هراز نیوز : رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در یادواره سرداران و 88 شهید منطقه دلارستاق آمل با اشاره به مشکلاتی که امروز در جامعه با آن مواجه هستیم، رونق در بخش تولید را کلید حل این مشکلات خواند.

 علی لاریجانی در این مراسم که با حضور مسئولین استانی، شهری و انتظامی در روستای ناندل دلارستاق بخش لاریجان آمل برگزارشد، بااشاره به اینکه ما نیز در جامعه با مشکلات اقتصادی، بیکاری، مسکن،ازدواج و گرانی مواجه هستیم اظهار داشت : با وجود اینکه ما نیروی جوان و تحصیلکرده بسیاری در کشور داریم و با مشکل انباشت نیروی کار در ادارات مواجه هستیم اما در بخش اشتغال ضعیف عمل کردیم و در آمد نفتی ما خرج دستگاهای اداری می شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه بخش صنعت، کشاورزی و دامداری باوجود رکود کنونی باید رشد کنند، افزود : سیاست های مقام معظم رهبری و طرح های مجلس در جهت رونق بخش تولید درحال پیگیری است.

لاریجانی اظهارداشت : با وجود اینکه در روستاها از امکانات خوبی برخوردار هستیم اما رونق تولید به کندی پیش می رود. وی افزود : با توجه به ابلاغ دستور مقام معظم رهبری در جهت توسعه بخش تولید، جوانان تحصیلکرده کشور باید به تولید روی آورند و در این راه وزارت صنعت، کشاورزی و بانکها نیزبا دولت همکاری لازم را داشته باشند.

وی در پایان به جوانان نوید داد : دولت در نظر دارد با اختصاص بودجه در بانکها، شرایط مطلوب تری برای ازدواج جوانان فراهم و با طرح های پیشنهادی مجلس به رونق بخش تولید کمک کند.

این مسئول  باابراز خرسندی از تلاش مردم دلارستاق برای زنده نگه داشتن یاد شهدا بیان داشت: این حرکت پسندیده، موجب زنده نگه داشتن حیات نظام جمهوری اسلامی و تکریم جانفشانی و ایثار شهدا خواهد شد.

 لاریجانی با بیان اینکه  مسلمانی فقط به کلام نیست و آدابی دارد گفت: هرکسی که در لفظ خود را مسلمان می نامد باید در عمل هم در راه اسلام گام بردارد.

وی با طرح این سوال  که چرا این روزها مردم ایران بخاطر نسل کشی اسرائیلی ها در فلسطین و مسائل غزه در اضطراب و نگرانی هستند گفت : اگر روح انسان دوستی و برادری در ما زنده نشده بود دلیلی برای نگرانی ما نسبت به مردم فلسطین و عراق وجود نداشت. وی تاکید کرد: حس نگرانی و مسئولیت مردم ایران از مواهب انقلاب اسلامی می باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این محفل برای شهدای منطقه دلارستاق برگزار شده، حضار را به تفکر در پاسخ این سوال دعوت کرد که چرا شهدا جان خود را در راه خداوند نثار کردند.

وی با بیان اینکه شهدا با غیرت دینی خود در این راه گام برداشتند تاکید کرد: یک مسئولیت اجتماعی بر دوش ما بود که شهدا با بالاترین احساس مسئولیت را از خود نشان دادند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نکته بعدی تعالی در خود ماست گفت:اگر یک انسان بخواهد به تعالی برسد، باید درک درستی از جهاد داشته باشد.

لاریجانی بابیان اینکه حرکت و تکامل زندگی هر فرد به مجاهدت او مربوط است، به آیاتی در سوره صف اشاره کرد و گفت : خداوند خطاب به کسانی که ایمان آورده اند می فرماید: اگر می خواهید به تجارتی نائل شوید که در نتیجه آن به رستگاری برسید، با من معامله کنید.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در هر تجارتی دو طرف معامله وجود دارد گفت : یک طرف این معامله خداوند است و او رستگاری را نوید می دهد. در طرف دیگر این تجارت شما هستید و و اولین مسئله ای که باید به آن توجه کنید ایمان به خداوند و رسول (ص) می باشد. وی افزود : شما ممکن است تاجر، کشاورز، دانشجو و.. باشید و همیشه در زندگی شما اتفاقی رخ دهد، مهم این است ایمان داشته باشید که یک قدرت واحد وجود دارد که تمسک به آن شما را به رستگاری می رساند. همچنین به رسول ایمان داشته باشید و تجارت خود را با ضابطه رسول انجام دهید. حضورتان در جامعه با ضابطه و براساس آداب و شرع باشد. نکته دومی که در این تجارت اهمیت دارد مجاهدت در راه خدا با جان و مال است.

وی در بخشی از بیاناتش با استناد به تفسیر المیزان علامه طباطبایی اظهار داشت: اگر اهل معرفت باشیم،این مسئله برای ما قابل درک خواهد بود که برای پیروزی در این معامله باید درک درستی از خود داشته باشیم.

لاریجانی همچنین تاکید کرد: ما بعنوان کسی که می خواهیم راه شهدا را دنبال کنیم باید در دل حب به مجاهدت داشته باشیم. وی همچنین با اشاره به سخن پیامبر اکرم افزود : کسی که از دنیا برود اما حب به مجاهدت را در دل نداشته باشد منافق از دنیا رفته است.چراکه مجاهدت در راه خداهم اجتماع و هم افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی بااشاره به سخنان حضرت علی (ع) در نهج البلاغه مبنی اینکه کسانی که لباس مجاهدت در راه خدا را از تن در آورند به آنها لباس خاری و مزلت می پوشانند و این افراد اهل بصیرت نیستند گفت: معرفت در اثر حرکت و سلوک به سمت خداوند بدست می آید.

رئیس مجلس با ذکر اینکه انسان باید همواره آمادگی داشته باشد تا جان و مال خود را در راه خداوند نثار کند تصریح کرد : احساس مسئولیت مردم ایران نسبت به مردم فلسطین نیز ریشه در روحیه جهاد ملت ایران دارد.

وی در بخشی از اظهاراتش به نتایج معامله با خداوند که همان رستگاری بزرگ می باشد اشاره کرد و گفت: خداوند علاوه براینکه بخشودگی همه گناهان و رسیدن به بهشتی که در آن انهار بهشتی و مساکن پاک مهیاست را وعده می دهد، پیروزی در این راه نیز از برکات تجارت با خداوند می باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما در دنیای اسلام مشکلات کم نداریم گفت: کلید پیروزی نهایی شما که همان فائق آمدن بر این مشکلات می باشد در این تجارت نهفته است.

لاریجانی بااشاره به اینکه نا بسامانی هایی در جامعه وجود دارد که در سایه تحول در قلوب مسلمین حل می شود. اظهار داشت : همچنین امروز در دنیای اسلام مشکلات بسیاری وجود دارد که از آن جمله در عراق یک جریان متحجر و نفهم به جای ایستادگی در مقابل صهیونیست ها سر مسلمانان را می برد، بچه ها را می کشد و از این اقدامات لذت می برد.

وی افزود : این جریانات از سوی کشورهای استکبار بزرگ و برخی دولت‌های دون منطقه، حدود 25 سال قبل در افغانستان به وجود آمد که که در مقابل تعالیمی به این افراد داده، همانند وحشی‌ها به جان مسلمانان می‌افتند. البته اگر امروز به امریکا بگوییم شما این اقدامات را انجام داده اید، حاشا می کنند چراکه مدعی مخالفت با این جریانات هستند.

علی لاریجانی همچنین با اشاره به بیانات بوتو نخست وزیراسبق پاکستان مبنی براینکه ما در حمایت از این اقدامات تروریستی سه ضلع بودیم گفت: این نخست وزیر ضلع اول را امریکا و اسرائیل، ضلع دوم را برخی کشورهای منطقه با حمایت مالی خود و ضلع سوم را کشور پاکستان خواند.

این مسئول با تاکید براینکه مهم ترین هدف امریکا و اسرائیل این است که مسلمانان را به جان خود بیندازد و کشورهای اسلامی را به خود درگیر کنند، به بیانات سفیر اسبق اسرائیل اشاره کرد و گفت: اسرائیل به متحدان خود گفت : اگر سر سلاح هایمان به سمت ایران و شیعیان باشد، ما حمایت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اسرائیل و متحدانش تحلیل‌شان این است که در عراق و سوریه و دیگر کشورهای مسلمان درگیری راه انداخته و آنها را درگیر مسائل داخل خودشان کنند تا با مهیا کردن شرایط جنگ و درگیری در جهان اسلام، به غزه حمله کنند.

لاریجانی بااشاره به استواری و مقاومت مردم فلسطین در برابر حملات اسرائیل گفت: اگرچه اسرائیل گذرگاه رفح را به منظور خروج مردم فلسطین از غزه آزاد گذاشته است اما تاکنون هیچ فلسطینی حاضر به عبور از آن نشده است و این استقامت و پایداری، مردم فلسطین را به مصداق بارزی از بنیان مرصوص تبدیل کرده است.

وی همچنین با تاکید براینکه خداوند کسانی را که درراه خدا مجاهدت و استقامت می کنند دوست دارد و پیروزی از آن آنهاست گفت: از سوی دیگر خداوند در مقابل کسانی که درراه خداوند مکر می کنند و می اندیشند که می توانند با دهانشان نور الهی را خاموش کنند، می ایستد،  مکر آنها را از بین می برد و نور خود را کامل می کند، حتی اگر کافران نخواهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مردم عراق و فلسطین باوجود سختی های فراوان استقامت می کنند اظهار داشت: شما خانواده های شهدا نیز نمونه استقامت و استواری هستید.

فائزه سلیمی، هراز نیوز

One thought on “دکتر علی لاریجانی: رونق در بخش تولید کلید حل مشکلات کنونی کشور است”
  1. سلام. روز بخیر.
    با معبردل تبادل لینک میکنید/؟ تشکر . منتظر حضورتون هستم.
    m-t-1376.blogfa.cpm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *