سعید آرام گفت: در 6 ماه نخست امسال بیش از 287 نفر از متکدیان در ساری جمع آوری شده اند که 130 نفر از متکدیان ساروی و بقیه نیز از دیگر شهرستان های استان و حتی دیگر استان ها و بیش از 20 نفر اتباع خارجی بودند.

سعید آرام،از جمع آوری گدایان «متکدیان» به صورت استانی خبر داد و اظهار داشت: جمع آوری این متکدیان که سال های گذشته در ساری انجام می شد، به دلیل اینکه تکدی گران به شهرهای مجاور می رفتند و به کارشان ادامه می دادند، به زودی جمع آوری متکدیان به صورت استانی انجام می شود.

وی افزود: برای جمع آوری و نگهداری گدایان «متکدیان» 3 مرکز در شهرستان های تنکابن، آمل و ساری در نظر گرفته شده و مسئولان شهرداری های مجاور می توانند تکدی گران جمع آوری شده شهرهای خود را به این مراکز تحویل دهند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه در 6 ماه نخست امسال بیش از 287 نفر از متکدیان در ساری جمع آوری شده اند که 130 نفر از متکدیان ساروی و بقیه نیز از دیگر شهرستان های استان و حتی دیگر استان ها و بیش از 20 نفر اتباع خارجی بودند، گفت: این تکدی گران به 3 دسته تقسیم می شوند، برخی از آنها به مراجع قضایی تحویل، برخی به کانون خانواده بر می گردند و بقیه نیز در صورتی که نیاز باشد در بهزیستی از آنها نگهداری و اتباع خارجی نیز که بیشتر پاکستانی هستند، به کشورشان برگردانده می شوند.

آرام در خصوص شناسایی و جمع آوری کودکان کار و خیابانی افزود: برای این کودکان نیز برنامه های حمایتی ویژه داریم.بلاغ

One thought on “حضور گداهای خارجی در مازندران”
  1. اگر بیشتر همین بچه ها را از خیابانها و کوچه و پس کوچه ها جمع کنند خیلی کار قابل توجهی است در زمستان در اون سرما و در تابستان در هوای بسیار گرم آدم وقتی این بچهارا میبینه بسیار دلخراش و ناراحت کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *