خطبه اول :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .
در این روز بسیار میمون و مبارک روز جمعه، روز آدینه روزی که متعلق به امام رئوفمان امام زمانمان عج است ، ایام بسیار باشکوه و با عظمت، در ابتدای امر خودم و بعد همه ی شما اعزه ی مکرم، نمازگزاران عزیز و بزرگوار ، برادران عزیز و نور چشمانم و  خواهران ایمانی را به تقوای الهی دعوت می کنم.
برکات زیبای تقوای الهی در زندگی بشریت ملموس هست/ لباس تقوا عزیزمان می کند/هر سمت و مشاغلی که به لباس تقوا مزین شود موجب ماندگاری می گردد.
در خطبه های گذشته به سمع شما رسانده ایم که: برکات زیبای تقوا که در همه ی زندگی بشریت ملموس هست . چه عزت هایی را به همراه داشته موجب عزت و عزیز شدن فرد بین خلق و خالق می شود . موجب نورانیت و مشخص شدن مسیر زندگی و هم موجب نجات بخشی خودش خواهد شد هم اجتماع . پس بیاییم در محضر تقوای الهی باشیم . پس بیاییم لباس تقوا را بپوشیم . خوش لباسی است . عزیزمان می کند . جوانان و نوجوانان عزیز هر عزت و سمتی وجود دارد اگر این عزت و سمت توأم با عزت الهی باشد و به لباس زیبای تقوا الهی مزین گردد قطعاً این عزت زنده و جاویدان خواهد ماند . چون بعضی مواقع برخی مسائل در زندگی مترتب می شود و انجام می گیرد . به آن نیت بشریت بستگی دارد . نماز می خوانم از این که خدایی ناکرده امروز مردم من را عزیز ببینند . ثوابش در حد نماز امروزی است اگر این نماز ، این عبادت ، این طاعت و عبودیت برای رضای خداوند متعال باشد و به لباس تقوای الهی مزین گردد، موجب عزت و جاویدان شدن خواهد شد .
دلدادگی به مسائل دینی در مسیر قرآن و احادیث موجب عزت می شود/تفویض امور به خداوند متعال موجب عزت هست/مفاتیح الحیات موجب شناخت مسیر پرتلاطم دنیایی می گردد/بهره گیری از این کتاب گرانسنج موجب نجات بخشی می شود.
اما در محضر همه ی شما عزیزان خوب ، مهربان و با بصیرت مردمان شریف و ولایت مدار و شهید پرور و عزیز دابودشت و دشت سر ، سلسله ی جلیله ی کریمه ی روحانیت ، مسئولین مکرم مباحثی به محضر شما نور چشمانم داشته ایم که در بیان سبک زندگی دینی بوده است . عرض کرده ایم دلدادگی به مسائل دینی در مسیر قرآن و احادیث موجب عزت می شود . ما قرار است که خودمان را تفویض به خداوند متعال بکنیم . افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد . این تفویض موجب عزت می شود . آن که خواند مرا راه نشنانم دهد . راه نشان خواهد داد هم از زبان قرآن و هم از زبان اهل بیت که قرآن ناطق هستند که به زبان احادیث و روایات و هم امروز به فضل خداوند متعال علمای دینی هم با حضورشان مسیر را به ما نشان می دهند . هم با آثاری که از آنها یادگار می ماند و گذاشته اند . خوب کتاب مقدس مفاتیح الحیات آمده است چگونه زیست کردن در این دنیای پر تلاطم و پر از مسائلی که وجود دارد  را می آموزد. بیان می کند که در این مسیر دنیایی مسیر نورانیت است اگر تقوا باشد و هم ظلمت است اگر خدایی ناکرده تقوا نباشد . در این اثر پر افتخار مؤلف بزرگ جهانی ، مفسر بزرگ و افتخار جهان اسلام نه آمل حضرت علامه جوادی آملی، کتاب مفاتیح الحیات بسیار گسترده و زیبا بیان کرده است . اما اثردیگری از این عزیز به نام خانواده ی متعادل بیان شده که هم مفاتیح الحیات و هم خانواده ی متعادل بیانات نورانی ای دارد . ما رسیدیم به بحث ازدواج و رسیدیم به تشکیل خانه وخانواده . هر خانواده ای که در آن تعادل باشد یعنی نه افراط راه داشته باشد و نه تفریط . چون اعزه ی محترم مؤمنین و مؤمنات  در هیچ جایی نه افراط قبول می شود و نه تفریط . پس خیلی باید متوجه باشیم . در امرازدواج هم به همین حالت است .
عزت بشریت در خدائی بودنش می باشد/ازدواج موجب مسئولیت پذیری می شود/ازدواج موجب سالم سازی فرد و اجتماع می شود/غریضه جنسی توام با تقوا نباشد موجب ضلالت می شود/ ریشه ی بسیاری از مفاسد و ناهنجاری های اخلاقی بر اثر این است که انسان تن به ازدواج ندهد.
مکرر عرض کردیم و تکرار و رجوع به قبل شایسته نیست در مورد سبک زندگی از زبان نورانی قرآن و قرآن آمده بیان کرده اما برکات ازدواج را عرض بنمائیم.  ازدواج در واقع یک مقوله ی  بسیار زیبا است . سنت حسنه ی الهی است  که هم خدا به این امر الهی دستور داده و هم پیغمبر . در کنار هم قرار گرفتن دو روح « نفخت فیه من روحی» است . عزت و پاکدامنی ما ، بصیرت و بینایی ما از این نشأت میگیرد که ما الهی هستیم اگر قدردادن خود باشیم . خوب این ازدواج برکاتی دارد . ازدواج موجب مسئولیت پذیری انسان هم نسبت به خود و هم نسبت به خانواده و هم نسبت به اجتماع میشود . این ازدواج موجب آن می شود که بیاییم در جامعه قرار بگیریم تا موجب مسئولیت پذیری شود چون حق و حقوقی در ازدواج وجود دارد و البته نقش اساسی ای که در این امر ازدواج وجود دارد بحث سالم سازی فرد و اجتماع است . یادتان هست که در مورد حقوق غریضه ی جنسی عرض کرده ایم . هوای نفس است . عنان انسان اگر در عنان هوای نفس باشد خدایی ناکرده توأم با تقوا نباشد موجب ظلالت می شود . خوب غریضه ی جنسی یکی از نعمت های خداوند متعال است . برای عزت و سربلندی در صورتی که در مسیر خدا و دستورالعمل های دینی قرار بگیرد . که این امر ازدواج موجب این امر بزرگ می شود . می دانید ریشه ی بسیاری از مفاسد و ناهنجاری های اخلاقی بر اثر این است که انسان تن به ازدواج ندهد . نمی تواند در مقابل هوای نفس خودش ایستادگی بکند . نابسامانی هایی که در اجتماع وجود دارد . آمارهای تکان دهنده ای که بیان می کنند . متأسفانه بعضی مواقع ناراحت کننده هم هست بر اثر ازدواج نکردن می باشد. بسیاری از جرایم و جنایاتی که در جوامع غربی که بیان از متزلزل بودن خانواده شان است . اگر خانه شکل بگیرد ، اگر زن و مرد در کنار هم قرار بگیرند ، اگرمطابق آیات نورانی قرآن سبک زندگی شان برگرفته از سبک زندگی دینی قرآنی و اهل بیت باشد آن زندگی ای که علوی است قطعا در آن تزلزل ، اضطراب و استرس وجود ندارد .
ازدواج همجنس گرایی افکار غربی است و مطابق دستور شارع مقدس نمی باشد/ ازدواج یعنی در کنار هم قرار گرفتن مرد و زن آن هم به دستور الهی و خواندن خطبه ی محرمیت است.
اگر امر ازدواج باشد آن هم به دستورالعمل دینی و مطابق دستور شرع ، آن هم مطابق با آیین و شرعمان . خدایی ناکرده متأسفانه امروز ازدواج های هم جنس گرایی را بیان می کنند که این افکار افکار غربی است . این مطایق دستور شارع مقدس و خداپسندانه نیست در هر کجای جهان باشد . ازدواج یعنی در کنار هم قرار گرفتن مرد و زن آن هم به دستور الهی و خواندن خطبه ی محرمیت است . پس متوجه باشیم . شاید خیلی ها در صدد ترویج مسائل غیر اخلاقی باشند تا ما را از مسیر منحرف بکنند .
تشکیل جامعه فاضله و مدینه فاضلهمنوط به ازدواج زن و مرد از طریق شرع می باشد/
مسلمان بودن و شیعه بودن منوط به چیروی از دستور اهل بیت و بهره گیری از سبک زندگی شان می باشد.

در ذهن مبارک شما هست عرض کردم یکی از بدبختی های زمان امروز مسئله ی بداخلاقی است . چون نیامده ایم خود را در محضر خداوند متعال قرار دهیم و به خداوند متعال عرضه بکنیم . ولی کسی میخواهد بگوید که من مسلمان هستم . جوان عزیز چه آقا پسرهای عزیز و بزرگوار و چه دختر خانم های گلم که اگر می خواهند بگویند من فاطمی هستم و علوی فاطمه (س) و علی (ع) دستور به یک چنین دستورالعمل دینی داده اند . جامعه تشکیل نمی شود مگر با حضور مردان و زنان ، پسران و دختران . این ها در کنار هم جامعه ای را تشکیل می دهند به نام خانه و خانواده که این اجتماعی که اگر به بهره گیری از سبک زندگی دینی باشد .
مواظب دسیسه ازدواج هراسی غربی ها باشیم/دستور ولی فقیه زمان به ازدیاد جمعیت با ازدواج شکل می گیرد/اگر به فکر جمعیت نباشیم مشکلاتی برای جامعه به وجود می آید.
خوب اگر بخواهیم خلاصه عرض بکنیم برکات ازدواج را که در چند هفته محضر شما عرض کرده ایم . عزیزانم مباحث ازدواج هراسی بر سر زبان ها است . شما می فرمایید که من ولایت مدار هستم . مرحبا به شما . ثابت کرده اید که همیشه در کنار ولی فقیه زمان بوده اید هم فرزندانمان در عرصه ی انقلاب ثابت کردند هم در عرصه ی جنگ تحمیلی و هم در عرصه ی تحریم ها و بداخلاقی های تمام کشورهای تا دهان و دندان مسلح، ولی ولایت پذیری فقط به صرف حرف نمی تواند باشد زیرا ولی امر مسلمین بیان فرموده ند که باید عمل گرا باشیم به مسائل دینی عمل بکنیم . اگرامروز ایشان مباحث جمعیت را بیان می کند این جمعیت با ازدواج صورت می گیرد و اگر امروز جمعیت به آن حد متعادلش نرسدخدایی ناکرده در همه ی زمینه ها بعدها دچار مشکل خواهیم شد . پس هم به دستور رهبر عظیم الشأنمان ، ولی فقیه زمانمان ، شاگرد مکتب امام زمانمان و هم به دستور امام زمان (عج) ، هم به دستور اهل بیت و خداوند متعال ما این سنت الهی را تشکیل دهیم .
مواظب شبکه های ماهواره ای باشیم / امروز خط مقدم دشمنان پشت بامهای مان هست/فرزندان انقلاب از شیر پاک و غذای حلال به وجود آمده اند/ ازدواج باعث می شود که نیاز به عشق و محبت و احترام و امنیت در زوجین ارضا شود.
در کنار دسیسه های غربی که امروز از شبکه های ماهواره ها متأسفانه عرض کردم امروز دیگر خط مقدم ، خط مقدم جبهه های جنگ نیست . امروز خط مقدم غربی ها بالای پشت بام های من و شما است. امروز آمده اند دیده اند . اگر حسین فهمیده به وجود آمد در خانه ای به وجود آمد که آن خانه مسیر حلالیت و نورانیت را طی می کند . حنظله غسیل الملائکه هایی که امروز متعدد هستند در ایران عزیزمان و امروز هم این شهدای هسته ای ما و امروز هم این جوانان و نوجوانان عزیز حلقه های صالحین در همه ی عرصه ها. و امروز از طریق ماهواره ها خط مقدم شان در بالای پشت بام های من و شما ان شاء الله بصیر باشیم و هوشیار . ازدواج باعث می شود که نیاز به عشق و محبت و احترام و امنیت در زوجین ارضا شود . خدایی ناکرده اگر ازدواج صورت نگیرد این ارضا شدن باید از مسیری صورت بگیرد . اگر پدر و مادر خدایی ناکرده غافل باشند و در امر ازدواج فرزندان خود و خویشان و بستگان خود را تشویق نکنند ، معتمدینی که می آمدند آستین بالا می زدند اگر امروز نیایند مشکلات عدیده ای به وجود می آید .
ازدواج موجب امنیت مالی می شود/ازدواج موجب سلامت جسمانی بشر می شود/ ازدواج موجب افزایش ارتباطات اجتماعی می شود/ ازدواج نیازهای متعدد فیزیولوژیک به ویژه جنسی در کانال صحیح خود را تعمیم میکند.
با ازدواج می توانیم به امنیت مالی بیشتری برسیم چون عرض کردیم ما خانواده ی متعادلی داریم . خانواده ای است که در آن نه افراط هست و نه تفریط . زن و شوهر در کنار هم می آیند برنامه ریزی می کنند و تصمیم می گیرند که یک زندگی بی دغدغه داشته باشند . ازدواج هم سلامت جسمانی بشر را افزایش میدهد و هم آن چه را که آمارها بیان کردند بسیاری از افسردگی ها ، اعتیاد ، سرطان ، سکته و خودکشی متأسفانه می بینیم که در افراد مجرد بیشتر است اگر چه بعضی مواقع می بینیم که افراد متأهل هم دست به یک چنین کارهایی می زنند . ولی اگر امر ازدواج باشد و باز هم ارتباط بین زن و شوهر این چنین نمی شود . ازدواج موجب افزایش ارتباطات اجتماعی می شود . وقتی که دو خانواده در کنار هم قرار می گیرند بستگان بیشتری در کنار هم و با هم . و ازدواج نیاز های متعدد فیزیولوژیک به ویژه جنسی در کانال صحیح خود را تعمیم میکند .
خوب بس باشد بنده به همین مقدار در واقع در مورد امر ازدواج آن هم از کتاب مقدس مفاتیح الحیات و خانواده ی متعادل خدمت شما عرض می کنیم . این برکاتی بود که در فرد ایجاد می شود و آن چه را که در اجتماع ایجاد خواهد شد را خدمتتان عرض خواهم کرد .
اما از رساله ی حقوق مسائل متعددی را خدمت شما اعزه ی محترم ، نور چشمانم که حقیقتاً هر هفته با این اجتماع پرشور و شعورتان بنده را شرمنده ی خودتان می کنید . محضر شما عرض کردیم نوارنیتی که در این کتب نورانی ائمه معصومین(ع) خصوصاً شخصیت فرهیخته و نخبه ی الهی ای که زینت عبادت کنندگان است که سید ساجدین هست مطالبی را خدمت شما به عرض رسانده ایم . اما امروز رسیدیم به حق نماز . همان گونه که مستحضر هستید ایام میمون و مبارکی است . ایامی است که وجود نازنین اباعبدلله الحسین (ع) از مکه از لباس مقدس احرام خارج شده اند و به سوی کربلا حرکت کردند . اهدافی دارند که آن اهداف باید مورد بررسی قرار بگیرد . یکی از آن اهداف والای اباعبدالله الحسین (ع) این هست که نماز را برای ما تعریف بکند آن هم در آن روزی که قرار بودروز نهم جنگ انجام بگیرد . فرمود عباسم برو به ابن سعد بگو مهلتی بر ما بدهد . آیا مهلت حسین مهلت زنده ماندن و پرداختن به مسائل دنیوی است . جوان عزیزم حسین (ع) می خواهد بماند تا نماز مغربی از روز نهم ، نماز شب ، نماز صبح و نماز خوفی که در روز عاشورا به یادگار مانده که موجب عزت و نورانیت مسیر مان شده بخواند «فَأَمّا حَقّ الصّلَاةِ فَأَنْ تَعْلَمَ أَنّهَا وِفَادَةٌ إِلَى اللّهِ وَ أَنّكَ قَائِمٌ بِهَا بَيْنَ يَدَيِ اللّهِ فَإِذَا عَلِمْتَ ذَلِكَ كُنْتَ خَلِيقاً أَنْ تَقُومَ فِيهَا مَقَامَ الذّلِيلِ الرّاغِبِ الرّاهِبِ الْخَائِفِ الرّاجِي الْمِسْكِينِ الْمُتَضَرّعِ الْمُعَظّمِ مَنْ قَامَ بَيْنَ يَدَيْهِ بِالسّكُونِ وَ الْإِطْرَاقِ وَ خُشُوعِ الْأَطْرَافِ وَ لِينِ الْجَنَاحِ وَ حُسْنِ الْمُنَاجَاةِ لَهُ فِي نَفْسِهِ وَ الطّلَبِ إِلَيْهِ فِي فَكَاكِ رَقَبَتِكَ الّتِي أَحَاطَتْ بِهِ خَطِيئَتُكَ وَ اسْتَهْلَكَتْهَا ذُنُوبُكَ وَ لا قُوّةَ إِلّا بِاللّهِ » جوانان و نوجوان عزیز امام سجاد (ع) می فرمایند : اولین حق نماز این است که تو بدانی که به مهمانی خدا میروی . چقدر زیبا است چه لحظه ی نورانی ای است . انسان می خواهد به مهمانی برود . امروز برای مهمانی در این نماز شما مسائل و مقدماتی را انجام دادید چون قرار است با خدای خودتان ارتباط برقرار کنید . لحظه بسیار نورانی است . لذا خدمتتان عرض کردم نمی توان با مدرن ترین تجهیزات این لحظات عرفانی را به تصویر بکشیم . لذا می فرماید که اولین حق این است که شما بدانی به مهمانی خدا می روید . «وَ أَنّكَ قَائِمٌ بِهَا بمَيْنَ يَدَيِ اللّهِ» و این که خودتان را در پیشگاه مقام و منظر خداوند متعال می بینید «فَإِذَا عَلِمْتَ ذَلِكَ كُنْتَ خَلِيقاً أَنْ تَقُومَ فِيهَا مَقَامَ الذّلِيلِ الرّاغِبِ الرّاهِبِ الْخَائِفِ الرّاجِي الْمِسْكِينِ الْمُتَضَرّعِ الْمُعَظّمِ مَنْ قَامَ بَيْنَ يَدَيْهِ بِالسّكُونِ وَ الْإِطْرَاقِ وَ خُشُوعِ الْأَطْرَافِ وَ لِينِ الْجَنَاحِ وَ حُسْنِ الْمُنَاجَاةِ لَهُ فِي نَفْسِهِ وَ الطّلَبِ إِلَيْهِ فِي فَكَاكِ رَقَبَتِكَ الّتِي أَحَاطَتْ بِهِ خَطِيئَتُكَ وَ اسْتَهْلَكَتْهَا ذُنُوبُكَ وَ لا قُوّةَ إِلّا بِاللّهِ » اگر این چنین باشد . اگر که بدانم چگونه می خواهم چه کاری را انجام دهم . اگر بدانم که به استقبال که خواهم رفت ، با چه کسی سخن می گویم قطعاً این نمازِ من نورانیت خودش را خواهد داشت . مسیر را برای ما مشخص خواهند کرد اگر فرموده اند که «ان الصلاة تنهی عن الفحشاء و المنکر» هیچ شک و شهبه ای در این نیست که بدانم که چه می کنم . چه چیزی می خوانم و با چه کسی گفتمان می کنم . جناب ابو علی سینا می فرماید هر زمانی که می خواهم خدا با من سخن بگوید قرآن می خوانم و هر زمانی که می خواهم من با خدای خودم سخن بگویم نماز می خوانم . پس جوانان عزیز نماز را فراموش نکنیم . حق و حقوق نماز را فراموش نکنیم . چون برکات زیادی در این مقوله ی نماز وجود دارد که اگر انسان این برکت را انجام دهد و در خدمت نماز باشد نورانیت نماز کمکش خواهد کرد .
خطبه دوم :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .
آسایش و آرامش و امنیت بر اثر تقوای الهی ایجاد می شود/قتل و غارت و کشت و کشتار بر اثر بی تقوایی است/گفتار و رفتار اهل بیت علیهم السلام را سبک زندگی خودمان قرار بدهیم/هم خود لباس تقوا بپوشیم و هم منادی پوشش آن/پست و مقامی عزت آفرین هست که بر اساس تقوای الهی باشد.
در این خطبه هم همانند خطبه اول در ابتدای امر خودم و نفس خودم و بعد همه ی شما عزیزان محترم را به تقوای الهی دعوت می کنم . اگر آسایش و آرامشی هست و اگر امنیتی وجود دارد بواسطه تقوای الهی است . اگر امروز قتل و کشت و غارتی است چون در جهان تقوای الهی وجود ندارد . اگر بیاییم لباس تقوا را بپوشیم . اگر ما که شیعه هستیم باید در مسیر رفتار و گفتار اهل بیت (ع) هم گفتار و هم رفتار اهل بیت (ع) را سبک زندگی خودمان قرار دهیم ، پوشش لباس تقوا داشته باشیم ، منادی پوشش لباس تقوا باشیم ، در این مسائل دینی ترویج بدهیم . سعی بکنیم تا همه بدانند اگر عزتی است بر اساس تقوای الهی است .
زنده ماندن امام راحل و شهدای عزیزمان و عزیز بودن رهبر عظیم الشانمان بر اثر مراعات تقوای الهی است/
شما ببینید مقام هایی امروز در جهان وجود دارد اما کدام پست و مقام عزیز است  کدام رهبر؟ کدام کشور؟ کشور ایران عزیز ، معمار کبیر انقلاب ، شما مردمان با شرف و با دیانت ، مؤمن و حزب اللهی . رهبر عظیم الشأنمان و مسئولینمان . چون در مسیر تقوای الهی هستند عزیز هستند . اگر شما هم در مسیر تقوای الهی هستید عزیز هستید . اگر نیستید در مسیر عزت قرار بگیرید که ان شاءالله این چنین است .
مناسبت های متعددی هست چون مسائل عبادی متعددی وجود دارد قبل از ورود به آن یکی از مناسبت های مهم کشورعزیز و پر افتخار ایران عزیزمان . عزیزانم امروز به جایی رسیده ایم که ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل چقدر زیبا این عزت شما را معنا و تفسیر کرده است . و چگونه اهدافمان و نیازمان را بیان کرده است . اگر رشادت شما نبود و اگر عزت هایی که از سوی عزیزمان که سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند . امنیتی که وجود دارد . چه بسیجیان عزیز و بزرگوار ما . چه حلقه های صالحین امروزی و چه سپاه عزیز و هم چنین نیروی انتظامی عزیز و بزرگوار ما . که این هفته ای که پیش رو داریم به نام هفته ی نیروی انتظامی است . بنده به همه ی این عزیزان هم عرض تبریک دارم و هم عرض خسته نباشید . از زبان روایت عرض کنم . فرزندان امام و رهبری در نیروی انتظامی موجب امنیت و سلامت جامعه گردیده اند
نبی مکرم اسلام فرمود «نعمتان مکفورتان: الامن و العافیه» . دو نعمت هست که جای شکرگزاری دارد . شکر آنها را باید ما بندگان خداوند متعال انجام دهیم . «الامن و العافیة»  یکی امنیت هست و دیگری سلامت  لذا به خاطر این نعمت بزرگ حضور سربازان عزیز نیروی انتظامی هم امنیت به به وجود آورده اند و هم نعمت بزرگ سلامت که اگر شکر خداوند متعال را نداشته باشیم کفر نعمت کرده ایم .
عزیزان نیروی انتظامی از باب خیرات و مبرات موجب امنیت و سلامت گردیده اند
روایت دیگری را پیغمبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) به امیرالمؤمنین علیه اسلام فرموده یا علی (ع) «لا خیر فی …… الوطن الا مع الامن و السرور» اگر خیری وجود دارد و یا به زبان دیگر، خیری نیست در وطن مگر با امنیت و دل خوشی  پس حضور و تلاش این عزیزان که در واقع منشاء خیرات و برکات گردیده و امنیت و سلامتی که هم با همت اینها به وجود آمد خیر و نیکی است .
بدترین وطن وطنی است که ساکنانش در آن احساس امنیت نکنند/علامه جوادی فرموده اند: که ما ابراهیم گونه زندگی می کنیم/جامعه آرمانی با حضور نیروی انتظامی ایجاد می شود.
باز روایت دیگری را به اقتضای وقت خدمت شما عرض کنم و توضیح دهم . امیرالمؤمنین (ع) فرموده اند که: «شرّ الاوطان ما لم یأمن فیه القطّان» بدترین وطن ، وطنی است که ساکنانش در ان احساس امنیت نکنند . واقعاً هم این چنین است . شما دور تا دور کشورمان را ببینید به قول فرمایش حضرت علامه جوادی آملی که فرموده اند که ابراهیم گونه داریم زندگی می کنیم یعنی دور تا دورمان را آتش فرا گرفته است . عراق ، لبنان ، سوریه ، فلسطین ، افغانستان ، پاکستان و یمن و کشورهای دیگر را نگاه بکنید ما شاکر خداوند متعال هستیم . و اگر همه ی این عزیزان با هم و در کنار هم . ما نیاز به جامعه ی آرمانی و نیاز به حضور این عزیزان هست . آرزوی همیشگی انسان های مؤمن در دنیای فعلی این هست که سراسر دنیا صلح و آرامش باشد . ولی این چنین نیست . مشاهده نمی کنیم . چون شیطنت هایی وجود دارد مستکبران جهان انجام می دهند، منادیان صلح و آرامش خود مسبب این امور هستند . آتش بیار معرکه هستند . اگر کشورهای متعدد با الگوپذیری از ایران عزیزمان بیایند رهبری واحد داشته باشند ، بیایند در مسیر ولی امر مسلمین قرار بگیرند . اگر قوای مسلح کشورهای  متعدد همانند این سربازان همیشه وفادار به نظام و مردمی جان بر کف باشند این طور می شود . فرزندان شما خون ریخته اند تا امروز عزت باشد . شما ها در جبهه بودید و امروز در جبهه ی دفاع از ولایت فقیه . پس ما خداوند متعال را شاکریم تا در همه ی مسائل  الحمدلله هم در مسائل فرهنگی ، هم در مسائل اقتصادی و هم در مسائل اجتماعی با هم و در کنار هم .
ما هر چه داریم از تدبیر و حضور مردم شریف مان در همه صحنه هاست قدردان این حضور باشیم.
هفته ی گذشته عرض کردم محضر مؤمنین و مؤمنات در خطاب به مسئولین مکرم  عزیزانم شما جای جای تاریخ جهان را ورق بزنید . شما ببینید 124 هزار پیغمبرآمدند . دعوت کردند از مردم . مردم زمان پیغمبران متعدد چه کردند با آنها . نوح را آنقدر می زدند که سه شبانه روز بیهوش بود . با حضرت ابراهیم چه کردند . با حضرت موسی ، با حضرت عیسی و با پیغمبر من و شما چه کردند و شما چه کردید . و شما چه عزتی آفریدید . مسئولین عزیزمان اگر این مردم عزیز در عرصه ی انقلاب نبودند اگر در محضر نظام و امام زمان (عج)  و ولی فقیه نبودند این عزت ها نبود . در جبهه ی حق علیه باطل ، جنگ تحمیلی اگر حضور این مردم با عزت نبود قطعاً این رشادت ها نبود . اگر امروز هم این مردم نباشند چه می شود  . پس از یک طرف حضور مردمی ، حضور پرشور و با بصیرت و از طرف دیگر حضور این عزیزان موجب عزت شده . پس مسئولین هم ما بیاییم قدردان مردم باشیم . هم بیاییم در صدد برآورده کردن مسائلی که در حد توان ما است عرض کردم این مردم نمی خواهند کوه ابوقبیس را برایشان بیاوریم .
عرفه به معنای شناخت هست/عبادات و دعا رشته ی اتصال به مبدأ هستی و خداوند متعال است/ روز عرفه روز دعا و نیایش هست/شب عرفه از لیالی متیرکه و شب مناجات با قاضی الحاجات هست/توبه در شب عرفه مقبول هست/کسی که در شب عرفه دعا بخواند ثواب هفتاد سال را می برد/
اما عرفه هست ، عرفه به معنای شناخت است . عبادات و دعا رشته ی اتصال به مبدأ هستی و خداوند متعال است . این ارتباطی که از طریق دعا ایجاد میشود و برکاتی که از طریق دعا ایجاد می شود . همه ی ایام ایامِ خدا است ولی بعضی از این ایام را سفارش و عنایت شده . چرا که پیغمبر (ص) فرموده اند:«ان لربکم فی ایام دهرکم نفخات الا فتعرضوا لها» فرموده به درستی که پروردگار شما در روز ها ی روزگار شما روزهایی را قرار داده ، روزی ها و بخشش هایی را قرار داده و عطاهایی را قرار داده که در روزهایی که مشخص هست آن بخشش وجود دارد . که یکی از این روز های مهم عرفه هست . یکی از این ایام مبارک روز نهم ذی الحجه است . روزی است که در واقع روز دعا و نیایش نامگذاری شده . که البته این روز هم عید است چون هر روزی که « کل یوم لا یعصی الله فیه فهو عید» هر روزی که در آن گناه نباشد آن روز عید است . جایگاه شب و روز عرفه را روایتی مختصرعرض بکنم و در مورد عید قربان و دعایتان کنم . مرحوم شیخ عباس قمی می فرماید که شب عرفه یعنی امشب از لیالی متبرکه و شب مناجات با قاضی الحاجت است . توبه در این شب مقبول است . پس عزیزانم شب میمون و مبارکی است . دعا در این شب مستجاب خواهد شد . کسی که در این شب به مناجات بپردازد اجر و پاداش هفتاد سال عبادت را دارد .
روز عرفه خداوند متعال بنده اش را به عبادت و طاعت خود دعوت نموده اند/کسانی که در ماه رمضان بخشیده نشده اند  در روز عرفه فرصت مناسبی است/
و در مورد روزعرفه هم فرموده اند از اعیاد بزرگ هست هر چند که به اسم عید نامگذاری نشده . ولی روزی است که خدواند متعال بندگانش را به عبادت و طاعت خدواند متعال خوانده . به سوی خودش خوانده . و ما چه خوب است در این روزعزیز سفره های بندگی خود ا پهن بکنیم . اگر پیامبر (ص) فرموده «قد اقبل الیکم شهرالله بالبرکة و الرحمة و المغفره» در مورد ماه رمضان که ماه رحمت است اگر غفلتی شده ماه رمضان را درک نکرده ام توصیه شده است که در محضر روز عرفه باشم .
عید قربان تجلی ایثار ، عشق و بندگی است/ابراهیم گونه در محل قربانی قرار بگیریم/ روز عید قربان روز عج و ثج است.
اما روز عید قربان . هم روز عرفه روز میمون و مبارکی است و هم روز عید قربان روز قربانی کردن . تجلی ایثار ، عشق و بندگی . بر فرض اینکه امروز به من و شما بگویند فرزند خود را باید قربان کنی . ابراهیم گونه باید در محل قربانی قرار بگیریم و محل قربانی فرزند قرار بگیرم . چه لحظه ی زیبا و نورانی ای است . عشق بازی در کنار عبودیت و بندگی . حضرت امیرالمؤنین فرموده اند که «سمعت رسول الله (ص) یخطب یوم النحر و هو یقول : هذا یوم الثّجّ و العجّ : ما تهریقون فیه من الدماء ، فمن صدقت نیته کانت اول قطرة له کفارة لکل ذنب» روزعید قربان خطبه ای خواندند و فرموده اند که روز عید قربان روز ثج است و روز عج . روز ثجّ  است چون خون قربانی ریخته می شود . هنگامی که خون قربانی ریخته می شود هر نیتی که داشته باشند البته این بدین معنا نیست که متأسفانه بعضیاز مواقع وقتی سخنی در باب زیارت گفته می شود بعضی ها می روند پول سودی می گیرند تا به زیارت خانه کعبه بروند . این کار ها را نکنید . برویم قرض کنیم تا روز عید قربان قربانی کنم . آنهایی که وضع مالی شان خوب هست می توانند بخرند . امروز بنده نمی توانم اگر چه امام جمعه باشم . امروز بخشدارعزیز ، فرماندار عزیز ، رئیس فلان اداره ، آن عزیز دیگر ، مهندس ، معلم امروز در اقتصاد مالی اش کم دارد . آیا سر افکندگی وجود دارد این چنین نیست .«انما الاعمال بالنیات» همین که در نیت خود گفتی که اگر پول داشتم قربانی می کردم خوب است . اولین قطره ی خون قربانی که ریخته می شود کفاره ی گناه است . روز اجر است روز دعا است به درگاه خداوند متعال . قربان گفته اند این که قربانی می کنند . قربان گفته شده چون در مسیر عبودیت و بندگی خداوند متعال قرار بگیرید . واژه ی عید به معنای رجوع و برگشتن است و قربان هم به معنای قربانی یا هر آنچه که موجب تقرب به خداوند متعال می شود .
از اعمال دیگر حجاج عزیز رمی جمرات هست و در واقع تنفر به شیطان هست/ رمی جمرات تنفر به شیطان است .
هم عرفه فرصت مناسبی است . که ان شاء الله عزیزانمان در شهر دابو دشت در مسجد دابو دشت آمادگی این را خواهیم داشت که فردا بعداز ظهر با حضور مردمان شریف و عزیز دعای عرفه را داشته باشیم . هم در جای جای محله ها و روستا ها و هم در میعادگاه قربانی مسائلی را عزیزان مترتب شدند . مسائل بهداشتی و مسائل شرعی را که ان شاء الله برشورهایی را که خدمت شما داده می شود مطالعه می کنید . می دانید که شرع مقدس چه نوع قربانی هایی را بیان کرده و چگونه باید ایجاد شود . و در رنگ جمرات زندگی مان مواجه شدن با شیاطین روزگار متوجه باشیم .
اتحاد مسلمین، مساله فلسطین و نگاه هوشمندانه به تفاوت اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی سه پیام بزرگ مقام معظم رهبری در کنگره عطیم حج می باشد.
در پیام رهبر عظیم الشأنمان که در این روز بزرگ بیان کردند که سه الویت اصلی جهان اسلام یکی اتحاد مسلمین است اگر همه مسلمانان جهان در تحت لوای رهبری واحد با هم و در کنار هم در لباس وحدت و هم دلی باشیم هیچ مشکلی در برابرمان وجود نخواهد داشت. شما امروز عرفه را نگاه بکنید هیچ انسانی این که ایشان پادشاه است . این که ایشان فقیر است . غنی و فقیر ، سیاه و سفید همه با هم و در کنار هم در کنار خانه کعبه حضور دارند. یکی از مسائل دیگری که بیان کردند مسئله ی فلسطین بوده که پاره ی تن اسلام است . و نگاه هوشمندانه به تفاوت اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی که امروز آمریکا می خواهد در مرزهای همسایه ی ما قرار دهد تفاوت بسیاری دارد که ما گوش جان می سپاریم به سخنان ایشان و در رسانه ها پیامشان را گوش خواهیم داد اسلامی را آمریکا می خواهد که در آن عزت و سربلندی نباشد ذلت و خواری باشد ولی اسلام ناب محمدی ترس و خشیت از خدا و صبر و تحمل در برابر سختی ها و مشقت و عزت و سربلندی و سرفرود نیاوردن در برابر افکار پوچ و شیطانی دشمنان دین و مردم هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *