هراز نیوز :چندی پیش رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در نشستی که با نماینده اداره میراث فرهنگی و گردشگری آمل در فرمانداری داشتند، در حضور سرپرست فرمانداری و خبرنگاران با اعلام آمادگی در جهت مرمت بقعه شمس آل رسول  اظهار داشت : درصورتی که طرح پیشنهادی متخصصان اداره میراث فرهنگی آمل با اصول و طرح مصوب اداره اوقاف هم سو باشد، این اداره بخشی از منابع مالی خود را به مرمت بنا اختصاص و به مرمت آن اقدام خواهد کرد.

اکنون با گذشت ماهها از تشکیل جلسه مذکور، اگر چه علیخانی اعلام آمادگی نموده است اما از سوی سایر دستگاه ها هیچ  اقدامی در جهت مرمت بنا صورت نگرفت، بلکه روز به روز شاهد  تخریب بنا و فضای سبز اطراف آن هستیم. بااستناد به تصاویر منتشر شده در این گزارش، این بنا تاریخی امروز به پناهگاهی برای معتادان تبدیل شده و علاوه بر آن شاهد قطع درختان اطراف آن هستیم.

تلاش ما برای پاسخ گویی سازمان پارکها و فضای سبز آمل  بی نتیجه ماند و مسوولان این سازمان پاسخی در قبال قطع این درختان توسط افراد ناشناس و عدم نظارت این سازمان نداده اند .

مسوولان این سازمان باید بدانند پاسخ گویی به رسانه های گروهی و مطبوعات  وظیفه ذاتی مسوولان هست و عدم پاسخ به افکار عمومی اقدامی معنی دار در نظام مقدس جمهوری اسلامی است .

گفتنی است عدم پاسخگویی مسوولان سازمان پارک ها  سابقه  طولانی دارد و در حالیکه شخص مهندس امیر سلیمانی شهردار محترم در تمامی مسایل پاسخگوی افکار عمومی می باشند ، رفتار مدیران زیر مجموعه قابل توجیه نیست .

گزارش جامع تر در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

 

IMG_8897

IMG_8903

IMG_8905

IMG_8907

IMG_8914

IMG_8915

IMG_8926

عکس : فائزه سلیمی، هرازنیوز

2 thoughts on “چه بر سر شمس آل رسول می آید؟+عکس”
  1. با سپاس از خانم سلیمی بخاطر عکس های زیبا و تامل برانگیزشان.
    در مورد وسواس سازمانها در پذیرش یا عدم پذیرش همکاری با اوقاف بنده هم به این سازمانها حق میدم.
    چون در دوره ی تصدی آقای علیخانی شاهد آن هستیم که بناهای تاریخی-مذهبی آمل به بدترین شکل ممکن (نه بازسازی) که در واقع تخریب هوتی شده اند..
    بنده بارها و بارها اعلام کردم که حاضرم در خصوص ادعای خود با حضور کارشناسان فرهنگی و تاریخی با اقای علیخانی مناظره داشته باشم و با دلایل فنی و کارشناسی اثبات کنم که آن اقدام ایشان در خصوص تغییر شکل آن پروژه ی جنجالی که چند ماه قبل هراز نیوز هم به آن پرداخته بود، به هیچ وجه با اصول و مبانی علمی، فرهنگی و بافت شناسی جغرافیای فرهنگی و معماری منطقه همخوانی نداشته و اقدام ایشان علی رغم صرف میلیون ها تومان از بودجه ی بیت المال نه بازسازی که تخریبی بیش نبوده است. آیندگان این مساله را بهتر درک خواهند کرد.
    مازندران این اثار تاریخی گرانبها را زیاد در خود ندارد. این آثار اندک هم عمدتا در آمل و ساری وجود دارد. اما اقدامات غیرکارشناسانه با غیر اهداف فرهنگی اوقاف آمل منجر به ورود زیانهای زیادی به بناهای تاریخی-مذهبی آمل شده است.
    بهتر است میراث فرهنگی راسا مدیریت کلیه امور مربوط به حیطه تخصص خود را بر عهده گیرد. شاید زمین و بنا وقف باشد. اما حقوق معنوی که همان ارزش هنری و معنوی آن است وقف و در اختیار اداره اوقاف نیست که بخواهد در هر چیز نظر دهد. بهتر است اوقاف از این اقدامات غیر کارشناسانه دست بردارد و کار را به کاردان بسپارد تا بیش از این شاهد نابودی آثاری که قرن ها تاریخ برای ما حفظ کرد در این دهه نباشیم..
    متاسفانه اوقاف دغدغه های فرهنگی مارا جدی نمیگیرد.

  2. برای یک تک درخت این همه تیتر زدید درباره فروش زمین و تبدیل زمین کشاورزی به ساخت و ساز و از بین رفتن زمین های کشاورزی و …… که داد و فغان غیر مازندرانی چه از لحاظ اکوسیستم و چه از لحاظ از بین رفتن فرهنگ و …… مازندرانی ها تیتر بزنید .وای چقدر متاسف شدم از قطع یک درخت و لی از قطع جنگل ها و فروش زمین های کشاورزی و تعرض به به منابع طبیعی که از خارج از استان برای کیف و حال کردنشان این موهبت الهی را با گناهانشان خدشه دار کردند نمی نویسید.وای بر شما .عذاب الهی در بیخ گوش شماها به پرواز در آمده و شما فقط به قوت روزانه خود مشغولید؟باشد تا حقارت شماها را ببینیم.آیندگان هم درباره این کفران نعمت درباره شماها قضاوت خواهند کرد.دارالمومنین مازندران و این همه گناه و کفران نعمت و فروش زمین برای گذران زندگی روزانه.وطنم وطنم وطنم وطنم ایران عزیز برای تعجیل در ظهور حضرت حق صلوات.اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *