هراز نیوز: امام جمعه بابل گفت: عید قربان روز ذبح هواهای نفسانی و تسلیم محض در برابر معبود است.

 

حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلی بابل اظهار داشت: عید قربان، عید دوری از هواهای نفسانی و قطع تعلقات دنیایی است.

وی با بیان اینکه عید قربان یک ظاهر و یک باطن دارد، افزود: ظاهر عید قربان همان مسئله قربانی کردن است.

روحانی باطن این عید بزرگ را یکی از زمینه‌های شناخت توحید و روی‌ آوردن به‌ آن برشمرد و افزود: اولیا، پیامبران و نیکان برای به‌معنای باطنی رساندن این عید مبعوث شدند.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه برای رسیدن به توحید نباید به دنیا تعلق پیدا کنید، بیان داشت: قبل از اینکه از این دنیا جدا شویم، باید به جدا شدن از وابستگی‌های دنیوی عادت کنیم تا به آخرت برسیم.

روحانی عید قربان را یکی از عظیم‌ترین اعیاد اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: قربان، روز ذبح هواهای نفسانی  و وسوسه‌های شیطانی با تیغ تسلیم و تقوای الهی است.

وی تصریح کرد: پیام این عید، فداکاری، از خودگذشتگی، دادن جان در راه محبوب و حد نهایی تسلیم محض شدن در برابر معبود و محبوب حقیقی است.

امام جمعه بابل با اشاره به اهمیت قربانی بیان داشت: بسیاری از فقرا و نیازمندان که در طول سال نمی‌توانند گوشت خریداری کنند چشم انتظار گوشت‌های قربانی هستند، خوب است گوشت‌های قربانی در بین نیازمندان توزیع شود تا آنها نیز طعم شیرین عید قربان بچشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *