالب این ماده در حال انجام است.

 

وی با اشاره به اینکه تخصیص بودجه در قالب این ماده ارتباطی به موضوعات مختلف مطرح شده در جامعه به ویژه بحث انتخابات ندارد، افزود: نماینده احتیاج به تبلیغ ندارد و نماینده ای که مردم انتخاب کردند بایستی به وظایف قانونی خود توجه کنند.

 

نیاز آذری خاطرنشان کرد: همه اعتباراتی که در کشور از سوی دولت تحت عنوان لایحه به مجلس ارایه می شود، مورد بررسی نمایندگان قرار گرفته و به عنوان ظرفیتی قانونی در اختیار مردم قرار دارد؛ لذا نمایندگان از آن ظرفیت برای خدمت به حوزه انتخابیه مطبوعشان استفاده می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *