مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران گفت: مراکز پژوهشی سالمندان در مازندران فعال شود
علی شادمان در جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان اظهار داشت: نقص قوانین در حوزه سالمندان وجود دارد و کمبود موارد قانونی اعلام و باید نسبت به تهیه قوانین اقدام  شود

 

وی برگزاری منظم جلسه شورای ساماندهی سالمندان را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: مشکل جمعیت سالمندان در کشور و مازندران جدی است و این جلسات نیز باید جدی گرفته شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با اعلام اینکه میزان رشد جمعیت در مازندران زیر یک دهم است، بیان داشت: در سه دهه دیگر که جمعیت ما به پیری می‌رسند باید از هم‌اکنون برای جمعیت سالمند برنامه‌ریزی مناسب در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: نیازمندی جدید سالمندان باید از هم‌اکنون تامین شود و نسبت به حمایت‌های بیمه‌ای برای ساماندهی و توانمندسازی بیمه‌ها جدی گرفته شود.

شادمان با اعلام اینکه جمعیت سالمند مازندران با سرعت بالایی رشد پیدا می‌کند، افزود: مصوبات مناسبی برای رفع مشکل سالمندان در برنامه کاری قرار گیرد تا به نتیجه مطلوب در حوزه سالمندی برسیم.

وی به‌کارگیری سازمان مردم‌نهاد در این حوزه سالمندان را ضروری اعلام کرد و گفت: سازمان‌های که در این ارتباط خواستار ثبت و فعالیت در این حوزه باشند در امور اجتماعی استانداری مازندران مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران خواستار فرهنگ‌سازی مناسب در حوزه سالمندی شد و اظهار داشت: از ظرفیت رسانه‌های مازندران باید در این زمینه استفاده شود.

وی با اعلام اینکه تجربیات سالمندان برای توسعه استان بسیار اثرگذار است، ادامه داد: مراکز پژوهشی در حوزه سالمندان ایجاد شود و تجربیات سالمندان برای توسعه سالمندان در برنامه کاری قرار گیرد.

این مسئول خواستار ارائه خدمات مناسب شهری برای سالمندان شد و گفت: اداره کل امور شهری مازندران و شهرداران باید در این حوزه به صورت جدی وارد شوند.

شادمان تکریم با اشاره به اینکه تکریم از سالمندان در استان باید جدی گرفته شود گفت: مسئله تکریم از سالمندان در دین مقدس اسلام توصیه شد.

وی توجه به مسائل ورزشی سالمندان را ضروری اعلام کرد و افزود: ایجاد نشاط در سالمندان باید جدی گرفته شود و مراکز ورزشی مناسب در اختیار سالمندان قرار گیرد.

مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران خواستار تکریم سالمندان در سطح ادارات استان شد و یادآور شد: تسریع در امور اداری سالمندان در برنامه کاری قرار گیرد و این مصوبه به‌صورت ابلاغیه در اختیار مسئولان ادارات قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *