انا لله و انا الیه راجعون

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 

«صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را» که از میان مردان فرهیخته فرهیخته عارفی واصل و سالکی جان برکف در برابر ارادۀ حضرت حقّ، پیدا شود.

 

خبر تأثرانگیز رحلت حاج رضا ولایی”خواجه ابوسعید آملی” آن عالم متقی وارسته از زخارف دنیا، اسوه زهد و صبر و اشتیاق به لقاءاللّه، مصداق عینی آیه مبارکه الذین هم فی صلاتهم خاشعون موجب تألم مضاف مومنین گردید.

 

اینجانب این مصیبت را به حضور وصی الاوصیاء و خاتم الاصفیاء امام زمان ارواحنا فداه، علامه ذوالفنون حضرت آیت الله العظمی حسن زاده آملی، مردم شریف مازندران و خصوصاً خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می کنم.

 

دکتر فاضل لاریجانی

 

 

 

حاج رضا ولایی صبح شنبه دار فانی را وداع گفت که علامه حسن زاده آملی، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و دکتر باقر لاریجانی قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی پس از اطلاع از فوت این عالم ربانی، در شهرستان آمل حضور یافتند .

 

پیکر مرحوم مرتضی ولایی در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم آمل به خاک سپرده شد.

 

خواجه ابوسعید آملی (حاج رضا ولایی) از فرهیختگان و نخبگان آملی و از شاگردان قدیمی و برجسته استاد حسن زاده و دارای مکاشفات هستند.

 

این مرحوم دارای تالیفاتی است که در عالم تحقیق و تألیف نیز کتاب های شریف «نامه ها برنامه ها» و «ممد الهمم فی شرح فصوص الحکم» حاصل کوشش ها و تلاش های ایشان در طی سالها تشرف به محضر استاد حسن زاده بوده است.

 

 

One thought on “پیام تسلیت دکتر فاضل لاریجانی به مناسبت ارتحال خواجه ابوسعید آملی”
  1. انشالله خدایش بیامرزد. ولی آیا این افراد چه قدر برای جامعه و مردم در راه خدا به مثابه مولا علی، مالک ها، محمد بن ابی ابکر ها، اباذر ها و ….تلاش کرده اند. یا به مانند برخی افرادی که حتی در زمان واقعه کربلا در چاله ای در حال مناجات با خدا بودند در جایی در ایران!
    کاش از زندگی اجتماعی و فعالیت های اجتماعی ایشان مطالبی می زدید تا بیشتر آشنا شویم.
    در شهر یا در دانشگاه مرتبا می شنیدم مثلا فلان عارف خوب است و فلانی نه!
    آیا ایشان در 8 سال جنگ شرکت داشتند؟ ایا ایشان کجی و انحرافی را هرچند کوچک در جامعه برطرف کردند؟
    امروز می بینیم برخی با bold کردن عزلت و عزلت نشینان به دنبال حذف افراد اجتماع محور هستند.
    کاش از خدمات اجتماعی ایشان هم مطالبی می زدید…کاش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *