هراز نیوز : هر سال با نزدیک شدن ایام سوگواری سالار شهیدان موجی از شور و اشتیاق در هیاتهای مذهبی براه می افتد و هر یک از این تشکل های دینی تلاش میکند تا درشبهای محرم بهترین و زیباترین عرض ارادت ها را به ساحت حضرت سیدالشهدا تقدیم نماید ، شهرستان ولایتمدار آمل نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در آستانه ایام محرم اتفاقی در جامعه مذهبی و هیاتی شهر به وقوع پیوست که تبعات چندان خوشایندی را به دنبال نداشت.

اختلاف دو مجموعه مذهبی بر سر محل برگزاری مراسم  دهه اول محرم دل مشغولی همه بزرگان و هیاتی های شهر شد که الحمدلله باازخود گذشتگی  قابل تقدیر و مدبرانه هیات مقدسه فاطمیون ختم به خیر شد.

هراز نیوز ضمن تقدیر از این اقدام  خداپسندانه   برای همه خادمان هیاتهای حسینی آرزوی توفیق و سربلندی می نماید .

امیدواریم رفتارهایی از این دست سرلوحه همه برنامه های دینی و فرهنگی شهر قرار گیرد.

31 thoughts on “اقدام قابل تقدیر یک هیات مذهبی در آمل”
  1. آقای علیخانی باید عذر خواهی کند .
    چند هفته ای است خبر اختلاف دو هیئت از هیئتهای فعال شهر بدلیل سوء مدیریت یکی از مدیران دستگاههای اجرایی به گوش می رسد . فکر نمی کردم این قضیه آنقدر جدی شود که پای مدیران شهری به قضیه باز شود .
    سئوال اینجاست جناب آقای علیخانی عزیز
    ریاست محترم اداره اوقاف آمل
    جایگاه یک مدیر فرهنگی در دستگاه مربوطه کجاست ؟ تصمیم گیری با او ست یا …………………….
    در حدود دو ماه قبل هیئت محترم فاطمیون در خواستی را مبنی بر برگزاری مراسم دهه اول محرم درآستانه مقدس امامزاده ابراهیم (ع) خدمتان ارائه کرد که مورد موافقت جنابعالی قرار گرفت و طبق صورتجلسه ای که جنابعالی آنرا امضاء کرده بودید قرار بر این شد که در دهه اول محرم هیئت محترم فاطمیون در آستانه مقدس امامزاده ابراهیم (ع)مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا را برگزار نماید . متاسفانه کار به اینجا ختم نشد . تازه قضایا شروع شد و…………………………
    حدود دو ماه از آن قضیه می گذرد اما در این دو ماه کشمکش های زیادی بوجود آمد حتی موضوع به اداره کل اوقاف استان و همچنین به تهران نیز کشید ه شد .
    سئوال من از آنجناب گرامی این است که اگر قرار بود شما در این خصوص با افرادی یا هیئتی مشورت کنید چرا پای صورتجلسه ای را امضاء کردید که بعدآ آنرا پس گرفتید ؟
    شما با چنین رویکردی که باعث چالش و اختلاف در بین بچه های مذهبی شده چه جوابی به افکار عمومی می دهید ؟
    امروز یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری مقوله فرهنگی است و هیئتهای مذهبی می توانند از دغدغه های ایشان در این خصوص کم کنند
    آیا با این رویکرد قرار است با تهاجم فرهنگی مقابله کنیم ؟
    اگرسعه صدر هیئت محترم فاطمیون در این خصوص نبود شما با این چالش که ابعاد امنیتی، فرهنگی و اجتماعی داشت چه می کردید؟

  2. اولا که اختلافی نبود که اینقدر بزرگش می کنید دوما چه دلیلی داشت این را خبری کنید کارتان خداپسندانه نبود سوما بی تدبیری مسئولین شهری باعث این موارد می شود و هیئات را باهم می خواهند درگیر کنند تا خودشان کارشان را جلو ببرند اگر از اول این امر مدیریت می شد دو هیئت خوب و قابل اعتماد حرفی باهم نداشتند این موارد بجای اینکه با حضور مسئولین امر حل شود باوجود آنان اختلافات به وجود می آید دوستان هم یکجانبه از کسی حمایت نکنند هردو طرف برای خود حرفهایی داشتند که در این مدت تمام حرفها بدون دعوا و چالش مطرح شد اگر برخوردی رخ می داد که امثال سایت هراز نیوز تیتر میزد قتل عام ……

  3. این مسخره بازیها چیه راه انداختین! چرا بزرگش کردین. اینا بعضیشون مرکز اختلاف و دودستگی ان

  4. با سلام
    تازه فهمیدیم قضیه چیه ؟
    آخه اینکارا زیبنده دستگاه ابی عبدالله است .
    قربان امام حسین که الان مظلومتر از سال63هجری قمری است

  5. به نام خدای بزرگ
    متاسفانه این مسائل در بین هیئت های مذهبی وجود دارد و دلیل آن نیز این می باشد که این هیئت ها از مبانی تفکری درست دور شده اند. افرادی که در راس این هیئت ها حضور دارند آیا اصلا خودشان دارای رفتار اسلامی هستند که می خواهند برای دیگران برنامه ترتیب دهند و آنها را با این مبانی آشنا کنند؟
    بنده مدتها قبل به فرماندار محترم وقت و مسئولین مربوطه هشدار دادم که فعالیت هیئت ها بر اساس یک اساسنامه عالمانه و با حضور روحانیون عالم باشد تا این مشکلات پیش نیاید.
    مشکل اینست که ما بنده دل خود هستیم نه بنده خدا.
    به قول عالمی بزرگوار دست مرا نبوسید به حرفم گوش کنید
    ما هم باید به معارف اهل بیت عمل کنیم نه اینکه فقط عزاداری بی معرفت داشته باشیم

  6. بعید است رسانه ایی کردن این گونه خبرها ، حسینی بودنتان را اثبات کند…

  7. از حاج محمود شانوری و بر و بچه های هیئت مقدس فاطمیون انتظاری جز این نبود که اگر غیر این عمل می شد جای تعجب داشت و چه خوبه که مسئولین امر به جبران این بزرگواری دوستان در این مقطع خاص ترتیبی اتخاذ کنند که بعد از سپری شدن ایام عزاداری محرم الحرام و برای سایر برنامه ها در طول سال مزار شهدا و حرم حضرت امامزاده ابراهیم (ع) پایگاه و محل دائمی هیئت مقدس فاطمیون تعیین گردد .

  8. از خودگذشتگی قابل تقدیر…….
    مدبرانه………..

    خدایا خودت به داد برس.

  9. سلام. من هم مخالف رسانه ای شدن این موضوعاتم. اما این نباید مارو از حق دور کند. باید تحقیق کنیم تا حق روشن شود. وانگهی ارزش کار هیات فاطمیون را نباید نادیده بگیریم. با تحقیقی که انجام دادم میتوانست انجام ندهد. البته در دستگاه امام حسین این گونه رفتارها طبیعی است و با شناختی که از فاطمیون دارم جز این هم انتظار نمی رفت.

  10. سلام.
    حاج محمود شاهنوری عزیزم ، فرزند شهید بزرگوار و همه بزرگواران و عزیزان هیات فاطمیون
    قطعا این اقدام‌ارزشی شما در جهت انسجام و ‌حفظ وحدت مجموعه شهری و هیات های مذهبی شهرهزارسنگرآمل بوده و نشات گرفته از روحیه ایثارگری شما می باشد، امیدوارم این اقدام که در جهت رضای خداوند متعال و درس گرفته از مکتب عاشورایی امام حسین ع درس و عبرتی برای همه ما باشد.

  11. با سلام خدمت همه دوستان ،
    به عرض میرساند کار این دوستان همانند آب ریخته را نذر امام زاده کردن بود ، به این دلیل که این هیئت محترم با اسم مقدس بانو به هیچ وجه ثبت شده نمی باشد و اداره اوقاف اصلاٌ نمیتوانست این مکان را در اختیارشان قرار دهد (با توجه به قوانین سازمان تبلیغات ) ثانیاٌ اگر به عرف هم مراجعه کنیم اگر صاحب خانه ای بخواهد بعد از بیست سال مستأجرش را از خانه اش بلند کند حداقل 2 ماه قبل به او اعلام میکند که امسال سال آخر اجاره میباشد و به فکر جایی دیگر برای خودت باش ولی متأسفانه نه اداره اوقاف و نه دوستان این هیئت هیچکدام رسم ادب را به جا نیاورده تا به هیئت رهروان که جناب آقای شاهنوری حداقل چند سالی در آن زانو زده بود اطلاع دهند در ضمن این دوستان از این قضیه آنقدر ناراحت بودند که بی وقفه پیگیری کردند تا بالاخره امروز به هیئت رهروان اعلام کردند که نمیتواند امسال در امامزاده مراسم داشته باشند ، از این دوستان بخصوص جناب شاهنوری و محمدی تقدیر و تشکر کافی و وافی را بعمل می آورم (اجر شما ب آقا ابا عبدالله )

  12. سلام به دوستان من در این هیئت ها نیستم و در مسجد محل عزاداری می کنم اما یک مسئله برآیم روشن نیست چرا هیات ها برای عزاداری باهم رقابت میکنند و سعی در مطرح کردن هییت خودشان رادارند و بنام امام حسین برای همدیگر ودیگران دردسر ایجاد می کنند .سر گروه این هیئت ها چند سال در حوزه علمیه درس معارف اسلامی و فقه را گذراند که متاسفانه سازمان تبلیغات اسلامی اختیار جوانان پاک را به دست این ها می دهد ؟ چرا در زمان تشکیل هیات یک روحانی آگاه به مسایل دینی سر پرست آنها نمی شود ؟ فکر می کنم این هیئت ها قبول نمی کنند تا سر پرست آنها روحانی باشد .اگر هدف این هیئت ها عزاداری امام حسین (ع ) باشد چرا بجای مبارزه با یزید و شمر باهم میجنگند جای یزید و شمر را جهت حضور در عرصه باز می کنند .پاسخ همه این سوالم فکر می کنم که هدف الهی و عزاداری برای آقا نیست . وگرنه نه بجای اتحاد متفرق نمی شدند هریک گوشه ای را انتخاب نمی کردند. خدای دل ما را نور ایمان منور فرما.آمین

  13. ناز شست شیطان . فرشته بود رانده شد . سجده نکرد . اما خوب می گو لاند . و چنین بستری هنوز گیر نیاورده است .که دوتا دست را وادار به ضربه زدن سر خود باشند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *