هراز نیوز: آتش سوزی یک حادثه است و امکان وقوع آن در هرروز یا لحظه ای وجود دارد. گاهی در اثر بی دقتی و سهل انگاری و گاهی در اثر فرسودگی وسایل برقی و اشکال در اتصالات الکتریکی. عامل آتش سوزی هرچه که باشد قابل اجتناب نیست.

در گفتگوی کوتاهی که با شاهدین حادثه و مالکین فروشگاهها داشتم، اکثریت  از عملکرد ضعیف مامورین آتش نشانی و عدم تجهیز آنها انتقاد داشتند.

آتش سوزی راس ساعت 6:30 صبح رخ داد و آتش از انبار یکی از فروشگاهها زبانه کشید و اندک اندک به فروشگاههای مجاور نفوذ کرد. نیروهای آتش نشانی به محل اعزام و انبوه جمعیت در محل حاضر شدند.

به گفته شاهدین حادثه مامورین آتش نشانی بلافاصله خود را به محل رساندند اما به دلیل نبود نردبان مناسب و آب در مخزن، همچون سایرین به تماشا ایستاده بودند.

یکی از فروشندگان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: وقتی به من اطلاع دادند و خود را به محل رساندم نیروهای آتش نشانی در محل حاضر بودند اما در لحظه های ابتدایی دست به اقدامی نمی زدند و در نتیجه  آتش سوزی گسترش یافت.

مالک دیگری نیز معتقد بود اگر مامورین آتش نشانی از نردبان استفاده می کردند براحتی می توانستند آتش را مهار و از گسترش زبانه های آتش به فروشگاههای مجاور جلوگیری کنند.

در پی انتقاد مردم از عملکرد مامورین آتش نشانی با روابط عمومی این اداره تماس گرفتم تا از عملکرد آنان در محل حریق جویا شوم. در این گفتگو مسئول روابط عمومی اذعان داشت: مامورین ما پس از اعلام حادثه در محل حاضر و پس از4 ساعت عملیات فشرده آتش را مهار و از گسترش بیشتر آن جلیوگیری کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست و منتظر بررسی های فنی کارشناسان مربوطه هستیم گفت: پس از وقوع حادثه همه مامورین آتش نشانی با تجهیز کامل در محل حاضر و عملیات را آغاز کردند اما به دلیل اینکه حادثه درابتدای صبح رخ داد و درب فروشگاهها بسته بود و از طرفی حجم آتش سوزی زیاد بود، آتش با صرف وقت و انرژی زیادی مهار شد.

به گزارش هراز نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری آمل ساعت 6:55 صبح  پنجشنبه  20 شهریور با به صدا در آمدن زنگ 125 واعلام حریق، نیروهای عملیاتی به محل حریق واقع در ابتدای خیابان طالب آملی اعزام شده ونسبت به اطفاء حریق، اقدام نمودند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری آمل و به نقل از نعمتی مدیر عملیات سازمان، این عملیات 4 ساعت به طول انجامید وتعداد 6 دستگاه خودروی عملیاتی و15 مامور آتش نشان در راستای مهار آتش سوزی وایمن سازی محل اقدام نمودند.

لازم به ذکر است حادثه فوق خسارت جانی در پی نداشت.

IMG_6048

IMG_6049

IMG_6050

IMG_6052

IMG_6057

IMG_6058

IMG_6059

IMG_6044

سرویس اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *