امام جمعه بابل با انتقاد از رواج روزه‌خواری گفت: سهل انگاری برخی دستگاه‌های نظارتی و قضایی بابل سبب رواج روزه خواری در این شهرشده است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل با انتقاد از بی‌توجهی به حرمت ماه مبارک رمضان و شکستن حرمت این ماه اظهار داشت: بی‌حرمتی به ماه مبارک رمضان در بابل به شکل‌های مختلف انجام می‌شود که جای بسی تاسف است.

 

وی افزود: برخی مسافران در فضای باز در کنار پارک‌ها،معابر و زیر درختان جلوی چشم افراد صبحانه و ناهار می‌خورند و کسی نیست جلوی آنها را گرفته و به مکانی دور از انزار عمومی هدایت کند.

 

روحانی بیان داشت: روزه‌خواری برخی کارگران اعم از کارگران ساختمانی و پیمانکاری مربوط به نهادهای دولتی است که با کمال بی‌اعتنایی در انزار مردم سفره صبحانه و ناهار پهن کرده و بدون رعایت حرمت این ماه اقدام به روزه‌خواری در ملاعام می‌کنند.

 

امام جمعه بابل از باز بودن برخی نانوایی‌ها به هنگام صبح و باز بودن آبخوری‌ها در سطح شهر و جلوی درب برخی مغازه‌ها به شکل عمد انتقاد کرد و بیان داشت: اگر افرادی بیمار بوده و قادر به گرفتن روزه نیستند باید در منازل نسبت به خوردن غذا اقدام کنند نه اینکه با روزه‌خواری در معابر و میادین نسبت به ما مبارک رمضان حرمت‌شکنی کنند.

 

روحانی وجود این بداخلاقی‌های اجتماعی را ناشی از سهل‌انگاری دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و قضایی بابل برشمرد و تصریح کرد: مسئولان باید با پدیده‌روزه خواری به شدت برخورد کنند.

 

وی اذعان اشت: شایسته است آحاد مردم و مسئولان نظام در بخش‌های مختلف به این امر توجه بیشتری داشته و حرمت ماه مبارک رمضان را نگه دارند.فارس

 

One thought on “امام جمعه بابل: سهل‌انگاری دستگاه‌های نظارتی بابل سبب رواج روزه‌خواری شده است”
  1. از امام علی نقل شده که در صورتی که عمل منکر دیدید هم به روی خود نیاورید. (چون باعث از بین رفتن قبح آن عمل میشود) ما هنوز ندیدیم یا اگر هم دیدیم شاید در کوچه‌ی خلوتی بوده ولی حسارتا اصلا به روی خود نیاوردیم. گفتیم شاید مشکل خاصی دارد یا اصلا یادش رفته که ماه رمضان است….. در مملکت اسلامی چگونه است که نمایندگان اسلام مدعیان شیعه اینطوری در ملا عام اعتراض میکنند و قبخ این عمل ناصواب را البته ناخواسته از بین میبرند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *