هراز نیوز :با رسیدن ماه پرفیض رمضان، ماهی که در آن همه مسلمانان در برابر فرامین و خواست خداوند متعال سر تسلیم و بندگی فرود می آورند و ضمن روزه داری و عبادت، کمک به هم نوعان را سرلوحه امور قرار می دهند، انتظار می رود کارمندان ادارات و سازمانها نیزبا صبر و حوصله و رویی گشاده به امور رسیدگی کنند.

اما متاسفانه در این بین هستند، کسانی که در جایگاه کارمند ومسئول بخش های مختلف دستگاهها روزه داری را بهانه ای برای کوتاهی در انجام وظایف خود کرده اند.

خداوند متعال حق بندگانش را بر حق خود ارجحیت داده و همواره در آیات متعددی از قرآن کریم به مومنان توصیه می کند: در برخورد با بندگان من به حق الناس توجه ویژه داشته باشید. همچنین خداوند در قرآن  تاکید کرده که من از حق خویش می گذرم اما از حق الناس هرگز.

پای درد و دل شهروندان که می نشینیم ،برخی  از برخورد نامناسب بعضی کارمندان و مسئولین در ادارات  و بی توجهی آنان نسبت به تسریع در رسیدگی به امور گلایه دارند و این برخورد نامناسب و کوتاهی در وظایف با رسیدن ماه رمضان بهانه ای می شود برای معوق انداختن امور .

نگارنده قصد ندارد با ذکر مصادیق اداره یا سازمانی را زیر سوال ببرد اما با مشاهده اینگونه برخورد ها وظیفه خود دیدم این نکته به ظاهر ساده را به مسئولین و کارمندان ادارات و سازمانها خاطرنشان کنم.

اگرچه روزهای گرم  و طولانی تابستان روزه داری را برای بسیاری از ما طاقت فرسا کرده،  موجب کاهش آستانه تحملمان می شود اما باید همواره در نظر داشته باشیم که همکاران و مراجعه کنندگان به ادارات نیز در شرایطی برابر هستند.

کارمندی که سردرد ناشی از روزه داری را بهانه ای برای به تاخیر انداختن وظیفه خود می کند، کسانی که با بی توجهی به وضعیت اضطراری و اولویت ها پرونده ها را معلق باقی می گذارند و آنهایی که با برخورد نامناسب خود  روزه داران را آزرده خاطر می کنند باید بدانند، اینگونه رفتار و عملکرد پسندیده نیست و فقط قبولی طاعات و عبادات را سخت تر می کنند.

یادم باشد در ماه مبارک رمضان گره گشایی از کار خلق خدا پاداشی چند برابر برای صائمین خواهد داشت .

فائزه سلیمی، هرازنیوز

3 thoughts on “روزه ام، کار تعطیل!؟”
  1. احسنت بر خانم سليمي كه به نكته بسيار خوبي اشاره فرمودند اميدوارم موفق باشيد .
    پورشريعه – مديرعامل جامعه معلولين مازندران

  2. به نظر من کسی بخواهد به بهانه روزه خواری کم کاری کند و حق الناس را ضایع کند همان بهتر که روزه نگیرد .
    به نقل از احادیث یکی از مواردی که خداوند نمیبخشد حق الناس میباشد و کم کاری یعنی از بین بردن بیت المال و حق مردم.
    اگر روزه داری از روی خلوص نیت باشد هیچ بهانه ای برای هیچ کاری وجود نخواهد داشت . تاکید میکنم اگر خلوص نیت باشد نه ریا و عادت و اجبار و ……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *