ماموران پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات مازندران، متهم به اغفال واخاذي اينترنتي را شناسايي و دستگير کردند .
هراز نیوز، در پي مراجعه شهروندي به ماموران پليس فتاي استان مازندران ، مبني بر اينکه فرزندش در فضاي مجازي از سوي فردي ناشناس مورد اغفال، کلاهبرداري و اخاذي قرار گرفته، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند .
فرزند شاکي در اظهاراتش به پليس عنوان داشت : در فضاي مجازي در حال وبگردي بوده که با فردي با نام مستعار sasha (ساشا) آشنا شد. بعد از چند بار ارتباط مجازي، فرد کلاهبردار از احساسات کودکانه وي سوء استفاده کرده و با اغفالش 2 ميليون تومان وجه نقد ، يک عدد گوشي تلفن همراه و يک عدد دوربين عکاسي ديجيتال را با تهديد و ارعاب اخاذي و سپس متواري شد.
ماموران پليس فتا با دريافت اين اطلاعات، اقدامات فني و پليسي را در دستور کار خود قرار داده و با شناسايي متهم پس از هماهنگي قضايي، اين فرد به نام ” پ – ن ” دانشجوي رشته رايانه، اهل و ساکن تهران را دستگير کردند.
متهم در تحقيقات فني پليس با مشاهده شواهد و دلائل متقن لب به سخن گشود و ضمن اقرار به بزه انتسابي اعتراف کرد ، با سوء استفاده از سادگي و کم سن و سال بودن شاکيه، از وي اخاذي کرده است .
پليس فتاي مازندران به شهروندان هشدار داد : از طريق شبکه هاي اجتماعي با افراد غريبه ارتباط و تماس برقرار نکنند و از اشتراک گذاشتن تصاوير خصوصي و خانوادگي خود در فضاي مجازي خودداري کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *