رییس کل دادگستری استان مازندران از به صفر رسیدن تغییر کاربری و تصرف و تخریب منابع طبیعی در این استان خبر داد و گفت: آنچه از گذشته از دست رفته را بازمی گردانیم.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد علی تقوی فرد» در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا، در مورد اقدامات انجام شده دادگستری استان نسبت به تغییر کاربری افزود: در این 6 ماه که مسوول دادگستری مازندران شده ام چند موضوع را به طور جدی پیگیری کردم که یکی از این موارد تغییر کاربری و جلوگیری از تصرف و تخریب منابع طبیعی استان است.

وی اظهار کرد: تغییر کاربری در این استان به صفر رسیده است و دیگر کسی جرات نمی کند تغییر کاربری انجام دهد یا تعرضی به منابع طبیعی داشته باشد.

رییس کل دادگستری استان مازندران تصریح کرد: در حال حاضر تمام تلاشمان بر این است تا آنچه را که در گذشته از دست داده ایم بازگردانیم و خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و بیش از هزار هکتار به منابع دولتی برگشته است.

تقوی فرد یکی از اشتباهات و مسامحه کاری های انجام شده در گذشته را واگذاری خدمات زیربنایی مانند آب، برق و گاز به افرادی که به صورت غیرمجاز ساخت و ساز می کردند عنوان کرد.

وی افزود: اگر این موارد کنترل می شد و واگذاری صورت نمی گرفت راحت تر می توانستیم زمین ها را پس بگیریم اما به هر حال با شرکت ها و بخش های دولتی هماهنگ کردیم تا دیگر به این افراد خدمات ارایه نکنند.

تقوی فرد خاطر نشان کرد: برخی مناطقی که ساخت و ساز غیرمجاز وجود داشت را پس گرفتیم و اجرای احکام نیز صادر و این احکام را اجرا کردیم.

به گفته رییس کل دادگستری استان مازندران وضعیت اراضی این استان در حال حاضر مطلوب است اما کافی و رضایت بخش نیست و باید بیشتر تلاش کرد.

تقوی فرد از همکاری و هماهنگی خوب استانداری و دستگاه قضای مازندران خبر داد و گفت: این دو دستگاه با تفاهمی که بین شان وجود دارد برای آزادسازی سواحل دریا اقدام می کنند و البته این هماهنگی در رفع مشکلات مردم نیز تاثیر قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *