مدیرکل دادگستری مازندران گفت: افراد و سایت‌های هنجارشکن حوزه عفاف و حجاب در حال شناسایی هستند و مقابله با آنها در دست اقدام است.

محمدعلی تقوی فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری درباره برخی نگرانی‌های در حوزه عفاف و حجاب در استان مازندران اظهار داشت: رعایت عفاف و حجاب بسیار ضروری است و در دین  اسلام نیز به این امر سفارش ویژه‌ای شد.

وی تصریح کرد: کسی که مسلمان و شیعه است باید قوانین و مقررات دینی را رعایت کند و این دستور دینی است و کسی که دستور دینی را رعایت نکند، دچار خسران می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: برای حفظ و حراست جامعه اسلامی باید عفاف و حجاب رعایت شود و حفاظت جامعه اسلامی در اختیار متولیان زمان است.

این مسئول در پاسخ به این سئوال که ارزیابی شما از وضعیت عفاف و حجاب استان مازندران چیست، گفت: وضع حجاب مازندران از سایر استان‌ها بدتر نیست ولی کمتر از انتظار است.

تقوی‌‌فرد خاطرنشان کرد: عموم مردم موافق دین هستند و برای ترویج دین نیاز است امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرایی شود.

وی خواستار اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر به صورت کاربردی شد و گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در حد حرف نباشد و اگر حق امر به معروف و نهی از منکر رعایت شود پاسخ مثبتی از این حوزه دریافت می‌شود.

مدیرکل دادگستری مازندران درباره اقداماتی که برای اجرایی کردن امر به معروف در حوزه عفاف و حجاب نیاز به انجام است، گفت: دادگستری قدرت اجرایی و فرهنگی بسیار خوبی در این زمینه دارد و اگر سازمان‌ها و ادارات همکاری مناسبی انجام دهند توان خوبی در اختیار دادگستری استان است.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهی انتظامی مازندران به عنوان ضابط با این ارگان همکاری می‌کند و خود دادگستری نیز از توان اجرایی بسیار خوبی در این زمینه برخوردار است.

مدیرکل دادگستری مازندران در پاسخ به این سئوال که برخی معتقد هستند که با اقدام فرهنگی مسئله عفاف و حجاب در مازندران قابل رفع است، ارزیابی شما از اقدامات فرهنگی موجود مازندران چگونه است، گفت: اقدامات فرهنگی مازندران در حد مطلوب نیست.

وی ادامه داد: رسانه‌ها، مسئولان ارشاد و روحانیون باید با همکاری همدیگر در بحث عفاف و حجاب وارد شوند.

تقوی‌فرد ادامه داد: 95 درصد مردم با اقدامات فرهنگی نسبت به رعایت عفاف و حجاب همراه می‌شوند، اما با پنج درصد بقیه نیاز به برخورد قهری است و برخی از سایت‌ها نیز در این زمینه فعالیت‌های را در دستور کار خویش قرار دادند.

وی اضافه کرد: برخی سایت‌ها مبارزه را علیه نظام در این حوزه آغاز کردند که در این زمینه باید برخورد قهری در دستور کار قرار گیرد که دادگستری استان مازندران با اقتدار در این حوزه ورود پیدا می‌کند.

مدیرکل دادگستری مازندران در پاسخ به این سئوال که آیا برخوردی با هنجارشکنان در حوزه عفاف و حجاب در استان انجام شده و آیا افرادی در این زمینه دستگیر شدند، گفت: هنجارشکنان و گردانندگان برخی سایت‌ها هنجارشکن در حوزه عفاف و حجاب در حال شناسی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *