هراز نیوز : سرهنگ احمد رضا رستمی در نشست با رسانه های فضای مجازی استان مازندران  بیان داشت : از  زمان تشکیل پلیس فتا تا به امروز پلیس عملکرد رضایت بخشی در طی چند سال داشته است .

وی افزود : وظیفه پلیس فتا   برقراری نظم و امنیت و ایجاد ارامش برای مردم در فضای سایبری است  و باید بگویم به عنایات خداوند متعال پلیس کشفیات خوبی در سطح استان و کشور داشته است .

رستمی  با بیان اینکه متاسفانه در فضای مجازی هر سال افزایش 50 درصدی جرائم را نسبت به سال های قبل شاهد هستیم  خاطر نشان کرد: مازندران با بیش از دو میلیون و هفتصد هزار کاربر اینترنتی رتبه اول کشور را دارد که این خود ماموریت پلیس فتای استان  مازندران را درپیشگیری از جرائم  دو چندان کرده است .

رستمی با اشاره به اینکه رسانه های مازندران بیشترین کاربران اینترنتی را در سطح استان دارا می باشند اظهار داشت:رسانه ها در کمک به پلیس و پیشگیری از جرائم و اگاهی دادن به مردم  می توانند گامهای خوبی را بردارند.

 وی در ادامه با بیان اینکه علی رغم هشدارهای پلیس فتا بازهم مردم فریب بعضی افراد کلاهبردار که با پیامکهای دروغین به انها مژده برنده شدن قرعه کشی های ساختگی را می دهند  عنوان داشت  :مردم عزیزبه اینگونه افراد اعتماد نکنند .

رستمی با بیان اینکه رجوع مردم به فضای اینترنتی زیاد شده است افزود : تمام کارهای مردم به سمت و سوی فضای مجازی کشیده شده است از ثبت نام دانشگاه ، نقل انتقال های وجوه بانکی و حتی کارهای انتخاباتی نیز به فضای مجازی کشیده شده است .

رییس پلیس فتای مازندران در هشدار به جوانان اعلام نمود: کسانی که در فضای مجازی با شما طرح دوستی می ریزند انهایی نیستند که شما در مخیله خود تصور می کنید .

وی با اشاره  به یک پرونده خاطرنشان کرد :پسری با دوستی با یک دختر در فضای مجازی و ترکه کردن دختر عاشق با یک نقشه از پیش تعین شده دختر جوان را به ادرس زیر زمینی در تهران کشاند و خودش و چهار تا از دوستانش به دختر تجاوز کردند .

سرهنگ رستمی  با اعلام اینکه شاید بتوان کلاهبرداری های مالی را جبران کرد اما نمی توان مشکلات بوجود آمده اخلاقی را جبران نمود افزود:در فضای مجازی به هیچ شخصی اعتماد نکنید .

رستمی با اشاره به اینکه دومین همایش تخصصی پلیس فتای مازندران با فعالان رسانه های  فضای مجازی در 15 مهر ماه و از ساعت 9 صبح در مرکز اصناف ساری برگزار می گردد اظهار داشت:رسانه های مجازی مازندران بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را در سطح کشور دارا می باشند.

بر پایه این گزارش،در این نشست مدیران مسئول پایگاه های خبری تحلیلی “شمال امروز” ، “مازند نومه” ، “بلاغ” ، “هراز نیوز” ، “خزر خبر”  و “مازنی نیوز” به بیان نقطه نظرات خود پرداخته اند.

خاطرنشان می کند سرهنگ رستمی از جمله فرماندهان نیروی انتظامی در مازندران است که رابطه خوبی با رسانه ها دارد و به قولی با فضای حاکم با رسانه ها آشنایی دارد ، تیم خبری هراز نیوز برای  سرهنگ رستمی  و همکاران پرتلاشش در عرصه فضای سایبری آرزوی  موفقیت داشته   و تاکید می نماید در این جنگ نابرابر سایبری پلیس فتا  این  پاسدار ارزش ها را هرگز تنها نخواهند گذاشت .

DSCF4083 DSCF4085

2 thoughts on “همایش تخصصی پلیس فتا 15 مهرماه /مازندران با بیش از دو میلیون و هفتصد هزار کاربر اینترنتی رتبه اول کشور را دارد”
  1. سلام من یک پسر 14 ساله هستم و به پلیس سابری خیلی علاقه دارم ولی در انتخاب رشتعگیر کردم که باید چه رشته ای رو انتخاب کنم.میشه لطفا کمک کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *