مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل گفت: سازمان آتش‌نشانی آمل با طراحی و برنامه‌ریزی صورت گرفته در نیمه دوم سال 93 نقش‌پذیری شهروندان در آموزش عمومی را دنبال می‌کند.
حسین نذیری در حاشیه برگزاری نخستین دوره تخصصی  آموزش نکات ایمنی و نصب تجهیزات اعلان و اطفای حریق ویژه مهندسان مکانیک شهرستان آمل در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به افزایش جمعیت و توسعه شهری، آموزش شهروندی باید وارد رویکرد جدیدی شده تا رعایت اصول ایمنی در هر قشری جزجدا ناپذیر فرهنگ شهرنشینی شود.
وی با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل تجارب خوبی را در زمینه آموزش به همراه داشته است، تاکید کرد: تدوام و پیگیری نتیجه آموزش‌های داده شده به شهروندان از جمله مباحثی است که در رویکرد جدید به دنبال آن هستیم.
نذیری از طرح‌ها و مسابقات بزرگ آتش‌نشانی در سطح دوره‌های متوسطه آموزشی خبر داد و گفت: طرح مسابقه روزنامه دیواری، مسابقات عملی اطفای حریق با موضوع ایمنی و آتش نشانی و همچنین آموزش مربیان مهد کودک نهایی شده و از هفته آینده این طرح‌ها در سطح شهرستان آمل اجرایی می‌شوند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردای آمل خاطرنشان کرد: اختتامیه این طرح‌ها درگرامیداشت دهه فجر برگزار می‌شود و از برترین‌های این طرح‌ها به صورت ویژه تقدیر خواهد شد.
نذیری در ادامه به آمار شش ماهه نخست سال 93 واحد آموزش و پیشگیری سازمان اشاره کرد و گفت: 274 مورد بازید برای صدور پایان کار،284 مورد ابلاغ دستورالعمل‌ها برای صدور پروانه ساختمانی و 232 مورد بازدید برای صدور پروانه کسب در شش ماهه نخست امسال انجام شده است.
وی یاد آور شد: در سال گذشته تعداد 124 مدرسه  شامل 16 هزار و 179 نفر دانش‌آموز تحت آموزش عمومی تئوری وعملی نکات ایمنی و آتش نشانی قرار گرفتند و این استقبال موجب شد در مبحث تدوام آموزش نقش دانش‌آموزان را در فراگیری و ارائه نکات مهم ایمنی و آتش‌نشانی در برنامه‌های خود جدی بگیریم.
نذیری درباره آموزش تخصصی آتش‌نشانی و اعطای گواهینامه‌ها گفت: در سال گذشته 158 ساعت به همراه اعطای 467 گواهینامه را در عملکرد خود داشتیم که در شش ماهه نخست سال جاری 204 ساعات آموزش و اعطای 192 گواهینامه صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: افزایش دوره تخصصی و آموزش عمومی علاوه بر کاهش هزینه خدمات ایمنی در شهر سطح زندگی شهروندان را افزایش می‌دهد و این هدف با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته و همچنین همکاری ارگان‌های مربوطه و شهروندان آملی میسر خواهد شد.
نخستین دوره تخصصی آموزش نکات ایمنی و نصب تجهیزات اعلان و اطفای حریق ویژه مهندسان مکانیک شهرستان آمل با شرکت 35 نفر در ساختمان نظام مهنسی این شهرستان روز سه شنبه به کار خود پایان داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *