هراز نیوز – سخن شما – ما گروه حامیان حیاط وحش مازندران در راستای بهبود شرایط حیوانات باغ وحش آمل فعالیت می کنیم و خواستار تعطیلی این مکان هستیم.

سازمان محیط زیست آمل به ما قول همکاری داده که در صورت پیدا شدن جای مناسبی برای انتقال حیوانات باغ وحش آمل این مکان را تعطیل خواهند کرد و همین سازمان از ما خواسته تا جای مناسبی برای انتقال حیوانات پیدا کنیم!

اما تا کنون گروه ما موفق نشده است با رئیس سازمان محیط زیست استان مازندران تماسی داشته باشد و یا حتی هیچ رسانه ای به رغم تماس های مکرر ما برای افشای وضعیت بد حیوانات باغ وحش آمل این موضوع را پوشش نداده تا مسئولین را آگاه کند.

لذا ما از شما خواهشمندیم که این خبر را رسانه ای کنید تا به گوش مسئولین برسد تا ازخواب بیدارشوند و به داد این زبان بسته ها که سالهای زیادیست در اسارت هستند برسند. وضعیت حیوانات باغ وحش آمل، بالاخص خرس قهوه ای آنجا، بسیار اسفناک تر از حیوانات باغ وحش بابلسر است.

2 thoughts on “باغ وحش آمل را تعطیل کنید”
  1. بنده با چشمهای خویش دیدم که شکم خرس باغ وحش به خاطر یه زخم بزرگ به ابعاد 30 در 30 چرک کرده و خونابه و کثافت از بدن اون زبون بسته بیرون می اومد. وقتی به مسوول باغ وحش اعتراض کردیم میگفت مگه ما چقدر میگیریم که بخوایم برای این جور چیزا هزینه بالای درمان رو بدیم. دوست ندارید نیاید..

    این در حالی است که در سیره ی ائمه ی معصوم حیوانات و احترام به حقوق آنها از جایگاه ویژه ای برخوردار هست. کافی است به حقوق حیوانات در نهج البلاغه نگاهی بیندازیم.
    مثلا حضرت به مردم می فرمایند: باید کاه و یونجه ی بیشنری به آن حیوانی که روز از آن کار کشیدید را به نسبت حیوانی که در استراحت بود بدهید… و یا رعایت نوبت در کار کشیدن …
    بار تقدس حیوانات در دین اسلام و خصوصن مکتب مهربان تشیع رو هم مثال بزنم:
    ذولجناح ، أبابیل، آهو و داستان ضمانت امام رضا از آن ، و…
    اهمیت حیوانات در فرهنگ باستانی ایران هم قابل توجه است:
    مثلا رخش اسب رستم که گاه به حد اسطوره جایگاه پیدا می کند.

    جا دارد مسوولان نسبت به مساله ای که هم در فقه اسلامی، هم در سیره ی پیشوایان، و هم در فرهنگ ملی ما جای دارد رو به عنوان یک وظیفه به کار گیرند تا آه اون زبون بسته ها دامنگیر اونها در قیامت نشه.

    حقوق شهروندی نیست که ندیدش بگیرید آقایان.. حقوق حیوانات زبن بسته هست که نمی تونن دردهاشون رو فریاد بکشند.

  2. بنده هفته گذشته رفته بودم واقعا” محل نگهداری بسیار کثیف ووحشتناک بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *