حجت‌الاسلام حسن روحانی گفت: اسلام دین عزا نیست و در درون خود شادی نیز دارد اما برخی‌ها نباید به بهانه ایجاد نشاط و شادی از حریم و حدود الهی تجاوز کنند چرا که اینجا بابل شهر دارالعباد و دارالمومنین است.

به گزارش هرازنیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه بابل اظهار داشت: عافیت و سعادت نهایی در تقوا نهفته شده و منظور از تقوا عفت است؛ کسی که از منزل به سمت نماز جمعه می‌رود، هر قدم او معادل 20 سال عبادت است و بعد از اقامه نماز خدای متعال پاداش 200 سال عبادت را به او مرحمت می‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5، افزود: اصل موضوع مذاکرات و توافق خوب است اما این توافق با صرف چه هزینه‌ای به اتمام می‌رسد، مهم است.

خطیب جمعه بابل بیان داشت: با توجه به اینکه غربی‌ها بارها اعلام کردند، هدف‌شان از مذاکرات مرعوب ساختن ملت ایران در برچیدن تمام دستاوردهای هسته‌ای و علمی ایران است اما نمی‌دانیم تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران چه اصراری بر توافق دارند.

روحانی اذعان داشت: خواسته ملت بنا به فرموده مقام معظم رهبری این است که حفظ دستاوردهای هسته‌ای و شفاف‌سازی این دستاوردها باید مدنظر تیم مذاکره‌کننده ایرانی باشد و ذره‌ای از منافع ملت ایران عقب‌نشینی نکنند.

وی با اشاره به اینکه اقتدار و صلابت ملی باید در مذاکرات ژنو حفظ شود، گفت: ملت ایران اجازه نمی‌دهد دشمنان به حریم هسته‌ای و علمی کشور تجاوز کنند.

امام جمعه بابل به جشنواره ملی بهار نارنج در بابل اشاره و تصریح کرد: جای بسی تاسف است برخی‌ها با ایجاد حواشی، بابل را انگشت نما کرده و صدای مردم را درآوردند.

روحانی اذعان داشت: عطر بهار نارنج از سیر وجود ائمه معصومان است و چه خوب بود برگزاری این جشنواره با اعیاد اسلامی رجب و شعبان گره خورده و حدود موازین شرعی نیز رعایت می‌شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اسلام دین عزا نیست و در درون خود شادی نیز دارد اما برخی‌ها نباید به بهانه ایجاد نشاط و شادی از حریم و حدود الهی تجاوز کنند چرا که اینجا بابل شهر دارالعباد و دارالمومنین است.

خطیب جمعه بابل، افزود: بسیار شرمنده شدم از اینکه مردم شهرهای دیگر استان با بنده تماس گرفته و گله‌مند بودند از اینکه چرا این جشنواره با حاشیه‌های زیادی همراه بوده و حدود شرعی رعایت نشده است./بلاغ

4 thoughts on “امام جمعه بابل :در جشنواره بهار نارنج حدود موازین شرعی رعایت نشد”
  1. سلام حاج آقا، براي من به عنوان يك شهروند بابلي عجيب بود، اگه فرزند كار اشتباهي انجان بده والدينش براي حفظ ابروي خودشون و فرزندشون در خلوت مشكل رو باهاش در ميان مي گذارند و دنبال رفع مشكل مي گردند، ولي شما چه كرديد براي كاري با ارزشي كه رضايت كلي از شهروندان را به همراه داشت فقط چون موافق نظر شما نبود تيتر همه سايتها كرديد كه نوشتند “برخی‌حواشی، بابل را انگشت نما کرده و صدای مردم را درآورد”. واقعا اين رسم بزرگي نبود.

  2. خداوند دوسندار شادي هاست و چه خدمتي از اين بالاتر كه خلق خدا را شاد كرد. آقاي روحاني عزيز اگر براي شادي مردم قدم برنميداريد لطفا جلو مسئولين دلسوز مردم را نگيريد.

  3. زنده باد مازندران بهارنارنج ايرن و زنده باد بابل، شادي بهترين نعمتي است كه خداوند متعال به بندگانش هديه داده شايسته است بر دستان برگزار كنندگان اين جشنواره ملي زيبا و سالم، زحمتكشان شهري، شهردار محترم و شوراي شهر شهر زيباي بهارنارنج بوسه زد و اداي احترام كرد.

  4. مي فرمائيد اسلام دين عزا نيست و هرجا خواستيم كمي شادي معقول كنيم جلوي ما را گرفتيد به خدا، خود خدا هم اينقدر سخت نمي گيرد كمي به خواسته هاي مردم احترام بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *