در تاریخ 18/3/93 به مناسبت هفته محیط زیست اداره محیط زیست شهرستان آمل ویژه برنامه ای در سالن سابق آموزش و پرورش برگزار گردید.در این برنامه دکتر مهردادی مدیر کل اداره محیط زیست استان مازندران،صادق بهمن نژاد رئیس اداره محیط زیست آمل و عده ای از کارکنان زحمتکش آن و مسئولین سازمان های مردم نهاد و کوه نوردان شرکت کردند.در این برنامه محمدرضا طاهری مدیر عامل انجمن دوستداران دماوند کوه سخنرانی نموده که به شرح زیر می باشد:

به نام خدا وبا سلام و تشکر از برگزار کنندگان این همایش درود به جانباختگان سازمان حفظ محیط زیست در سرتاسر کشور.

در تیر ماه 92 سمن های محیط زیستی شمال کشور متشکل از استان های گیلان،مازندران و گلستان اولین نشست خود را در تنکابن برگزار نمودند.در نشستی دیگر که با حضور مهندس درویش مدیر کل مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تشکیل شده بود ایشان طرح شبکه سمن های محیط زیستی سراسر کشور را در سایت خود مطرح نمودند.که امیدواریم در آینده نزدیک این شبکه ایجاد شود.

در تاریخ 18/2/93 26سمن محیط زیستی مازندران در اداره کل حفاظت محیط زیست استان تشکیل جلسه دادند.

در تاریخ 3/3/93 اولین نشست شورای هماهنگی سمن های محیط زیستی و درمان با حضور 15 سمن و دومین آن در تاریخ 17/3/93 در آمل برگزار شد.

سمن های محیط زیستی از جمله کوه نوردان،هیات های کوه نوردی می توانند دیده بان طبیعت و همیار اداره محیط زیست باشند.

در تاریخ 10/3/93 دکتر روحانی در دیدار با کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست و نهادهای مدنی که در آستانه روز جهانی محیط زیست انجام شد عزم دولت را برای حل چالش های محیط زیست کشور،جدی اعلام کرد.

وضع اسفناک محیط زیست در کشور،آلودگی رودخانه ها،دریاچه کاسپین ،محصولات کشاورزی از مهم ترین معضلات محیط زیستی می باشد.

سم و کودهای شیمیایی به علت استفاده از یارانه دولت به مبلغ تا هزار میلیارد تومان به کشورهای عراق و افغانستان قاچاق می شود و سم و کود تقلبی نصیب کشاورزان می شود.

چرا آمار بیماران سرطانی،قلبی،ام اس و….. رو به افزایش است و گسترش سرطان در شمال کشور و در شهر آمل بالاترین آمار را دارد؟شما و ما می دانیم علت ها کجاست.پس همتی لازم است و همیشه هزینه پیشگیری کمتر از درمان است.

در 30 کیلومتری آمل به تهران مکانی برای دفن زباله ها در نظر گرفته شده است که شیرابه های آن سالهاست به صورت آبشار وارد زیر زمین و رودخانه هراز شده و متاسفانه سدی هم در کنار آن در حال احداث می باشد که مورد اعتراض نماینده بهداشت جهانی قرار گرفته است.

طاهری در خطاب به صادق بهمن نژاد رئیس اداره محیط زیست آمل گفت:رستوران داران جاده هراز مبلغ زیادی وام گرفته و قرار بود دستگاه تسویه نصب نمایند.آیا این کار انجام شده است؟برای نمونه در رستورانی نزدیک پلور روزانه پذیرایی بیش از صد اتوبوس است که دستشویی آن با پرداخت هزینه مورد استفاده مسافران بیشماری قرار می گیرد.آیا یکبار شما ماشین های تخلیه فاضلاب ها را در آنجا دیده اید؟یک شب همین رستوران با رها کردن فاضلاب به درون رودخانه هراز که مستقیماً وارد یک پرورش ماهی شده بود تمام ماهی های پرورشگاه نابود شدند.

بعضی از رستوران داران دیگر هم شبانه فاضلاب های خود را به درون رودخانه ها می ریزند.شما می توانید با همکاری سمن های محیط زیستی و همچنین کوه نوردان در امر حفظ محیط زیست گام های بلندی بردارید.

                                                             با سپاس

5 thoughts on “سوالات فعالان محیط زیست آمل و پاسخ آقای رییس”
  1. در روستائی بنام ترویجان در جاده ای که به طرف فریدون کنار میرود یکی از زیبانرین تالابهای موجود دنیا وجود دارد که مناسفانه هیچکس بدنبال احیائ ان نیست به تازگی افرادی سود جو در پی نخریب ونبدیل ان به دریاچه ماهی گیری هسنتد پس کجایند مسئولین محیط زیست

  2. در روستای ترویجان اب بندان بسیار زیبائی موجود میباشد که عدهای سود جو درحال گود برداری و تبدیل ان به دریاچه ماهی گیری هسنتد پس مسئولین کجا هستند

  3. چند روزقبل از روستای ترویجان که در نزدیکی امل است دیدن میکردم قبلا این روستا دارای تالاب زیبا با گلهای نیلوفر ابی بود ولی اکنون این تالاب دارد تبدیل به دریاچه ماهیگیری برای افرادی سود جو میشود واقعا باید تاسف خورد که چگونه سرمایه های خدادادی این چنین از بین میروند

  4. چند روزقبل از روستای ترویجان که در نزدیکی امل است دیدن میکردم قبلا این روستا دارای تالاب زیبا با گلهای نیلوفر ابی بود ولی اکنون این تالاب دارد تبدیل به دریاچه ماهیگیری برای افرادی سود جو میشود واقعا باید تاسف خورد که چگونه سرمایه های خدادادی این چنین از بین میروند در صورتیکه قبلا گزارش داده شده است ایا پیگیری شده است ممنون

  5. برای چندمین بار از مسئولین محیط زیست تقاضامند است کمی پفکر پرندگانی که با تخریب اب بندان روستای ترویجان از بین میروند باشند البته اگر وجدان کاری وجود دارد زیرا قبلا نسبت به تخریب ان و تبدیل به حوضچه ماهیگیری هشدار داده بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *