به گزارش هراز نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، هادی ابراهیمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار در گفتگو با سایت استانداری با اشاره به پیگیری های استاندار مازندران در خصوص موضوع شبه جزیره میانکاله گفت: رییس سازمان محیط زیست کشور طی نامه ای به معاون اول رییس جمهور، در پاسخ به نامه شماره ۴۰۳۹۰/۱/۸۶ مورخ ۱۲/۴/۹۰ استانداری مازندران مخالفت آن سازمان ، با انتزاع بخشی از شبه جزیره میانکاله از این استان و الحاق آن به استان گلستان را اعلام کرد.

وی گفت:در بند دوم نامه رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به دکتر رحیمی ، آمده است: حدود ۱۰ درصد از مساحت کل کشور به استناد قانون ومصوبات شورایعالی محیط زیست به دلیل داشتن شرایط ویژه زیستی از جمله گونه های منحصر به فرد گیاهی وجانوری به عنوان مناطق چهارگانه تحت مدیریت این سازمان قرار گرفته است.

ابراهیمی افزود: براساس بند دیگر این نامه، ار آنجاییکه گسترش وپراکندگی گونه های گیاهی وجانوری، شرایط اکولوژیک ومشخصات طبیعی لزوما از تقسیمات کشوری تبعیت نمی کنند لذا مناطق چهارگانه تحت مدیریت نیز در بسیاری از موارد خارج از مرزهای سیاسی گسترش داشته وبین دو یا چند استان مشترک می باشد.

بنا به گفته معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در نامه فوق بر انجام مدیریت کلیه مسائل مربوط به مناطق شبه جزیره میانکاله  براساس یافته های علمی روز دنیا ومطالعات مقدماتی وتفصیلی با لحاظ جمیع جوانب کارشناسی ومبتنی بر طرح جامع مدیریت خاص هر منطقه تاکید شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: بر اساس این نامه لزوم مدیریت یکپارچه این مناطق به منظور اجرای طرح های جامع مدیریت امری ضروری ومنطبق با تمامی مستندات علمی وکارشناسی وتجربی است، چراکه شرایط ویژه طبیعی وزیستی دراین مناطق عملا امکان مدیریت چندگانه را منتفی می سازد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اعلام مخالفت سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با جداشدن میانکاله از مازندران گفت: بر اساس نظر این سازمان پناهگاه حیات وحش میانکاله، یکی از تالاب های با اهمیت بین المللی محسوب می شود و به عنوان ذخیره گاه بیوسفر به ثبت جهانی رسیده است ودارای ویژگیهای زیستی ومحیطی منحصر به فردی می باشد که هرگونه تفکیک در یکپارچگی ومدیریت آن اثرات سوئی را درپی خواهد داشت واین سازمان را درپیگیری های حقوقی وقضایی موجود درمنطقه با مشکلات زیادی مواجه خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *