سید جعفر سولی با اشاره اینکه شهرستان آمل در طرح پارک پاک در استان حرف اول را می زند گفت : این موفقیت بزرگ را مدیون تلاش و همکاری سازمانها و ادارات شهرستان هستیم.

سرپرست فرمانداری آمل در جلسه ساماندهی اوقات فراغت تابستان و طرح پارک پاک با بیان اینکه طرح دریا در شهرهای ساحلی برگزار می شود گفت : دو سالی است که طرح پارک پاک در ایام تابستان در شهرهای غیر ساحلی در دستور کار قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه طرح پارک پاک 92 به خوبی برگزار شد تصریح کرد : این طرح با دبیری فرماندهی سپاه ناحیه آمل،  بسیج و همکاری اداراتی همچون شهرداری، تبلیغات اسلامی، پارکها و فضای سبز و … در پارک دهکده طلایی آمل برگزار شد.

سرهنگ علی خادم بااشاره به اینکه فصل تابستان بهترین زمان برای رفع خستگی و استفاده از مواهب الهی است اظهار داشت : درواقع استان مازندران علاوه براینکه خود یک کانون گردشگری محسوب می شود، یک محور مواصلاتی و محلی برای گذر و دسترسی به سایر استانها می باشد.

 فرمانده سپاه آمل در ادامه با اشاره به اینکه این طرح طی دو سال اخیر در استان مازندران اجرا و به سایر استان ها تعمیم داده شد،  بیان داشت : 21 طرح در استان با نام ساحل سالم و پارک پاک برگزار می شود.

وی استفاده از فرصت ها و ظرفیت ها، در دست گرفتن اماکن تفریحی، توسعه فرهنگ بومی و علوی، غنی سازی اوقات فراغت به ویژه برای مسافرین، توسعه مشارکت های مردم، فضاسازی های معنوی، نظام مند کردن رفتار عمومی و اجتماعی، تاثیرگذاری مثبت در فضای عمومی و افزایش ضریب تبلیغات و ترویج فرهنگ اسلامی را از جمله  اهداف اجرای طرح مذکور برشمرد.

خادم با تاکید براینکه توریسم هم یک صنعت و هم یک تهدید محسوب می شود خاطر نشان کرد : اجرای این طرح باید مورد بحث و پژوهش گسترده قرارگرفته و نکات مثبت و منفی این صنعت را مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم.

فرمانده سپاه بااشاره به اینکه طرح پارک پاک شهرستان آمل در سطح یک استانی قرار دارد افزود : این طرح 5 روز در هفته برگزار و در فصل تابستان، 56 برنامه اجرا می شوند.

وی از تشکیل ستاد اجرایی، شناسایی آسیب ها و ناهنجاری ها، ویژه برنامه های ولادت و شهادت ائمه، مناسبات ملی و مذهبی، ایستگاه عرضه محصولاتی همچون صنایع دستی، فعال کردن مهدها با قصه گویی و نقاشی، تئاتر میدانی و… بعنوان تدابیر اجرایی این طرح نام برد.

خادم همچنین از برپایی ایستگاه نشاط خبرداد و گفت : برگزاری محافل قرآنی، یادواره شهدا، نمایشگاه کتاب و دستاورد های علمی، راه اندازی فضای مجازی و پیامک از جمله برنامه های این ایستگاه می باشد.

گفتنی است : سپاه آمل در نظر دارد مبلغ 60 میلیون تومان برای طرح پارک پاک در تابستان 93 اختصاص دهد.

فائزه سلیمی، هرازنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *