هراز نیوز ، ماجرا از آنجا آغاز شد که خبري در شبکه هاي اجتماعي و نرم افزار ارتباطي واتس آپ گوشي هاي موبايل مبني بر ورود يگ گروه وهابي به نام خفاش شب به بندرعباس و پس از آن به استان فارس منتشر شد. بر اساس اين خبر اين گروه پس از ربودن دختران جوان توسط خودروي پژو 405 لبها و چشمان آنها را مي دوختند و پس از آزار و اذيت آنها را مي کشتند. اين شايعه با انتشار عکسي تکميل و با سرعت دوچندان در فضاي مجازي پيچيد.

اخيرا هم خوزستان و مازندران و گيلان هدف حملات افراد شايعه پراکن قرار گرفتند. اما واقعيت ماجرا چيست؟

خفاش شب در هرمزگان

خبر حضور گروه هاي وهابي در کشورمان اول از همه در استان هرمزگان پيچيد. انتخاب نام خفاش شب از سوي افراد شايعه پراکن به آن دليل بود که خاطره فردي که سال ها پيش اقدام به آزار و اذيت و قتل دختران جوان مي کرد را بار ديگر در اذهان زنده کند. شدت پراکندگي اين شايعه در بندرعباس به قدري بالا گرفت که سردار رضا محمدي يگانه، فرمانده انتظامي استان هرمزگان ارديبهشت ماه با حضور در جمع خبرنگاران از دستگيري عامل انتشار اين شايعه خبر داد و افزود: جواني 20 ساله به نام «س – ش» فرزند شاهين که‌ دانشجو و راننده يکي از آژانس‌هاي سطح شهر بندرعباس است در 21 ارديبهشت‌ماه به دليل انتشار شايعه خفاش‌شب در اين شهر و فضاي مجازي دستگير شد.

براساس سخنان سردار محمدي‌يگانه اين جوان انگيزه خود را از انتشار شايعه ربوده‌شدن زنان و دختران توسط خفاش شب ايجاد فضاي ناامن، حس و شور جواني و تحت تاثير اغواي آن سوي مرزها اعلام کرده و با انتشار عکسي از ماشين خود آن را به عنوان خودروي خفاش شب معرفي کرد و بار ديگر هم از کشته شدن 9 زن به دست خفاش شب خبر داد.

سه نفرديگر نيز که در رواج شايعه خفاش شب بندرعباس از طريق صفحه اجتماعي خود در فيس‌بوک نقش عمده‌اي داشتند هم دستگير شدند؛ يکي از آنان مردي بود که کارمند يکي از ادارات دولتي بندرعباس و متولد سال 58 است و دو زن ديگر که به ترتيب متولد سال 57و 63 و هر دو کارمند ادارات دولتي هستند نيز به جرم اشاعه شايعات کذب در دنياي مجازي دستگير شده‌اند.

اما ماجراي عکس منتشر شده و منتسب با اين شايعه چيست؟

 با جستجوي عنوان” اقدام وحشيانه سعودي ها در مقابل يک زن مسيحي”  در اينترنت متوجه مي شويد که اين عکس نيز مربوط به يک زن مسيحي شاغل در عربستان است که به علت بيان اذکار مسيح مورد خشم صاحب کار خود قرار گرفته و لبان و چشم او دوخته شده است و لذا افراد سودجو از ساده لوحي برخي افراد سوء استفاده کرده و اين عکس را منتسب به يکي از قربانيان اين حادثه دانسته اند!!

خفاش شب وارد فارس مي‌شود!

 اما با وجود تکذيب فرمانده نيروي انتظامي هرمزگان، اين شايعه از مرزهاي اين استان گذشته و به فارس رسيده است؛ لار، اوز، خنج، گراش ، جويم و جهرم. «خفاش شب 90نفر هستند و تنها به زنان حمله مي‌کنند. در اوز مردي توسط خفاش شب به وضع وحشتناکي کشته شد. در دهنو پيرمردي بدست خفاش شب به هلاکت رسيد. خفاش شب در بيغرد به دو زن حمله‌ور شد و يکي از زنان را با خود برد و هيچگونه اطلاعي از وي در دست نيست. مردي بلند قامت وارد خانه‌اي در محله اکبرآباد شده و تنها زن خانه، در اتاق را بر روي خود بسته و با تلفن همراه به بستگان خود خبرداد که خفاش به من حمله کرده. در خنج هم يک منزل مورد هجوم خفاش شب قرار گرفته است!»

اين‌ها تنها بخشي از شايعاتي است که از سوي برخي افراد ناآگاه دهان به دهان و موبايل به موبايل مي‌چرخد. عبدالله محمدي رئيس دادگستري خنج اين شايعات را کذب محض خوانده و به مردم گفته که خيال‌شان راحت باشد چرا که خنج در امنيت کامل است.

سرهنگ شکوهي فرمانده نيروي انتظامي اين شهرستان هم خبر ورود خفاش شب به خنج را شايعه‌اي بي‌اساس خواند. نيروي انتظامي گراش نيز اين خبر را از اساس تکذيب کرد. اما سردار سجاديان فرمانده نيروي انتظامي استان فارس هم ضمن تکذيب اين خبر در کل استان فارس، گفت: افرادي که به اين شايعات دامن مي‌زنند از گروه‌هاي افراطي در جامعه هستند و نمي‌خواهند که جامعه آرامش لازم را داشته باشد.

سيروس سجاديان رئيس پليس استان فارس با تاکيد بر اين که فرماندهي انتظامي استان فارس بر اين موضوعات اشراف کامل دارد بيان کرد: مردم بدانند چنان‌چه افرادي بخواهند با اين‌گونه اقدامات باعث ايجاد ناامني در جامعه شوند آخرين نقطه حيات زندگي اين افراد است.

وي افزود: افرادي که با اين شايعات و دامن‌زدن به آن قصد ناامن کردن فضاي عمومي را دارند، توسط پليس فتا استان رديابي و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

پديده دزديدن زن ها و کودکان که معمولا به قصد دزديدن طلا و جواهراتشان انجام مي پذيرد، متاسفانه چيز تازه اي نيست. همه ما بارها در صفحه حوادث روزنامه ها خوانده ايم که افرادي معتاد اقدام به فريب دختربچه ها مي کنند تا بتوانند طلا و جواهرات آن ها را به چنگ بياورند. همزمان با گم شدن دختر خردسال انزلي چي عده اي سعي کردند گم شدن وي را به پاي وجود گروه هاي تکفيري و وهابي در گيلان بنويسند و از اين فرصت کمال سوءاستفاده را ببرند.

اما جالب اينکه در پس اين شايعات يکي خبر از حمله وهابيون تنها به دخترها مي دهد يکي از حمله خفاش شب به پيرمردها مي نويسد و ديگري از حمله آنان به دختربچه ها و اين يعني در هر استان هر ربايش يا قتلي که در آن فرد دزديده شده يا مقتول از هر جنسيتي و هر سني باشد خيلي زود به وهابيون نسبت داده مي شود و جالب آنکه وهابيون در آن استان از آن پس فقط به همان جنسيت و همان رده سني حمله مي کنند و اين خود ادعايي خنده آور است زيرا افرادي که شايعه پراکني مي کنند از اولين فردي که دزديده شده و يا به قتل رسيده به عنوان اولين گواه درستي شايعه شان استفاده مي کنند چون مي دانند که اين تنها شايعه اي بيش نيست و لذا سعي مي کنند همين اتفاق شوم را به نفع وجود گروه هاي وهابي مصادره کنند!!

استفاده از نام خفاش شب همانطور که پيشتر گفته شد تنها دليلي براي ترساندن مردم است در کنار آن اين افراد شايعه پراکن همزمان با انتشار تصويري از زني که در عربستان توسط کارفرمايش مورد شکنجه قرار گرفته است کمال استفاده را برده و به استناد آن مدعي مي شود که اين تصوير متعلق به يک دختر نوجوان در ايران است و وهابيون با او اين کار را کرده اند!! حال سوال اينجاست چرا يک عده وهابي بايد به دختران يا مردم عادي حمله کنند؟؟ چرا بايد يک دختربچه را بدزدند؟ مگر نه اينست که بسياري از آنان در کشور سوريه در قالب افرادي تروريست با دولت بشار اسد مي جنگند؟ اگر هم قرار است عملياتي در خاک کشورمان توسط اين گروه هاي تکفيري صورت پذيرد مطمئنا هدف آن ضربه زدن به توان دفاعي و بازدارندگي نيروهاي مسلح کشورمان خواهد بود نه دزديدن يک دختربچه و درگيري با نيروي انتظامي!!

بار ديگر عکسي که اين روزها در فضاي مجازي به اشتراک گذارده مي شود را با هم مرور مي کنيم:

و حال به دنبال به دنبال منبع اصلي اين عکس  در اينترنت مي گرديم:

نتايج حاکي از اين است که اين تصوير مربوط به اقدام وحشيانه سعودي ها در مقابل يک زن مسيحي است که در يک اقدام وحشيانه مقامات سعودي يک مرکز کار در عربستان، خواستار دوختن لب‌ها و چشم وي به اتهام گفتن ذکر يا مسيح شدند.

 نمونه اي در سايت هاي خارجي

http://weaselzippers.us/182383-report-christian-woman-has-mouth-eye-sewn-shut-in-saudi-arabia-for-professing-jesus-as-her-savior/

http://www.mrconservative.com/2014/04/38883-christian-woman-has-eye-mouth-sewn-shut-by-muslims-graphic/

نتايج سايت هاي فارسي

عربستاني ها لب و چشم اين زن را دوختند

اقدام وحشيانه سعودي ها در مقابل يک زن مسيحي

 در هر حال به همان اندازه که شايعه وجود گروه هاي وهابي در مازندران بي اساس و بي بنيان است، وجود افرادي سودجو که اقدام به انتشار اين شايعات مي کنند محرز و مسلم است و بايد هر چه سريعتر اين افراد که امنيت رواني جامعه را ملتهب مي کنند شناسايي شوند و با آنان به شديدترين نحو ممکن برخورد شود تا ديگر شاهد بروز چنين شايعاتي نباشيم.

منبع : آملی ها

10 thoughts on “آیا وهابی ها به مازندران آمدند +عکس”
  1. ba salam.ba tashakor az modiriate haraz newz.besyar pasokhe kameli dar mored in masale dadid

  2. بسیار سپاس گذارم از اینکه اطلاع دادید یک دنیا ممنون

  3. پس چطور یه عده میگن اخبار شبکه 2 نشون داده؟؟؟؟ ای خدا 🙁

  4. با تشکر از سایت آملی ها و هراز نیوز بحث به روزی بود

  5. با سلام پس واقعیت نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    وااااااای خدا چقد ترس برم داشته بود متشکر و سپاسگذارم

  6. خب ادم را جون به لب کردید بگین حقیقت یا نه
    ———————
    نه کذب است

  7. با یک دنیا تشکر من شبا خوابم نمی برد از ترس داشتم میمردم.عجب ولی شایعه پراکنی بودن که من به هر کی میرسیدم خبر این وهابی ها و قتل هاشونو می گفت.

  8. پست چه طور همه می گن در اخبار 23:30نشان داد وزود تر به من بگین راسته یا دروغه ومن شب ها خوابم نمی بره, لطفا جواب را بگویید.

  9. خدا لعنت کنه وهاببون و داعش و مخالفاناسلام . اسلام پیروز است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *