شیخ صفر قاسمی نامی آشنا در بین اصلاح طلبان استان مازندران است؛ رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در شهرستان رامسر که نقش او در حمایت از دولت تدبیر و امید در یک سال اخیر بر کسی پوشیده نیست.

با این فعال سیاسی همکلام شدیم که ماحصل صحبت های ایشان را در زیر می خوانید :

*** اکثر مدیران مازندران در حوزه سیاسی بسیار شفاف نیستند ولی دکتر ربیع فلاح در یک سال اخیر بسیار شفاف و صادقانه کار کردند.

*** از ویژگی های خوب استاندار مازندران تعامل با تمام جریانات سیاسی حتی با منتقدین دولت است.

*** در بین تمام استاندارانی که در مازندران کار کردند ؛ آقای ربیع فلاح بیشترین نگاه را به غرب استان دارند و به طوری جدی شخصاً پیگیر حل مشکلات هستند.

*** ویژگی دیگری که در ربیع فلاح وجود دارد ولی در استانداران قبلی کمتر دیده شده بود ، روحیه کار ، تلاش و خستگی ناپذیری ایشان است که به معنای واقعی نشان می دهد مدیر جهادی هستند.

*** در مباحث اقتصادی نیز آقای ربیع فلاح مدیر پیگیری هستند و شخصاً در پروژه های اقتصادی بزرگ ورود می کنند و بدون چشمداشتی کمک می کنند.

*** در سونامی سفید جریان برف در غرب مازندران یادمان نرفته است که ایشان از همان ابتدا شخصاً به منطقه سفر کردند و با آوردن تمام مدیران استانی این بحران را در سه روز مدیریت  و جمع کردند.

*** فعالیت های آقای ربیع فلاح در استانداری مازندران قابل تقدیر و ارزشمند بوده است.

***‌ یکی از خواسته های مردم غرب استان از آقای استاندار تنفیذ اختیارات مدیران کل به مدیران شهرستانی در شهرستان های نوشهر تا رامسر است تا از تردد مردم به سمت ساری کاسته شود.

*** نکته دیگر سهم کم مدیران غرب استان در بین مدیران ارشد مازندران است. مدیران توانمند غرب استان در بین مدیران کل ادارات مختلف باید افزایش یابد و این خواسته به حق مردم این منطقه است.

***‌ موضوع دیگر مشاوران استاندار هستند که در بین آنها نیز شخصی از غرب استان وجود ندارد .

*** وقتی مردم رامسر می بینند که سهم شان در استان نادیده گرفته شد به دنبال جدائی از مازندران و ملحق شدن به گیلان رفتند ولی امیدواریم با نگاه مثبت ربیع فلاح شاهد دریافت حقوق مردم نوشهر تا رامسر باشیم.

*** فرماندار هر شهرستان نماد اصلی دولت در آن شهرستان است و از آنجا که با تغییر دولت اولین تغییرات در وزارت کشور انجام می شود تا وقتی که فرماندار تغییر نکند مردم آن شهرستان تغییرات را احساس نمی کنند.

*** بر فرض اینکه بعضی از فرمانداران دولت قبل توانمند هستند ولی این دلیل عدم تغییر آنها نیست . باید آنها هم تغییر کنند ولی در جای دیگر از آنها استفاده شود.

*** متاسفانه بعضی از مدیران بی تحرک، ضعیف و پر حرف و حدیث از دولت قبل مانده اند و کار می کنند . نمی دانم چرا اینقدر وقت کشی می شود و زمان در حال از بین رفتن است؟

*** یکی از ویژگی های دولت قبل این بود که هر شخصی که به احمدی نژاد و حامیان او ارادت داشت به عنوان مدیر انتخاب می شد و بعضی از آنها هنوز در دولت تدبیر و امید در مازندران مشغول به کار هستند که مطمئناً دل آنها با دولت دکتر روحانی نیست و آقای ربیع فلاح باید به این موضوع نیز توجه ویژه ای داشته باشد.

***‌‌ وقتی فرمانداری ویژه در شهرستانی راه اندازی می شود باید ساختاری لحاظ شود که شهرستان اطراف را هم زیر پوشش قرار دهد نه اینکه فرماندار ویژه هیچ اختیاری جز همان فرماندار شهرستان نداشته باشد.

*** مدیران ادارات شهرستانی که فرمانداری ویژه دارد ، معاون مدیرکل نیز محسوب می شوند ولی این موضوع در حال حاضر تنها در حد حرف است و مردم رامسر مجبورند برای کار اداری به جای مراجعه به ادارات تنکابن ، به ادارات کل واقع شده در ساری رجوع کند.

*** بحث دیگر حضور فرمانداران غرب استان در جلسات استانداری در ساری است زیرا یک فرماندار برای چند ساعت کار در استانداری باید یک روز کاری را از دست بدهد . حال فرض کنید فرماندار رامسر باید چند روز در هفته در جلسات استانداری حضور یابد . لذا انتظار می رود استاندار تدبیری اتخاذ کنند که تمام فرمانداران و مدیران کل تنها در یک روز هفته در مرکز استان دور هم جمع شوند و در بقیه روزهای هفته پیگیر حل مشکلات مردم باشند.

*** به جد می گویم از حامیان دکتر ربیع فلاح در استانداری هستیم زیرا آفتی که در سال های اخیر گریبانگیر این استان شد ، تغییرات زود هنگام مدیر ارشد استان بود.

*** همه باید کمک کنیم تا استاندار مازندران تقویت شود و این کار با حضور مدیران توانمند در بدنه استانداری و ادارت کل استان های امکان پذیر می شود.

 مازنی نیوز / میثم کاوه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *