هراز نیوز :سرپرست فرمانداری ویژه آمل گفت: 120 بیمار سرطانی تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران سرطانی(آرین) این شهرستان هستند.
سیدجعفر رسولی در جلسه حمایت از انجمن بیماران سرطانی این شهرستان اذعان داشت: این انجمن به عنوان یک موسسه مردم نهاد فعالیت خود را به منظور کمک و مساعدت بیماران سرطانی در این شهرستان آغاز کرد.
وی با بیان اینکه هر یک از این بیماران چشم امیدشان مساعدت خیران و مردان بزرگ آمل است، یادآور شد: با توجه به آغاز فعالیت انجمن بیماران سرطانی در آمل این موسسه هم‌اکنون زبانزد موسسات مردم نهاد در این استان است.
رسولی با ابراز رضایت از حمایت خیران بزرگ این شهرستان به نیازمندان و بیماران خاص بیان داشت: این بیماران و خانواده‌هایشان با مساعدت آنها روحیه می‌گیرند به‌گونه‌ای که امید به زندگی آنها بالا می‌رود.
نماینده عالی دولت در این شهرستان با تاکید براینکه شهرستان آمل در همه زمینه‌ها بخصوص جهت یاری‌رساندن به بیماران خاص در مازندران حرف اول را می‌زند، خاطرنشان کرد: ما باید قدر این مردان خدا و خیران بزرگ را بدانیم و در جهت مساعدت این افراد همراهی کنیم.
محمدعلی برزگر عضو هیات مدیره انجمن بیماران سرطانی آرین آمل در ادامه این جلسه با بیان اینکه در گذشته بیماران سرطانی این شهرستان به ساری و تهران منتقل می‌شدند، افزود: اما با راه‌اندازی این مرکز هم‌اکنون بیماران سرطانی تحت پوشش این موسسه مردم نهاد قرار گرفتند.
وی بالاترین آمار مرگ‌ومیر در جهان را بیماری‌های سرطان، قلب و عروق و تصادف بیان کرد و گفت: براساس آمار ثبت‌شده امسال در کشور ما حدود 92هزار نفر به بیماری سرطان مبتلا هستند.
برزگر اولین قدم جلوگیری از کاهش این عوامل در جهان ارائه راه‌کارهای مناسب بیان و عنوان کرد: در قدم دوم کاهش فقرزدایی و جلوگیری از آن است که به یک تلاش و همت مضاعفی نیاز است.
عضو کمیته بهداشت جهانی با اشاره به اینکه در این عرصه باید تحقیقات بیشتر و گسترده‌تری از سوی کارشناسان و محققان جهت پیشگیری از فقر و بیماری انجام شود، یادآور شد: شهرستان آمل نیز به عنوان سرزمین مهد بزرگان باید در این زمینه قدمی پایدار از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی برداشته شود.
رحمت‌الله مسقطی مدیرعامل انجمن حمایت ازبیماران سرطانی آمل در پایان راه‌اندازی این انجمن را حمایت و مساعدت به بیماران سرطانی این شهرستان از سوی خیران بزرگ مطرح کرد و گفت: با راه‌اندازی این انجمن سعی شده بیمارانی که به لحاظ مسافتی و هزینه بسیار برای درمان به شهرهای دیگر می‌رفتند تحت پوشش و درمان قرار گیرند.
وی خاطرنشان کرد: بزودی شعبه 13آبان به منظور ارائه خدمات داروئی بیماران خاص در شهرستان آمل افتتاح خواهد شد.
یادآوری می‌شود، در پایان جلسه شهرداری آمل زمینی جهت ساخت انجمن حمایت از بیماران سرطانی با تغییر کاربری، عوارض و پروانه ساخت رایگان در اختیار این انجمن قرار دهد.
خبرنگارآمل: کبریا مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *