مسعود سلطاني فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و رییس سازمان امور اراضی کشور كه به منظور بازدید از جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان سوادکوه به این منطقه سفر كرد؛ مورد استقبال معاون استاندار مازندران قرار گرفت.

 

علي احسانی در نشست با معاون رییس جمهور با بیان اینکه ایجاد دهکده سلامت یکی از مصوبات اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو مي باشد افزود : ایجاد این دهکده نیازمند واگذاري اراضی مناسب اين صنعت در منطقه شیرگاه شهرستان سواد کوه مي باشد كه در اين راستا سازمان امور اراضی با اختصاص این ميزان زمين می تواند نقش شایان توجهي را در ایجاد این طرح در منطقه ايفا نمايد.

وی موقعیت جغرافيايي و شرايط آب و هوايي شهرستان سوادکوه شمالي را منحصر به فرد و ایجاد دهکده سلامت در این منطقه را ممتاز دانست و افزود : در اين صنعت، اراضي زيادي به ساخت و ساخت اختصاص نخواهد يافت.
معاون استاندار مازندران تصریح کرد : طرح مطالعاتی ایجاد دهکده سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران و میراث فرهنگی استان و با مشاركت بخش خصوصي اجرایی خواهد شد.

سلطاني فر نيز در سخناني با اشاره به اينكه ظرفیت مازندران برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بالاست گفت: مقوله ساماندهی سرمایه گذاری در گردشگری استان ضروری بوده و سوادکوه با موقعیت خاص جنگلی می تواند رونق بخش گردشگری مازندران باشد.

وي با بیان اینکه صندوق توسعه ملی در پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران محدودیتی نداردٰ ادامه داد: در شرایط رکود اقتصادی، صنعت توريسم می تواند موتور محرکه اقتصادی کشور باشد و خوشبختانه به دلیل گسترش روابط ایران با دنیا و افزایش سفر های خارجی استقبال برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری افزايش يافته است.
شايان ذكر است، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری كشور، برخي از مناطق گردشگري سوادكوه نظير غار اسپهبد خورشيد، درياچه شورمست، منطقه گردشگري جوارم و كاروانسراي قديمي واقع در منطقه گدوك را مورد بازديد قرار داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *