هرازنیوز: با حضور خانم دکترفاطمه واعظ جوادی معاون سایق رییس جمهور ،امام جمعه آمل وجمعی از مردم این شهر حسینیه آل طاها آمل واقع در میدان 6 بهمن همزمان با شب ولادت امام رضا (ع) افتتاح شد .

گفتنی است هیات آل طاها از سال 1372 مشغول به فعالیت می باشد وحاج حسین جوادی از جمله موسسیناین هیات فرهنگی شهرستان آمل می باشد.

رئیس هیئت امنای مجتمع مذهبی فرهنگی آل طاها آمل در این مراسم بیان داشت: فاز نخست این مجتمع بزرگ با افتتاح حسینیه آل طاها فعالیت خود را آغاز کرد.

حسین جوادی بیان داشت: این مجتمع در زمینی به مساحت 900 متر مربع در نظر گرفته شده که فاز نخست آن در زمینی به مساحت 140 متر مربع ساخته شد.

وی با اعلام اینکه عملیات ساخت حسینیه آل طاها پس از حدود 45 روز به مرحله بهره‌برداری رسید، اذعان داشت: برای فاز نخست آن نزدیک به 700 میلیون ریال هزینه شده که همه این هزینه‌ها از سوی حمایت‌های مردمی و کمک‌های اعضای هیئت محبان آل طاها بدون هیچ اعتبار دولتی تامین شد.

جوادی با تاکید اینکه هیئت محبان آل طاها از سال 1371 فعالیت خود را آغاز کرد، متذکر شد: همچنین این هیئت به طور رسمی در سال 1373 در سالروز ولادت امام زمان(عج) فعالیت‌های خود را در مهدیه این شهرستان متمرکز کرد.

رئیس هیئت امنای مجتمع مذهبی فرهنگی آل طاها آمل یادآور شد: این هیئت مذهبی و فرهنگی در طول سال حدود 230 برنامه دینی و اعتقادی برگزار می‌کند و از 18 سال قبل نیز برای نخستین بار قبل سخنرانی‌های هیئت با دعوت جانبازان جنگ تحمیلی خاطره‌گویی آنها را داشتیم تا بیشتر نسل جوان و نوجوان جامعه‌مان با دلیرمردی رزمندگان و جانبازان آشنا شوند.

IMG_۲۰۱۴۰۹۰۶_۲۳۰۳۱۳

4 thoughts on “افتتاح حسینیه آل طاها آمل/عکس”
  1. حضور محترم مسئولین محترم هیئت ریشه دار محبین آل طاها
    سلام علیکم
    چندین ماه پیش که خبر مالکیت زمین کنار رودخانه هراز به هیئت آل طاها را شنیدم از یک جهت خوشحال شدم که بعداز سالها جابجایی در مکانهای مختلف شهر ، مکان ثابتی را اختیار کردید و از جهات دیگر تاسف خوردم که شهری با پیشینه فرهنگی که یک زمانی پایتخت علویان بود امروز گروهی برای انجام فعالیت فرهنگی مذهبی هزینه گزافی باید پرداخت کند.
    این کمترین در این مجال روی سخنم با مسئولین فرهنگی شهر می باشد .
    – آیا تا بحال فکر کردین چند مسجد یا حسینیه در آمل وجود دارد که فقط در ایام محرم وماه مبارک رمضان ویا جهت نمازهای یومیه باز می شوند وهیچ فعالیت دیگری در جهت جذب جوانان انجام نمی دهند .آیا بهتر نبود چنین مکانهایی را به هیئتهایی مثل آل طاها واگذار کنید تا بتوانند فعالیت فرهنگی کنند ؟
    – آیا تا بحال فکر کردین که هیئت فوق برای انجام کار ساخت مسجد ویا حسینیه آل طاها چه هزینه گزافی را باید پرداخت کند .که انجام این پروژه چه انرژی از هیئت فوق می گیرد وزمان وانرژی که صرف فعالیت های فرهنگی شود صرف ساخت وساز می شود
    –آیا تابحال فکر کردین که با هزینه میلیاردی ساخت این مجموعه می شود چند جوان آملی را جذب فعالیت های فرهنگی و مذهبی کرد .ودر مسیر انقلاب واسلام قرار داد .

    – آیا تا بحال فکر کردین مکانی که در اختیار این هیئت قرار دارد دارای یک فضای تفریحی و با کاربری فضای سبز و پارک می باشد ودر کنار رود خانه هراز که بعدها ممکن است به پارک تبدیل شود جای مناسبی نباشد .

    آیا تا بحال فکر کردین با وجود مکانهای مذهبی چون امامزاده قاسم ،مسجد حاج علی کوچک ،مسجد جامع ، مسجد مسلم بن عقیل ، و از سویی دیگر مسجد آسوریها و مسجد آزادگان، تجمع این مکانها خود باعث سر در گمی مردم می شود .و به خلوت شدن مکانهای دیگر مذهبی می انجامد .

    ا ی کاش ای کاش ای کاش ……………..
    در شهر علما اتاق فکر فرهنگی وجود داشت .تا برای چیز کوچکی مثل موضوع فوق تدبیری ویژه می انجامید .
    و با وجود این همه مکان مذهبی خالی در شهر امروز این هزینه به بچه های مذهبی تحمیل نمی شد .
    سئوال اینجاست فلسفه ساخت مسجد قائم ( واقع در میدان قائم) چیست ؟
    فلسفه ساخت حسینیه سپاه چیست ؟
    چرا مساجد و حسینیه های طوایف 10شب محرم فقط باز هستند ؟

    چرا هیئت هارو از مساجد بیرون می کنند

  2. دمتان گرم یک هیئت دل وجیگر دار تو شمال کشور هست اونم آل طاها دستتون درد نکنه حق شما و استحقاق شما بیش از اینهاست فقط اینو از این هیئت می دونم که بسیاری از حرکات بزرگ و درست سیاسی اجتماعی و انقلابی از این هیئت منشاء می گیره

  3. هم هیئتی محترم در مقابل آیاهای شما صدها آیا وجود دارد آیا می دانید همان مکان مثلا فضای سبز محل قرار دختر و پسرهای لا ابالی بود آیا می دانید این هیئت در سال حداقل 260 برنامه دارد آیا می دانید این هیئت در 23 سال فعالیتش بیش از 20 مکان عوض کرده اما هیچکدام شایسته و بایسته نگذاشتند فعالیت آن نشر پیدا کند البته حمایتهای مسجد جامع جای خود . آیا می دانید برای بسیاری از خوشگذرانی ها ، تفریح ها . و سایر موارد اینطور حساب و کتاب نمی کنی اما در مورد امور مذهبی دارید مو را از ماست می کشید اگر مکانهایی ساخته شده و خالی است دلیل ندارد این مجموعه که فعالیتش مشخص و معلوم است بخواهد مکانی را معطل کند و هزاران صحبت دیگر که به وقتش گفته می شود اما اگر تو هیئتی هستی این کار بچه هیئتی نیست زمانی که دارند اساس جریان امام حسین (ع) را لطمه می زنند و…. و…. خدا خیرت دهد بصیر باش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *