رئیس شورای اسلامی شهر آمل گفت: علی رقم جایگاه ممتاز علمی شهر آمل ، کتابخانه های این شهر در شان شهروندان و فرزندان املی نیست .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر آمل ، خسرو ابراهیم زاده در نشست مشترک با رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آمل با انتقاد از وضیعت نامناسب کتابخانه های عمومی شهر تاکید کرد: ساخت کتابخانه ای مرکزی با امکانات در خور شهروندان آملی از برنامه های اعضای شورای شهر است.

ابراهیم زاده با دعوت از خیران شهر برای مشارکت در احداث کتابخانه تصریح کرد: مکان احداث ، وضعیت ظاهری کتابخانه ، نمای داخلی و خارجی در جذب مخاطب و افزایش سرانه مطالعه کتابخانه ای تاثیر گذار است .

وی با اشاره به اینکه  توجه به امر کتاب و کتابخوانی یک نهضت فرهنگی است که می تواند تأثیر بسزایی در مقابله با تهدیدات و تحریم های دشمن باشد افزود: افزایش سرانه فضای کتابخانه‌ای یکی از مهمترین اولویت‌های فرهنگی است.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه ، خیرین کتابخانه ساز نقش بسزایی در افزایش سرانه فرهنگ مطالعه دارند تصریح کرد: بی شک خیرین کتابخانه ساز با ایجاد فضای های فرهنگی و علمی نقش عمده ای را درموفقیت های علمی و اعتلای فرهنگ جامعه خواهند داشت .

آمل بایستی ۲۴ کتابخانه عمومی داشته باشد اما تنها ۳ کتابخانه دارد

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آمل دراین نشست   گفت : بر اساس جمعیت شهر ، آمل بایستی ۲۴ کتابخانه عمومی داشته باشد اما تنها ۳ کتابخانه در این شهر دایر است . متاسفانه آمل با داشتن رتبه اول از نظر مراجعین برای کتابخوانی ، رتبه یازدهم از نظر سرانه فیزیکی دارد.

سید آقابزرگ حسینی با اشاره به اینکه شهر آمل فاقد یک کتابخانه مرکزی است افزود: خوشبختانه بودجه احداث فراهم است ولی  زمین مناسب برای احداث کتابخانه مرکزی در اختیار نداریم.

حسینی ادامه داد : زمین های پیشنهادی بایستی در مرکز شهر باشد تا دسترسی مردم به کتابخانه ،آسان باشد.

One thought on “خسرو ابراهیم زاده : ساخت کتابخانه مرکزی در شان مردم آمل”
  1. باید به این جوانان قیور آملی که کمبود ها را در تمام زمینه ها احساس می کنند آفرین گفت و امید به روزهای جهانی داشت ولی این سخن از بنده را در اذهان خود بسپارید اگر قدرت طلبان اجازه دهند و تخریبهایشان را جمع و جور کنند و به وفاق خوب و عالی که اکنون در شهر مشاهده می کنیم دست یابیم خواید فهمید آمل پله های طرقی را زود سپری خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *