انجمن صنفی خبرنگاران و خانه مطبوعات این شهرستان در سنتی نیک و پسندیده به همراه خبرنگاران در مناسبت‌های مختلف به دیدار بزرگان این شهرستان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، نظامی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، مذهبی و دینی می‌روند.

در این روزها که به مناسبت اعیاد شعبانیه جشن و سرور خاصی بین شیعیان پابرجا است این انجمن دیدار صمیمانه‌ای را با دو پاسدار انقلاب اسلامی، یادگار هشت سال حماسه و خون و از فرماندهان جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده است.

در نخستین گام خبرنگاران این شهرستان به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل به دیدار سردار علیجان میرشکار مدیرکل سابق بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس رفتند تا علاوه بر تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار پای صحبت‌های شیرین، شنیدنی و رهنمودهای ارزنده این یادگار جنگ تحمیلی بنشینند.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد سردار میرشکار با همان مهربانی و خنده صمیمانه‌ای که همیشه بر لب دارند پذیرای مهمانان قلم به دست خود بود تا از روزهای حماسه، خون، دلیرمردی، شهادت، شهامت، استقامت و پایمردی بگوید.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس ابتدای صحبت را با همرزمان شهید خود آغاز کرد و گفت: شهدای‌مان در جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی از اهل بیت، امامان و معصومین درس شهادت گرفتند.

سردار علیجان میرشکار متذکر شد: بعضی نیز حتی در حین انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به دنبال سهم‌خواهی بودند و هم‌اکنون نیز هستند افرادی که سهم خود را از انقلاب می‌خواهند البته گفتمانی که امام راحل مطرح کردند گفتمانی بود که دنیای استکبار را به چالش کشید هرچند استکبار جهانی و ایادی آن به هیچ وجه مایل نبودند انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه افرادی خیلی اصرار داشته و بسیار دوست دارند تا جنگ تحمیلی را جنگی بین ایران و عراق بدانند ولی واقعا جنگ ما جنگ ایران با عراق نبود زیرا عراق به تنهایی توان ایستادگی مقابل ما را نداشت.

میرشکار با تاکید اینکه در جنگ تحمیلی براساس آمار و اسناد 34 کشور دنیا شرکت داشته و کنار صدام بودند، گفت: این جنگ واقعا روایت یک نبرد نابرابر بود و برای نخستین بار در دنیا پس از دو قطبی شدن جهان، دو قطب در کنار هم و با هم پشت صدام قرار گرفتند و از عراق حمایت کردند.

این فرمانده بزرگ هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: برخی افراد سعی دارند جنگ ما را جنگ ایران با عراق مطرح کنند تا دراین بین آمریکا تطهیر شده و به چشم نیاید.

میرشکار با تاکید اینکه علاوه بر آمریکا، کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان و کشورهایی که در مذاکرات 1+5 روبه‌روی ایران نشستند در 8 سال جنگ تحمیلی کنار عراق بودند، 8 ماه در فتنه سال 88 نیز پشت سران این جریان بودند و هم‌اکنون نیز اگر اتفاقی بیافتد مطمئن باشید روبروی ما قرار می‌گیرند.

این یادگار دفاع مقدس به نقش واقعی رسانه‌ها اشاره کرد و متذکر شد: در جریان انقلاب اسلامی رزمندگان شعار «حزب فقط حزب‌الله، رهبر فقط روح‌الله» را به روی لب داشتند و از جریان‌ها و سیاست‌گرایی‌ها فاصله داشتند هم‌اکنون نیز اگر «شعار حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سید علی» در جامعه جا بیافتد بهتر می‌توان واقعیت‌ها را دید، اگر فردی جناحی سویم کور شده و نمی‌توانیم بابصیرت واقعیت‌ها را درک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ارباب جراید و رسانه‌ها تنها برای رضایت خداوند و بیان مشکلات مردم قلم بزنند، نباید قلم خود را برای ارتقای فردی یا گروهی به کار گرفت زیرا خداوند به قلم قسم یاد کرده است و نباید در این زمینه کوتاهی داشت و منافع احزاب یا جریان‌ها را در نظر گرفت.

دیگر یادگار هشت سال دفاع مقدس که خبرنگاران با گرمی خاصی پذیرا شد سردار حسین نام‌نژاد بود.

این سردار سال‌های عاشقی همانند روزهای گذشته و امروز با لباس خاکی بسیجی و چفیه به گردن بار دیگر نیز آماده رزم بود تا ایادی استکباری و استکبار جهانی به خود همچین جراتی ندهد تا به این آب و خاک نگاه چپ بیندازد.

این رزمنده و پاسدار انقلاب اسلامی رمز پیروزی ایران اسلامی در جنگ تحمیلی را توکل به خداوند، توسل به معصومین و اطاعت از ولایت فقیه دانست و گفت: مسیر انقلاب اسلامی فقط جنگ نبود.

این فرمانده دفاع مقدس با اشاره به بیانات امام امت در خصوص سپاه پاسداران متذکر شد: امام فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود و ای کاش من یک پاسدار بودم.

وی رمز پیروزی ما در جنگ تحمیلی را توکل به خداوند، توسل به معصومین و اطاعت از ولایت فقیه دانست و گفت: مسیر انقلاب اسلامی فقط جنگ نبود.

وی سخت‌ترین جنگ را در شلمچه توصیف کرد که در آن 45 شبانه‌روز رزمندگان تن به تن با دشمنان جنگیدند و مستقیم با آنها روبه‌رو بودند.

نام‌نژاد از خاطرات شهادت حاج حسین بصیر، دلیرمردی‌های رزمندگانی همانند سردار علیجان میرشکار و جانباز 70 درصد رزمنده بابایی از شهرستان نور و شهادت شهید علی‌اکبر آویش گفت و اذعان داشت: این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به سختی فراوان به دست آمد و هم‌اکنون وظیفه ما است تا از آن به بهترین شکل حفاظت کنیم.

نام‌نژاد با اشاره به وصیت‌نامه شهدا خاطرنشان کرد: در این وصیت‌نامه‌ها آمده که پشتیبان ولایت فقیه باشید و امام و رهبری را تنها نگذارید.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون دشمن شیوه جنگ با کشورمان را تغییر داده و رو به جنگ فرهنگی آورده است، گفت: آنها با کارهای ضدفرهنگ برنامه‌های زیادی در به دام انداختن نسل جوان دارند، ما نیز وظیفه داریم جوانان را بیدار کنیم، البته آن زمان برای جنگ بیش از یک هزار کیلومتر مسیر را طی می‌کردیم ولی هم‌اکنون دشمن با وسیله اینترنت، ماهواره و شبکه‌های ضد اخلاقی و خلاق فرهنگ در خانه‌های ما است.

صحبت‌های شیرین و اثرگذار این یادگاران دفاع مقدس چنان شیرین بود که حتی اشک‌های زیبای قلم‌به‌دستان امروز جامعه را به همراه داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در دیدار خبرنگاران با یادگاران دفاع مقدس گفت: جوانان این مرز و بوم در عرصه‌های مختلف به درستی به وظایف خود آشنا بوده و خوب در حال تلاش و کوشش هستند.

محمد محمدی ادامه داد: هنر یکی از موثرترین ابرازها برای بیان بسیاری از واقعیت‌هایی است که نمی‌توان آن را در قالب‌های دیگر بیان کرد.

وی هنرمندان واقعی جامعه را شهدا و ایثارگرانی دانست که با گذشتن از جان، مال، خانه و خانواده برای حفظ وطن، ناموس، دین و میهن تا پای جان ایستاده‌اند.

رئیس انجمن صنفی و رابط خانه مطبوعات این شهرستان در این دیدارها ابراز داشت: این دیدارها می‌تواند نتایج بسیار وب و اثرگذاری ار برای جامعه اسلامی داشته باشد.

نعمت قربانی اضافه کرد: نسل جوان و نوجوان کشورمان باید بدانند که این امنیت رفاه و آزادی ایران اسلامی با پیشرفت‌های مختلف در عرصه‌های متفاوت با تحمل چه سختی‌ها، جانفشانی‌ها و رشادت‌هایی حاصل شد.

وی با تاکید اینکه اگر می‌بینیم جامعه ما هم‌اکنون از پویایی و تحرک ویژه‌ای برخوردار است باید بدانیم همه به برکت و حرمت خون شهدا است، گفت: این انجمن بنا دارد تا در مناسبت‌های مختلف به سراغ کسانی برود که برای این مملکت با جان و دل تلاش و زحمت داشتند و از نزدیک خاطرات و حرف‌های‌شان را لمس و درک کند.

—————————

گزارش از قربانعلی مسافر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *