رئیس اداره اوقاف و امورخیریه آمل از اجرای طرح نشاط معنوی تابستانه در 9 بقاع متبرکه این شهرستان خبرداد.
حجت‌الاسلام رسول علیخانی در جمع خبرنگاران آمل با بیان اینکه امسال برنامه‌های طرح نشاط معنوی براساس تدبیر و مدیریت اعضای هیات‌ مدیره در امام‌زادگان و بقاع به اجرا در می‌آید، افزود: این طرح در امام‌زاده ابرهیم(ع)، بقعه متبرکه ابوالفضلی اوجی‌آباد، امام‌زاده عبدالله(ع)، امام‌زاده قاسم چاکسر، بقعه درویش اسماعیل، شاهزید، بقعه ناصرالحق، امام‌زاده معصوم واقع در تکیه آملی پائین بازار و بقعه خضر پیامبر برگزار می‌شود.
وی با اعلام اینکه ثبت نام این طرح از اول خردادماه امسال در این بقاع متبرکه آغاز و تا پایان ماه ادامه دارد، اذعان داشت: آغاز کلاس‌های طرح نشاط معنوی تابستانه از هشتم تیرماه خواهد بود.
علیخانی با تاکید براینکه علاوه بر اجرای کلاس‌های اوقات فراغت کلاس‌های فرعی و هنری در 9 بقعه آمل برگزار می‌شود، ابراز داشت: در این کلاس‌ها دانش‌آموزان و نوجوانان آملی علاوه بر آموزش نقاشی، خطاطی، صنایع دستی از مربیان کلاس‌های انگلیسی و ریاضی برای تقویت دروس علمی نیز بهره‌مند می‌شوند.
این مسئول در اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان در این شهرستان بیان داشت: این طرح از اول ماه رمضان در بقاع متبرکه آمل آغاز می‌شود که از وجود قاریان مصری نیز در برگزاری محفل انس با قرآن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی از برپایی خیمه‌های معرفت طی یک ماه مبارک رمضان در دو امام‌زاده ابراهیم و عبدالله(ع) آمل خبرداد و گفت: این طرح که در سال گذشته از سوی این ارگان در بقاع متبرکه مورد استقبال مردم واقع شد در این یک ماه نیز از کارشناسان امور وقفی برای پاسخ‌گویی سوالات موقوفی مراجعه‌کنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
علیخانی خاطرنشان کرد: ترتیل‌خوانی در برخی از امام‌زادگان با حضور مهمانان ماه خدا، افطاردهی در بقاع متبرکه و شرکت در راهپیمائی از سوی خادمان، هیات‌های امناء اماکن مذهبی و بقاع و تمام مراکز از دیگر برنامه‌های عمده در طرح ضیافت الهی خواهد بود.
متولیان بقاع متبرکه آمل در طرح آرامش بهاری تجلیل شدند  
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه آمل از کسب رتبه برتر کشوری این نهاد از 321شهرستان در اجرای طرح آرامش بهاری و اجرای عناوین ابلاغی برنامه‌های اوقاف عنوان کرد و گفت: کسب این رتبه بدون تلاش شبانه‌روزی هیات‌های امناء و خادمان بقاع متبرکه بدست نمی‌آمد و قدردانی از آنها جایز و شایسته است.
وی با بیان اینکه امام‌زادگان و بقاع متبرکه آمل سطح‌بندی شده و براساس آن کسب رتبه کردند، یادآور شد: از 9 بقعه شهرستان آمل امام‌زاده عبدالله(ع) و امام‌زاده ابراهیم(ع) در سطح اول رتبه اول و دوم را در طرح آرامش بهاری کسب کرده و آستان مقدس ناصرالحق و امام‌زاده قاسم چاکسر در سطح دوم رتبه دوم را از آن خود کردند همچنین بقعه ابوالفضلی اوجی‌آباد نیز در اجرای این طرح با استقبال زائران مواجه شد.
علیخانی در اشاره به ثبت وقف جدید در سال‌جاری به دو مورد وقفی بیان و مطرح کرد: در آغاز سال‌جاری زهرا نیکزاد به عنوان جوان‌ترین فرد در استان مازندران زمینی به مساحت دو هزار مترمربع به ارزش 400میلیون ریال از روستای اوجاک را به صرف کمک به نیازمندان، تبلیغ دین اسلام و کمک به زیرساخت‌های عمرانی روستا و کمک به یتیمان وقف کرده است.
این مسئول دومین وقف را از سوی خیر بزرگوار جمعلی غلامی زمینی به مساحت 875مترمربع به ارزش 160میلیون تومان نام برد و گفت: زمین موقوفه به منظور احداث مسجد و حسینیه واقع در بلوار مطهری، تربیت 20اهدا شد.
گفتنی است: در پایان از متولیان بقاع متبرکه در طرح آرامش بهاری سال‌جاری با اهدای لوح تقدیر و جوایز تقدیر به عمل آمد.
خبرنگارآمل: کبریا مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *